Веројатно на нашите работни места сите сме слушнале многупати дека „никој не е незаменлив“, иако е поверојатно тоа да се слушне почесто во големите корпорации каде луѓето сè уште се сметаат за „позиции“. Сепак, не е технологијата, производот или процесот што ја прави компанијата голема, туку луѓето зад тоа одлично решение. А какви се тие незаменливи работени, кои особини ги имаат?
1. Прават повеќе отколку што e побарано од нив
Повеќето луѓе недоволно испорачуваат или ги исполнуваат минималните барања само за да ја штиклираат задачата на нивната листа со задачи. Еве еден едноставен пример. Менаџерот прашува „Треба да нарачаме брендирани маици за нашата кампања“. Лесно заменливиот вработен ќе испрати врска од првиот продавач на кој налета. Речиси незаменливиот би рекол „Најдов 5 добри решенија за нашите брендирани маици, најевтината е оваа, но најдоброто со оглед на цената и квалитетот е оваа. Побарав понуда и договорив попуст и можеме да ги доставиме за една недела. Но, наидов и на многу добра понуда на Bluetooth звучници што можеме да ги брендираме ако сакаме да размислиме за промена на маиците“.
2. Имаат исклучителни комуникациски вештини
Тие знаат како лесно да искомуницираат без да одат во круг и долги објаснувања. Тие го почитуваат времето на другите и практикуваат ефективна комуникација. Незаменливите вработени се справуваат со барањето на клиентот или клиентот кој се жали во еден разговор преку е-пошта предвидувајќи ја ситуацијата и други подпрашања што може да ги има клиентот, додека во инбоксот на лесно заменливиот вработен ќе најдете десетици разговори за истото прашање.
3. Тие се еден чекор понапред
Секој менаџер сака кога добива серија „да“ одговори на прашања како „Дали ја испрати таа е-пошта?“, „Дали ја вклучивте и спецификацијата“, проследено со некои смирувачки дејства како „И јас исто така го направив тоа и тоа...“.
4. Тие се добри слушатели и набљудувачи
Тие слушаат и не ги поставуваат истите прашања два пати. Тие знаат да препознаат важна содржина што е соопштена, да ја забележат и да постапат по неа. Тие создаваат вредност со предвидување на ситуацијата и го прават она што е потребно.
5. Тие се доверливи,одговорни и лојални
Кога менаџерот е надвор од функцијата, тој се обраќа кон својата незаменлива личност во просторијата за да ги остави своите големи должности во сигурни раце. Незаменливите вработени не се плашат да преземат големи одговорности затоа што веруваат во нивната способност. А на врвот на тортата доаѓа црешата - лојални се.