Промовирани огласи »

Германија не сака да го исклучи контроверзниот кинески добавувач на мрежна опрема, Huawei, од мобилната мрежа 5G, но планира строги контроли. Ова е предвидено во соодветниот нацрт-закон од федералната влада што е достапен во весникот „Ханделсблат“.

Одлуката ќе има далекусежни последици за проширувањето на мрежата, бидејќи Huawei е веќе централен снабдувач на опрема за сите три мрежни оператори во Германија: Дојче Телеком, Водафон и Телефоника.

Конкретно, 5G мобилните комуникации имаат за цел да го промовираат вмрежувањето на индустријата. Затоа, стравот од шпионажа и саботажа е особено голем. Покрај европските компании Ериксон и Нокиа, кинеската компанија Huawei е една од најважните снабдувачи на мрежна опрема за 5G.

Сепак, американските и германските безбедносни власти го идентификуваа Huawei како безбедносен ризик. Компанијата не се согласува и Huawei не сакаше да коментира на тема нацрт-законот.

Нацрт-законот за „Втор закон за зголемување на безбедноста на системите за информатичка технологија“, наречен IT-Sic 2.0 во Берлинскиот жаргон, предвидува производителите на опрема како Huawei да издадат гаранција во која ќе уверат дека нивната технологија нема можност за позадински пристап од страна на сајбер напаѓачи.

Покрај технички тест, треба да има и политичка забрана. Ова треба да им даде на вклучените министерства можност да ја ограничат употребата на мрежна технологија од политичка перспектива. Планот е во насока на спречување можноста за позадински далекусежни интервенции од страна на кинеската влада во компаниите во земјата.

Мрежните оператори во Германија сега се соочуваат со проблем. Не сакајќи повеќе да чекаат за политичката одлука во Берлин тие веќе ги проширија своите 5G мрежи со опрема Huawei. Во повеќето случаи, тие ги надградија своите постојни мрежи 4G со 5G. Дури и за 4G, процентот на компоненти на Huawei во безжичните мрежи е многу висок: околу 65 проценти во Телеком, 55 проценти во Водафон и 50 проценти во Телефоника.

Демонтирањето на опрема од одреден снабдувач е сложено и скапо. Портпаролот на Дојче Телеком изјави: „Во моментов детално го проценуваме обемниот нацрт закон и нема да коментираме за тоа однапред“. Водафон вели: „Нацрт законот е многу обемен, ќе го разгледаме внимателно и ќе го искористиме периодот на консултации за да формулираме какви било проблеми - спроведувањето во секој случај ќе ни претставува голем предизвик.

Портпаролот на Телефоника рече: „Важно е предвидената сертификација брзо да создаде правна сигурност за употребата на одредени компоненти“. Тој побара федералната влада да дозволи доволно време за демонтирање доколку се исклучи давател на услуги. Спротивно на тоа, неколку политичари во Берлин ги критикуваа мрежните оператори за потегот што веќе ја започнале експанзијата на 5G без да почекаат одлука за тоа како да постапуваат со Huawei.

„Ханделсблат“ дознава од корпоративните кругови дека операторите првично ќе продолжат да се потпираат на кинеската компанија за проширување на мрежата. Трошоците би биле превисоки за да се префрлат сега - германските мрежни оператори не се зависни од ниту една компанија како од Huawei. Сепак, компаниите најверојатно ќе преземат голем ризик.

Бидејќи ако владата го искористи своето право на вето и стапи на сила условот за забрана, мрежните оператори ќе мора да се справат со значителни тешкотии и трошоци. Канцеларијата и Федералното Министерство за економија долго време се спротивставуваа на создавањето предуслови за исклучување на давателот од политички причини - од страв од реакцијата на Кинезите. Со оваа позиција, тие не можеа да се спротивстават на СПД (Социјалдемократска партија на Германија) и делови од ХДУ (Христијанско-демократска унија).

За американската влада, планираната одлука во Германија не е доволна. „Не може да има доверба кога добавувачите на телекомуникациска опрема се предмет на авторитарна влада како Народна Република Кина, каде што нема независно судство или владеење на правото“, изјави за „Ханделсблат“  портпарол на американската амбасада во Берлин. Заштитата на телекомуникациската мрежа мора да биде најголем приоритет. Во спротивно владините агенции, компании и граѓани би биле загрозени.

Добро поврзаниот телекомуникациски консултант Џон Странд дури и ја оцени планираната одлука во Германија како успех за Huawei. Компанијата сега има подобар пристап до пазарот во Германија од многу германски компании во Кина, рече Странд. За разлика од другите земји, во Германија нема мрежен оператор кој не се потпира на Huawei како снабдувач.

Ова значи дека компаниите во Германија немаат друг избор освен да се потпрат на давател на услуги без кинеска опрема во нивната телекомуникациска мрежа, предупреди Странд. „Да бев извршен директор на германска компанија, ќе бев загрижен за безбедноста на моите податоци“, рече Странд.

Мартин Шалбрух, експерт за ИТ безбедност на универзитетот ЕУМТ (Европски Универзитет за Менаџмент и Технологија), го критикуваше фактот дека нацрт-законот не го разјаснува основното прашање за справување со Huawei. Дури и ако Huawei го положи техничкиот тест, некое министерство подоцна може да изрази политичка резерва. Конечната пресуда сѐ уште чека. „Неизвесноста опстојува, користењето на Huawei ќе стане потешко, давателите на услуги сè повеќе ќе се оддалечуваат од Huawei“, рече Шалбрух, сумирајќи го нацртот.

Кинескиот дописник за пратеничката група на СПД во Бундестагот, Метин Хакверди, е „среќен што Канцеларијата и Министерството за економија конечно направија чекор по повеќемесечен отпор“. Тој најави: „Секако дека многу внимателно ќе ја разгледаме постапката за утврдување на политичката сигурност во парламентарниот законодавен процес“.

САД, Австралија и неколку европски земји, вклучително и Франција и Велика Британија, исто така, го исклучија Huawei од проширувањето на нивните мрежи. Неодамна, Шведска исто така одлучи да го забрани Huawei, одлуката сега е во надлежност на шведското судство.

Промовирани огласи »

Хрватска пошта, пред десетина дена, стана партнер на „Амазон“, а според некои извори услугата ќе ја нуди и на земјите од регионот вклучително и Македонија.

ДО 2020 година проментот на Хрватска пошта во просек растеше од 15 до 20 отсто годипно, а поради епидемијата скокна за 30 отсто. Слични трендови бележат и другите јавни поштенски служби во земјите од Европската унија, пишува хрватски „Пословни дневник“.

Иако во претходниот период се чинеше дека националните пошти, вклучително и Хрватска пошта, станаа малку архаични организации кои повеќе имаат социјален отколку пазарен карактер, такашто згрижуваат поголем број вработени од енда страна, а истовремено одржуваат нерентабилни порштенски канцеларии во рурални средини од земјите, како и на островите каде поштенскиот службеник може со леснотија да ги наброи сите корисници на услуги – технологијата бо еден бизарен склоп на околности всушност, ги спаси ваквите фирми.

Имено, на почетокот на 2000-тите поштенските служби, во сред либерализација, главно изгубија смисла затоа што на пазарот на пратки, а кој главно се состои од достава на писма, се најдоа нови, иновативни и добро организирани помали фирми, од кои некои досеганаа национални или глобални рамки. Но, тогаш, кон крајот на 200-тите нагло, најпрво во САД и во западна Европа, заживеа онлајн трговијата и се повеќе купувачи почнаа стоката да ја нарачуваат преку интернет, а по природата на нештата тоа подразбира доставен синџир.

Иако имаше обиди, а некои фирми тоа го прават и денес, во сопствен аранжман имаат нарачка, продажба и достава, повеќето сепак одлучија да се занимаваат само со нарачка и продажба, или дури и само со продажба, а доставата ја оставија на рпофесионалци. „Амазон“ секако е пионер во тој сегмент, за денес да стане трговија со милион вработени и годишен промет од 280 милијарди долари.

Поштите го раздвоија работењето

Иако „Амазаон“ има сопствени брендови и услуги кои ги продава, а преку нив, својата стока и услуги ја нудат околу пет милиони разни продавници. Иако глобално на пазарот постојат низа други доставни комапнии, како „DHL“, „FedEx“, „UPS“, „GLS“, „DPD“, а во поново време и платформите како „Uber“, „Wolt“, „Glovo“ и други, во дадена ситуација повторно на важност добија националните пошти. Иако, речиси сите такви пошти, вклучително и Хрватската, го раздрвоија своето делување со профитабилни пакетни достави од оние од доменот на задолжителни јавни услуги, факт е дека тие со својата големина, оргаизација, а по правило со државен грб, може да бидат доверлив партнер на големите играчи како што е „Амазон“.

Доказ за тоа е токму Хрватска пошта која пред десетина дена и официјално стана партнер на „Амазаон“ за овој дел од светот. За деталите никој не сака да зборува, а самата Хрватска пошта ја обврзуваат строги договои за доверливост, додека „Амазон“ едноставно има таква политика на затовреност поттикната од обвиненијата за искористување на своите работници во САД и Европа.

Но, факт е дека од овој месец пакетите за нарачка преку „Амазон“, а и не само од него, обработуваат во новиот сортен центар на Хрватска пошта во Велика Горица и од таму испорачуваат до купувачите. Се нагаѓа дека токму новото логистичко средиште на Пошта беше главен магнет за влез на „Амазон“ во Хрватска пошта. Сортирницата е отворена во септември лани, а се верува дека целиот проект бил забрзан за половина година токму поради интересот на „Амазон“. Вкупната вредност на целиот проект е околу 46 милиони евра, а во комплексот работат повеќе од 1.500 работници – сортирница, поштенска логистика пакетна логистика, превоз и возен парк, ИТ и центар за податоци, поддршка на работењето.

Високиот регионалнен магацин има капацитет од 8.000 пакетни места и е со носивост од 6.400 тони. Капацитетот на машината за автоматско сортирање на пакети е 15.000 пратки на час, со маса од 100 грама до 30 кг. Накратко, се работи за најголема инвестиција во историјата на Хрватски пошти, а комплексот воедно стана и ново средиште, па така во иднина од Велика Горица ќе се разнесува пошта во останатите краеви на Хрватска.

Поврзување со железницата

Покрај тоа, иако официјалните детали се тајна, порталот „Пословни дневник“ дознава дека овој дистрибутивен центар на Хрватски пошти ќе стане и средиште на доставата на „Амзаон“ за поширокиот регион – како што неофицијално се зборува за Босна и Херцеговина, Србија, Црна Гора, но и за Македонија и Албанија, а некои извори тврдат дека Хрватска пошта може да ги опслужува и Словенија, Грција и Кипар.

Иако Хрватите подолго време купуваа стока онлајн, вистинска експанзија дојде со влезот на државата во Европската Унија, а тоа значеше дека повеќе нема никакви царински процедури и дополнителни давачки на купената стока. Од Хрватски пошти велат дека имале двоцифрен раст на прометот во сегментот на пакетна достава. Ситуацијата околу онлајн купувањето дополнително експлодира оваа година со појавата на пандемијата од Ковид-19 која донесе големи проблеми во целокупната светска трговија, но курирските фирми и онлајн продавниците забележаа значителен раст.

Само за пример, „Амазон“ кон средината на минатата година имаше околу 650 илјади вработени, а една година подоцна повеќе од милион. Од Хрватски пошти истакнуваат дека до оваа година просечно растеле за 15 до 20 отсто годишно, а со локдаунот прометот им скокнал за 30 отсто во однос на истиот период лани. Слични трендови имаат и многу други поштенски служби во земјите на Европската Унија.

Интересно е дека бизнис моделот на опоравување на поштенските служби во ЕУ се повеќе почнаа да го корситат и традиционалните железнички превозници, повеќе или помалку во јавна сопственост. Имено, на зелената агенда на ЕУ која последните 10 години високо котира во фокусот на Унијата. а во наредниот период ќе биде и уште повеќе, се повеќе земји влегуваат во проекти високосубвенционирани од страна на европските фондови, како што се обновата на железничките изнфраструктури и возниот парк, затоа што таквиот промет е подобар од еколошка гледна точка од патниот сообраќај. И Хрватска е на тој пат.

Промовирани огласи »

Веќе ни пристигнаа минусните температури и многумина од вас при тргање на работа го загреваат автомобилот во место.
Експертите истакнуваат дека станува збор за стара навика од времето кога автомобилите имаа мотори со карбуратори. Тогаш загревањето на моторите при ниска температура на воздухот пред придвижување имало смисла.

Денес поновите модели имаат електронско вбризгување на горивото. Сензорите ја мерат надворешната температура и системот ја приспособува работата на моторот па се смета дека е доволно моторот да работи само 30-тина секунди пред тргнувањето.

Веќе ни пристигнаа минусните температури и многумина од вас при тргање на работа го загреваат автомобилот во место.
Експертите истакнуваат дека станува збор за стара навика од времето кога автомобилите имаа мотори со карбуратори. Тогаш загревањето на моторите при ниска температура на воздухот пред придвижување имало смисла.

Денес поновите модели имаат електронско вбризгување на горивото. Сензорите ја мерат надворешната температура и системот ја приспособува работата на моторот па се смета дека е доволно моторот да работи само 30-тина секунди пред тргнувањето.

Сепак, имајте предвид дека беспотребната работа на вашиот автомобил во лер директно влијае врз квалитетот на воздухот што го дишете и дека е подобро да се издржи малку студ отколку дополнително да ја загадуваме животната средина.

Промовирани огласи »

Вработените во МВР во наредниов период ќе добијат бонус плати за изминатите три години. Министерот за внатрешни работи, Оливер Спасовски, денеска имаше он лајн состанок со претставници на Македонскиот полициски синдикат, предводени од претседателот Марјан Кицев, при што оваа информација беше потврдена.

Откако во претходниот мандат на министерот Спасовски беа обезбедени средства за исплата на бонус плата за 2019 година и таа првпат беше исплатена во МВР, сега се обезбедени средства за исплата на бонус плата за 2020 година, но и за 2017 и 2018 година.

Бонус платата за 2017 година ќе биде исплатена во декември оваа година, а бонус платата за 2018 и 2020 година во текот на наредната година.

„На тој начин и вработените ги добиваат парите кои им следуваат согласно колективниот договор, а и Министерството нема да се изложува на непотребни судски трошоци по тужбите на вработените“, велат од МВР.

Повеќе