Кина ја надмина Јапонија како најголем извозник на возила во светот во првата половина од оваа година, а аналитичарите го припишуваат достигнувањето на зголемената популарност на возилата со нови енергетски производи произведени во земјата.
Производителите на автомобили во Кина испорачале 2,34 милиони возила во странство од јануари до јуни, што е за речиси 77 отсто повеќе од една година, соопшти кинеската асоцијација на производители на автомобили, цитирајќи податоци од Генералната царинска управа.
Јапонија заостана со 2,02 милиони единици во истиот период, што е раст од 17 отсто на годишно ниво, покажаа податоците од Јапонската асоцијација на производители на автомобили.
Кина, која беше број 2 светски извозник на возила минатата година, веќе ја победи Јапонија во првиот квартал оваа година.
Куи Донгшу, генерален секретар на Кинеската асоцијација за патнички автомобили, рече дека побарувачката за електрични возила од кинеско производство расте на големите пазари како Европа и Југоисточна Азија.
Куи проценува дека извозот на возила во Кина за цела година може да достигне 5 милиони единици, што е повеќе од 3,11 милиони единици во 2022 година.
Кинескиот извоз на NEV, кои вклучуваат EV и plug-in хибриди, изнесуваше вкупно 534.000 единици од јануари до јуни, што е за 160 отсто повеќе од една година, според податоците на CAAM.
Тие сочинуваа приближно 23 отсто од вкупниот извоз на возила во земјата во периодот, а нивната стапка на раст беше повеќе од двојно поголема од просечниот извоз на возила.
Тесла, чија фабрика во Шангај служи како главен извозен центар на глобално ниво, испорача повеќе од 180.000 возила надвор од Кина во првата половина, што е за повеќе од 87 отсто повеќе од годишно ниво, а листата на дестинации расте и вклучува земји како Тајланд и Јужна Кореа.
BYD извезе повеќе од 81.000 возила во истиот период, околу 10 пати повеќе од истиот период минатата година, бидејќи најголемиот производител на NEV во Кина почна да ги засилува своите напади на прекуокеанските пазари од втората половина на минатата година.
„SAIC, најголемиот кинески производител на возила по продажба, продаде 115.000 возила означени со MG во Европа во првата половина, од кои над 50 проценти беа NEV“, рече Ју Де, управен директор на одделот за меѓународен бизнис на производителот на автомобили.
SAIC е најголемиот извозник во Кина, со 483.000 единици испорачани во странство од јануари до јуни. Вели дека очекува нејзиниот вкупен извоз оваа година да достигне 1,23 милиони единици, од кои NEV означени со MG најверојатно ќе надминат 200.000 единици.
Zeekr, премиум кинески ЕВ бренд под Geely Holding Group, го виде својот прв модел за европскиот пазар да излезе од производната лента претходно овој месец. Ќе започне со испораки во Шведска и Холандија подоцна оваа година.
Од Zeekr рекоа дека ќе ги лансираат своите возила на други европски пазари, вклучувајќи ги Данска, Германија, Франција и Норвешка, во 2024 година.
Куи од CPCA рече дека подлабоките упади на кинеските брендови во Русија, исто така, помогнаа да се зголеми продажбата на автомобили во Кина во странство, бидејќи некои меѓународни брендови се повлекоа од таа земја поради нејзиниот конфликт со Украина.
Русија, Мексико и Белгија се меѓу првите три дестинации за вкупниот извоз на возила во Кина, според податоците на GAC врз основа на извозот во првите пет месеци од годината.
foto TANG KE/FOR CHINA DAILY