Промовирани огласи »

„Европскиот извештај - Извештај за сообраќајна незгода“ е образец изготвен од Националното биро за осигурување на Република Македонија. Истиот се добива бесплатно од друштвото за осигурување при склучување договор за задолжително осигурување (полиса) и на неговата задна страна содржи упатство за употреба во кое детално се наведени начинот и условите за негово користење.

И покрај тоа што во Република Македонија Европскиот извештај се применува уште од 2009 година, многу често граѓаните се во дилема: „Дали да се повика полиција или да се пополни Европски извештај? Дали, кога и како се користи Европскиот извештај? Прашањето е честопати поставувано, па токму затоа, Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата советува и појаснува за најголемите дилеми на возачите поврзани со Европскиот извештај:

  • Европски извештај се пополнува само во случај на сообраќајна незгода со мала материјална штета и го пополнуваат учесниците во сообраќајната незгода. Европскиот извештај не се пополнува и не се потпишува во случај на сообраќајна незгода во која има повредени лица, загинати лица и во сообраќајна незгода во која настанала голема материјална штета. Под „мала материјална штета во сообраќајна незгода“ се подразбира штета настаната на објекти и на возила на кои не им се оштетени виталните делови за управување и за запирање, а возилата можат самостојно да се движат по патот.
  • Возачите-учесници во сообраќајна незгода во која е предизвикана мала материјална штета, откако ќе го пополнат и потпишат Европскиот извештај за сообраќајна незгода, се должни веднаш да ги отстранат возилата од коловозот и да овозможат непречено одвивање на сообраќајот. Прекршочен платен налог во износ од 250 евра, во денарска противвредност, ќе му се издаде на возачот-учесник во сообраќајна незгода кој постапува спротивно од наведената одредба.
  • Возачите-учесници во сообраќајна незгода во која е предизвикана мала материјална штета, кои пополниле и потпишале Европски извештај за сообраќајна незгода, не се должни за истата да го известат Министерството за внатрешни работи.
  • Европскиот извештај не претставува признавање вина и не значи дека меѓу возачите е постигната согласност за вината во сообраќајната незгода, ниту дека со потписот се признава вина, туку служи единствено за утврдување на фактичката состојба.
  • Полициските службеници на Министерството за внатрешни работи се должни да излезат на местото на сообраќајната незгода (Европски извештај не се пополнува во сообраќајна незгода) во која е предизвикана мала материјална штета, ако тоа го бара едниот од учесниците во сообраќајната незгода и тоа во случај кога:
  • едно од возилата нема регистарски таблици или не е осигурано
  • едно од возилата има странска регистарска таблица
  • е очигледно дека еден од возачите е под дејство на алкохол, дрога или други психотропни супстанции
  • еден од возачите не поседува возачка дозвола од соодветната категорија
  • на еден од возачите му е запишана прекршочна санкција во возачката дозвола - забрана за управување со моторно возило
  • еден од возачите одбива да даде свои лични податоци, односно податоци за возилото 
  • еден од  возачите го напуштил местото на сообраќајната незгода
  • ако возачот сам учествува во сообраќајна незгода.
  • Сопственикот на возилото е должен да го извести друштвото за осигурување со кое склучил договор за осигурување од автомобилска одговорност за настанувањето на сообраќајната незгода и да достави пополнет Европски извештај во рок од 30 дена од настанувањето на незгодата.
  • Учесниците во сообраќајната незгода, на барање на одговорното друштво за осигурување, се должни опширно да известат за околностите под кои се случила сообраќајната незгода, во спротивно, се должни да ја надоместат штетата настаната од неисполнување на обврската за известување.
  • Во случај на сообраќајна незгода со мала материјална штета во која учествуваат две возила, се пополнува само еден комплет Европски извештај. Доколку во незгодата учествуваат три возила, се полнуваат два комплета, четири возила – три комплета итн. Притоа, воопшто не е важно чиј примерок се пополнува, ниту кој го пополнува.
  • При пополнувањето на Европскиот извештај важно е да се користи хемиско пенкало. 

РСБСП до сите возачи-учесници во сообраќајот, апелира да бидат внимателни и одговорни, да ги почитуваат сообраќајните правила и прописи и воедно ги потсетува, во случај на сообраќајна незгода со мала материјална штета да користат „Европски извештај за сообраќајни незгоди“ бидејќи така предвидува Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата. Неговото непочитување се санкционира со глоба од 250 евра во денарска противвредност. Исто така, РСБСП укажува дека придобивките од користење „Европски извештај за сообраќајни незгоди“ се повеќекратни и тоа:

  • Намалување на сообраќајниот метеж после случена сообрачајна незгода со мала материјална штета
  • Побезбедно одвивање на сообраќајот
  • Брзо и ефикасно обесштетување на оштетените странки
  • Помалку административни процедури и заштеда на време и пари
  • Намалување на можноста за дополнителни санкции, итн.

Промовирани огласи »

Патувањата со соптсвен автомобил се почести во летниот период кога се одморите, но има луѓе кои патуваат и преку цела година. Возачите веќе знаат дека за да поминат граница со автомобил потребен им е зелен картон, но можеби не се информирани за неговата цена.

Зелениот картон се издава врз основа на издадена полиса за осигурување од автомобилска одговорност од соодветната компанија. Овој документ е замена за полисата за осигурување од автомобилска одговорност издадена за матичната земја со важност за сите земји-членки наведени во полисата.

Важност на зелената карта е 12 месеци или додека е утврдено времетраењето на полисата за автомобилска одговорност.

Цената на зелен картон на патничко возило до 66 KW на годишно ниво изнесува 3.690 денари, а за над 66 KW за една година е 5.536 денари.

Цена за патничко возило до 66 КЊ за месечно ниво е 1.850 денари, а за возило над 66 KW е 3.075 денари. За влечните и специјалните возила, моторциклите, приклучни и работни возила цената е 5.536 денари.

Цената за товарните возила и автобусите е 17.222 денари.

Зелениот картон може да се набави во сите подружнници кои работат во рамките на Станиците за Технички преглед на АМСМ низ Македонија.

Граѓаните на Македонија заедно со соседните земји бараат да се укине зелениот картон за возилата при излез од државата и предлагаат да се прифати европскиот модел во кој зелениот картон е дел од премијата за осигурување од одговорност од употреба на моторни возила (автоодговорност).

И покрај упорните барања на српските граѓани, кои често минуваат низ Македонија кога одат на летување во соседна Грција, засега нема најави или преговори за укинување на оваа обврска.

Сопствениците на возила од Србија за во Македонија потребно е да имаат зелен картон бидејќи нашата држава не е во Системот на зелен картон, не е член на Мултилатералната спогодба. Оттаму велат дека надлежните во Македонија овој документ не го бараат на сите што ја поминуваат македонската граница.

Од здружението на осигуреници на Србија истакнуваат дека во 1994 година, врз основа на едностраниот договор, кој беше дел од условите на овие земји за членство на Македонија во Системот на зелен картон, на возилата од Хрватска, Словенија и Унгарија им било овозможено во Македонија да влезат без зелен картон. Но овој закон не важи и за возачите од Македонија. На возачите од Македонија се уште им е потребен зелен картон за овие три земји. Со влезот на Хрватска во Европска унија, овој едностран договор престана да постои, па сега и возачите на Хрватска мора да имаат зелен картон при влез во Македонија.

Во многу земји, на пример во Германија, Швајцарија, Австрија, Шведска, зелениот картон се издава бесплатно или чини премногу симболично, само неколку евра, што ги покрива трошоците за печатење. Според нив, во некои земји, се наплаќа само зелениот картон, додека во други цената на картонот е вклучена во цената на полисите на задолжително осигурување од автоодговорност. Во овој случај (кога цената на зелениот картон е вклучена во цената на полисите) возачот нема можност да одлучува дали му е таа потврда потребна или, пак не.

Според АМСМ, зелениот картон се издава врз основа на издадена полиса за осигурување од автомобилска одговорност од соодветната компанија и е замена за полисата за осигурување од автомобилска одговорност издадена за матичната земја со важност за сите земји-членки наведени во полисата.

Промовирани огласи »

Здружението на матични лекари се подготвува за штрајк, односно еден ден од наредната недела нема да издаваат рецепти за хронични болести.

Д-р Лилија Чолакова Дервишова, претседател на Здружението на приватни лекари на Македонија, вели дека нивните тела по градовите веќе имале состаноци и дека повеќето се изјасниле на овој начин да искажат револт, што никој не ги решава проблемите со кои се соочуваат.

Идејата е еден ден да не примаме хронични пациенти и да не издаваме хронична терапија. Сè што е акутно и итно ќе го прегледаме и ќе го препратиме каде што треба. На овој начин сакаме да го искажеме револтот што тројца министри за здравство по ред останаа глуви на нашите барања, вели таа додавајќи дека од Венко Филипче имале само ветувања.

Бараат и зголемување на капитациониот бод, односно капитацијата од 55 денари по пациент која сега ја добиваат од Фондот за здравствено осигурување, како и да се одреди пакет на услуги што може да го добијат пациентите.

Промовирани огласи »

Владата го утврди Предлог-законот за енергетика и согласно член 137 од Деловникот на Собранието, донесе одлука предлог-законот да го достави до парламентот.

Целта на законот во прилог на либерализација на пазарот со енергенси, меѓу другото, е да се поедностави учеството на трговците со електрична енергија и природен гас од други земји на пазарите во земјава преку регистрација во Регулаторната комисија за енергетика, и да се овозможи пристап и приклучувањето на трети страни на системите за пренос и дистрибуција на енергија што е целосно во согласност со барањата од директивите и регулативата на ЕУ.

Во делот на пазарот на топлинска енергија, се наметнува обврска на секој новоизграден објект што се приклучува на системот за дистрибуција на топлинска енергија да има вградено уреди за мерење на локалното распределување на топлинската енергија (калориметри). Со новите предлог законски решенија се воведуваат нови мерки за финансиска поддршка за поттикнување на производството на обновливите извори на енергија.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »