Промовирани огласи »

Во септември, цените во Германија пораснаа за дури 4,1 отсто во споредба со истиот месец минатата година. Ова е првпат инфлацијата, гледана на овој начин, да надмине четири проценти од 1993 година, соопшти Федералното биро за статистика, пишува Дојче веле.

Ветрот зад силната инфлација дава скокот на цените на енергијата, но тоа не е единственото нешто. Експертите го споменуваат и зголемувањето на данокот на додадена вредност (ДДВ) за некои производи, како и одложувањето на глобалната испорака на стоки и метежот што се случува во пристаништата.

Потрошувачите во Германија сепак ќе треба да ја стават раката во џебот за да ги загреат становите оваа зима.

Една четвртина од домаќинствата се греат на мазут, што ќе биде дури 76,5 проценти поскапо отколку пред една година.

Додуша, таа цена не беше нормална ниту од минатата година - во тоа време цената на барел сурова нафта беше речиси на најниско ниво на сите времиња поради пандемијата и екстремно намалената побарувачка. Од оваа календарска година, се воведе данок за емисија на јаглерод диоксид од 25 евра по тон од овој штетен гас. Тоа секако влијае на нафтата и се претвора во цена.

Греењето на гас, кое го користеа половина од домаќинствата во Германија, во септември беше поскапо за 5,7 проценти, но не е исклучено дека ќе биде уште поскапо, бидејќи цената на таа енергија на слободниот пазар продолжува да расте.

Според германскиот автомобилски клуб АДАК, цените на горивата на бензинските пумпи „флертуваат со историски рекорд“. Најновиот неделен просек објавен од алијансата во вторникот (12 -ти октомври) покажа дека дизелот чини просечно 1.526 евра за литар, а супер Е10 дури 1.647 евра за литар. На почетокот на годината, дизелот делумно чинеше помалку од едно евро. И не се гледа крај на тоа поскапување.

Тука повторно, причините се зголемувањето на цената на суровата нафта, но и давачките поради јаглерод диоксид, што ја зголемува цената на горивото за 6 до 8 центи за литар. Герхард Хилдебрант од АДАК ја повикува идната германска влада „да се откаже од играњето со идејата за уште побрзо зголемување на цената на СО2“.

Според Заводот за статистика, Германците имале и рекордни цени на храната во септември (зголемување од 4,9 проценти во споредба со септември 2020 година). Најголем раст е забележан кај зеленчукот (9,2 проценти), маслата за јадење (6,4), млечните производи и јајцата (5,5) и месото и преработените производи (4).

Автомобилите поскапеа (6,3 проценти), но не е изненадувачки што велосипедите станаа уште поскапи, поточно за 7,7 проценти.

Причината за бумот на пазарот за велосипеди е што граѓаните, од страв од инфекција или забрани, почнаа помалку да се потпираат на јавниот превоз. Од слична причина - за да избегнат колективно сместување на одмор - Германците како луди купуваат кампери, чија цена се зголеми за 8,1 проценти и чекаат со месеци.

Исто така, има зголемување на цените на градежните производи (6,1 проценти), особено паркетот и ламинатот (7,6), градежните материјали и столаријата (6,1). Бидејќи се е поврзано во глобалната економија, дури и кога звучи бизарно, причината за скокот на цената не е само зголемената градба по пандемискиот шок, туку и зголемувањето на цените на дрвото поради пожарите во Калифорнија или нападите на штетници врз шумите во Канада.

Промовирани огласи »

Кесите кои сега се достапни на пазарите, иако се декларирани како биоразградливи, сепак се далеку од тоа. Иницијативата „Стоп за пластични кеси“ вели дека станува збор за вообичаени пластични кеси со адитиви. Овие леси и понатаму ќе предизвикуваат голема штета на животната средина со распаѓање во микро-пластика, предупредуваат од иницијативата. Од 1 декември ќе може да се купуваат само такви во малопродажбата, но ќе чинат 15 денари.

Државата сепак очекува лесите да бидат навистина биоразградливи, а не само декларативно, според европските и светските стандарди и со тоа многу помалку да ја загадуваат животната средина 

Пред се превенцијата од отпадот мора да биде на врвот, да се користи што е можно помалку пластични кеси и на тој начин да се заштити животната средина“, вели Снежана Василевска од иницијатива „Стоп за пластични кеси, за Алсат ТВ.

Според Василевска, опцијата за купување кеси за 15 денари ќе ги обесхрабри граѓаните да пазарат со торби токму поради цената. Таа смета дека ова не е да се наруши животниот стандард на граѓаните, туку да се промени навиката и да се пазари за подобра средина. Сепак, некои од граѓаните ќе продолжат да купуваат со пластични кеси, додека други велат дека ќе користат торби.

Од 1 декември стапува на сила забраната за употреба на пластични кеси, со опција за купување биоразградливи за 15 денари. Употребата на пластика за пакување храна, исто така, ќе биде забранета во хотели, како и во заштитени подрачја како што се Шапка, Маврова, Пелистер и Галичица.

Промовирани огласи »

Coca–Cola HBC ја објави заложбата за нула емисии низ целиот синџир на вредности до 2040 година.
Преку постоечки, одобрен таргет базиран на научни истражувања, до 2030 година компанијата ќе ги намали емисиите на синџирот на вредност во опсегот 1,2 и 3 за 25%, со дополнително намалување од 50% во следната деценија. За решавање на 90% од емисиите во опсегот 3 што произлегуваат од активности на трети страни, CCH ќе го прошири својот постоечки пристап за партнерство со добавувачите. Секаде каде што емисиите не можат целосно да се отстранат, бизнисот ќе ги ублажи со инвестирање во други мерки за заштита на климата.

„Оваа посветеност е крајната дестинација на патувањето што го започнавме пред многу години. Целосно е усогласено со нашата филозофија да го поддржиме социо-економскиот развој на нашите заедници и да го зголемиме позитивното влијание врз животната средина. И едното и другото се составен дел на нашиот иден раст. Иако се уште ги немаме сите одговори, нашиот план, придонесот и партнерскиот пристап ни даваат доверба дека ќе ги исполниме “, вели Зоран Богдановиќ, извршен директор на Coca – Cola HBC.

Цврст и конкретен план

За да ја постигне својата цел, Coca–Cola HBC ќе:
⦁ Инвестира 250 милиони евра во иницијативи за намалување на емисиите до 2025 година
⦁ Декарбонизирање на понатамошни директни операции преку преминување на 100% обновлива електрична енергија и ниско ниво на јаглеродни извори на енергија преку континуирани подобрувања и иновации во енергетската ефикасност
⦁ Забрзување на патувањето до повеќе циркуларен и пристап за пакување со пониско ниво на јаглерод со зголемување на употребата на rPET, усвојување на опциите без пакет како и за полнење, односно отстранување на пластиката во секундарното пакување
⦁ Обезбедување енергетски ефикасни и еколошки ладилници за купувачите
⦁ Намалување на емисиите од земјоделските култури
⦁ Имплементирање на програма „Зелена флота“ за возилата, за преминување на алтернативи со ниски и без јаглерод
Покрај тоа, Coca–Cola HBC воведе таргети за намалување на емисијата на јаглероден диоксид, како еден од елементите во долгорочните планови за менаџирање.

Постојана евиденција на она што е постигнато
Coca – Cola беше една од првите компании што се обврза и ги испорача таргетите базирани на научни истражувања. Во последната деценија, компанијата ги преполови своите директни емисии и планот за намалување на СО2 до 2030 година веќе е поддржан и одобрен. Во март оваа година, Coca–Cola HBC беше прогласена како најодржлива компанија за пијалаци во светот според Индексот за одржливост на Дау Џонс, петти пат во последните седум години, постигнувајќи го својот највисок резултат досега. Исто така, беше рангирана меѓу најдобрите компании во одржливост, согласно одредниците на критериумите за животна средина, социјала и управување, како што се CDP, MSCI ESG и FTSE4Good.

Пристап за партнерство
Новата посветеност е исто така поддржана од коалицијата „We Mean Business“. Coca–Cola HBC се приклучи и на листата на компании што ја поддржуваат иницијативата „Race to Zero“.

Промовирани огласи »

Анализата на десетте најголеми компании во оваа дејност на прв поглед упатува на заклучок дека има еден лидер кој можеби би требало да се издвои како посебен предмет за анализа. „ДХЛ експрес“ има доминантно учество во пропорцијата според параметрите за остварени приходи и добивка. Имено, оваа компанија во 2020 година успеала да генерира 9,7 милиони евра приход, при што остварен е пораст од 14,75 отсто.

Во едни подзаборавени времиња поштата беше институција. „Македонски пошти“ управуваше со целокупното работење и ги сервисираше сите жители и компании во Македонија. За овој субјект државата не го најде правилниот концепт за приватизација и модернизирање, и покрај грандиозниот објект како централната зграда и големиот број филијали. Додека се бара решение за овој државен загубар со кој сега раководи Јани Маркрадули, фирмата тоне во долгови, пишува порталот „Пари“ во најновата анализа.

Еве како работеше ,,Пошта” лани:

  • Во 2020 во АД „Пошта“ се регистрирани 2.010 работници;
  • Пошта во 2019-та остварила приход од 19,5 милиони евра. Сепак, годината ја завршила со минус на сметка од еден милион евра;
  • Во 2020 година оваа државна фирма забележала помал приход од 19 милиони евра. Сепак, загубата кај профитот се зголемила, па лани АД Пошта генерирала загуба од 1,5 милион евра;

Додека ,,Пошта” тоне приватните пошти бројат добивки. Приватниот бизнис со поштата најпрво започна од карго транспорт на поголеми предмети, продолжи со интернационални нарачки, за сега да станат неизоставен дел од процесот на справување и функционирање со ковид-кризата. Тоа што ги издвои приватните пошти е брзината во доставата на пратките, високото ниво на професионализам и адекватната дигитална поддршка. Во едно такво опкружување се разви мошне голема конкуренција која ги подига стандардите за работа и води до пониски цени на услугите. Преку податоците на платформата за бонитетни податоци на БизнисМрежа.мк, тимот на „Пари“ ги анализира токму најголемите 10 од оваа категорија:

*Износите се изразени во евра | Табела: Пари.ком.мк | Извор на податоци: БизнисМрежа.Мк 

*Износите се изразени во евра | Табела: Пари.ком.мк | Извор на податоци: БизнисМрежа.Мк 

На прв поглед заклучокот е дека има еден лидер кој можеби би требало да се издвои како посебен предмет за анализа. ДХЛ ЕКСПРЕС има доминантно учество во пропорцијата по основ на параметрите за остварени приходи и добивка. Имено, оваа компанија во 2020 година успеала да генерира 9,7 милиони евра приход, при што остварен е пораст од 14,75 отсто. Ваквите импресивни бројки не се пресликуваат во состојбата со добивките иако и тука ДХЛ ЕКСПРЕС има најголема добивка. Како за споредба, ИН ТИМЕ МК БПС има 61 илјада евра помала добивка, но таа е остварена со приходи од нешто над 580 илјади евра. За големината на ДХЛ ЕКСПРЕС говори и податокот што сите останати 9 компании оствариле вкупни приходи во износ од 7,5 милиони евра, што е за 2,2 милиони евра помалку од приходите на ДХЛ ЕКСПРЕС, пишува во анализата.

Кризата ја доведе компанијата ДЕЛ ЦО, пак, до самиот раб на опстанок, наведува порталот „Пари“. Компанијата бележи „слободен пад” на приходите, кои во 2020 година се намалиле за неверојатни 60 отсто, но уште посимптоматичен е апсолутниот пад од 2,5 милиони евра. Ваквите бројки се во корелација и со остварувањата на добивката.

Целата анализа може да ја прочитате ТУКА.

Повеќе