Промовирани огласи »

Возачите ќе претпочитаат да користат услуги наместо да поседуваат автомобил

Водечката консултантска компанија за менаџмент и технологија BearingPoint сугерира дека одлуките за мобилност во Европа и светот ќе бидат многу различни од денес веќе во 2030 година.

Studija Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility? укажува на три трендови кои ќе ја поттикнат мобилноста во наредните години:

  • секое патување ќе стане персонализирано искуство
  • нема да се преговара за климатска неутралност - од лулка до гроб
  • возачите ќе претпочитаат да користат услуги наместо сопствени возила

Студијата наведува дека работата на далечна, енергетските кризи, климатските промени и пореметувањата во синџирите на снабдување суштински ја менуваат побарувачката за мобилност, како и насоката и темпото на промени, пишува Ревијахак.

Дури 87% од учесниците во анкетата веруваат дека поретко ќе патуваат на работа, а 81% се изјасниле дека ќе одат на значително помалку службени патувања во однос на 2019 година, а доколку продолжи овој тренд ќе се одрази на инвестициите во инфраструктурата.

Зголемените трошоци поврзани со развојот на нова инфраструктура за мобилност не можат целосно да се пренесат на крајниот корисник. Можеби ќе биде неопходно да се промени законодавството за да се постигне соодветна инфраструктура за поддршка на електричните возила.

Освен тоа, повеќе нема да се дискутира за климатската неутралност, се наведува во студијата, која укажува дека 80% од произведените мотори ќе бидат еколошки до 2030 година.

Ќе се зголемат инвестициите во инфраструктурата за активности како пешачење и возење велосипед.

Половина од учесниците (49%) велат дека се подготвени да ја жртвуваат сопственоста на нивните возила за да го намалат нивното негативно влијание врз животната средина до 2030 година.

Бидејќи помалку луѓе ќе поседуваат свои автомобили, услугите како споделување на автомобили ќе се користат повеќе. Услугите и софтверот ќе бидат поважни за потрошувачот отколку сопственоста на возилото, бидејќи софтверските платформи ќе бидат задолжени за организирање на целото патување.

Фото: unsplash

Извор: вечерњи

Промовирани огласи »

ГРАНД ЕКСПОРТ најголемата и технолошки најсовремената фабрика за производство на кроасани во Југоисточна Европа. Во моментов го проширува својот тим. Доколку сè уште го барате своето работно место, аплицирајте.

Моментално се отворени следниве работни позиции:

МАШИНСКИ И ЕЛЕКТРО ТЕХНИЧАР ЗА ОДРЖУВАЊЕ ВО ПРОИЗВОДСТВО
МАШИНСКИ И ЕЛЕКТРО ИНЖЕНЕР ЗА ОДРЖУВАЊЕ ВО ПРОИЗВОДСТВО
ХИГИЕНИЧАР ВО ПРОИЗВОДСТВО
ПАКУВАЧ ВО ПРОИЗВОДСТВО
ОПЕРАТОР НА МАШИНА ВО ПРОИЗВОДСТВО

Сите останати активни работни позиции можете да ги најдете ТУКА.

Промовирани огласи »

Дел од пекарниците најавуваат дека од утре, 1 декември, граѓаните ќе може да купуваат леб и за 32 денара. Во наредниот период, како што велат за МИА, ќе има корекција и на цените на другите пекарски производи, веројатно за околу 10 проценти. Снижувања за над 10 отсто се можни и кај месните производи доколку Владата донесе одлука со која би се укинале давачките на увозните суровини, како што бараат компаниите од овој сектор. Намалени цени во декември не може да се очекуваат кај млечните производи кои, според преработувачите, ќе бидат поевтини од јануари.

Ова се ставовите на претставници од прехранбената индустрија кои од утре, преку „ЕСМ продажба“, треба да добиваат струја по субвенционирана, фиксна цена од 80 евра за мегават час.

Компаниите ја поздравуваат мерката како почеток за целосно решавање на проблемот во нивната индустрија. Сметаат и дека регулираната цена на струјата, комбинирана со мерката за маржите во малопродажбата, ќе даде ефект.

Мелничарите и натаму се на ставот дека со активирање на стоковните резерви би се постигнал поширок бенефит. Посериозна стабилизација, пак, на цените кај млечните производи, како што оценуваат од млечната индустрија, може да се очекува само ако им се даде поевтина струја и на фармерите.

Можеме да соопштиме дека од утре, 1 декември, граѓаните ќе може да имаат леб по подостапна цена од 32 денара, а во наредниот период, по пресметките, ќе се направи корекција и на цените на другите пекарски производи која би била за околу 10 проценти во овој сектор. За да можеме уште повеќе да излеземе во пресрет на потребите на граѓаните, а воедно да не ја загрозиме ликвидноста на компаниите, сметаме дека активирање на стоковите резерви е мерка со која би се постигнал поширок бенефит. Според информациите кои ги имаме за залихите со кои располагаме како држава, треба да е доволно и за овој период, а не би требало да има поголеми проблеми и наредната година, бидејќи Србија од каде се прави најголемиот узвоз има доволни количини. За трендот на движење на цените на пченицата не може однапред да се дадат подолгорочни прогнози, бидејќи се работи за берзански производ и зависи од пошироките глобални движења и случувања, изјави за МИА потпретседателот на Сојузот на стопански комори (ССК) и претседател на Агро-бизнис комората, Горан Ѓорѓиевски.

Според Стопанската комора на Северна Македонија, млечните производи што ќе се произведуваат од 1 декември натаму, со евтина струја, ќе се продаваат по Нова година.

Млечната индустрија е специфична поради подолгите неколкумесечни процеси на производство. Ферментирањето за дел од производите како кашкавал или сирење, трае два до три месеци. Тоа што сега ќе се произведе во млечната индустрија, ќе се продава од јануари натаму или производите со евтина струја ќе се продаваат после Нова година. Малку поразлично е во пекарската индустрија каде многу побрзо може да се чувствуваат позитивни ефекти и намалување на цените, објаснуваат од Стопанската комора.

Оттаму нагласуваат дека секоја компанија ќе ги намалува цените на производите зависно од процентот на учество на енергијата во крајниот производ, но под услов цените на суровината, амбалажата и другите инпути да останат исти.

Тоа не е случај зашто во изминатиот период, почнувајќи од 2021 година и особено со почетокот на украинската криза, суровините од кои сме многу зависни се во постојан раст, а како држава немаме влијание на тој процес, потенцираат од Комората.

Колкаво е учеството на струјата во крајната цена на прехранбените производи?

Компаниите од месната индустрија кои деновиве одржаа работен состанок, заклучија дека процентот на намалување на цената на крајниот производ сепак ќе зависи и од тоа со колкав процент во него учествува енергијата.

Кога цената на енергијата беше највисока, 500 евра за мегават час, таа учествуваше со 15 проценти, а сега, со намалени цени, учествува со 2 – 8 отсто. Тоа важи за мелничката и месната индустрија. Само за споредба околу конкурентноста на македонските прехранбени производи во однос на производите од Србија – во август и септември, кога цената на електричната енергија беше највисока, учеството на енергијата во производот од Србија во однос на оној од Северна Македонија беше 1/10. Ако кај нас учеството беше 15 отсто, во Србија највисокоот учество беше 1,7 проценти. Во овој момент, во нашите производни цени државата со своите зафаќања учествува со над 35 отсто (суровина до 20 отсто), вклучително и енергијата, без платите. Затоа во моментов имаме повисоки цени отколку што се оние во опкружувањето (дури и ЕУ) и постепено го губиме домашниот пазар, како и јавни набавки каде единствен критериум е цената, објаснуваат од Комората.

Воедно додаваат дека кај млечната индустрија суровината е домашна и има постојано раст на цените за два до три денари или од 8 до 10 отсто на основна суровина.

Енергијата во периодот кога беше најскапа учествуваше до седум проценти. Суровото млеко во ЕУ е 20 отсто поевтино во однос на нашата суровина, а квалитетот е далеку повисок. Оттука, ако се даде поевтина струја и на фармерите, тогаш може да се очекува стабилизација посериозна. Месната индустрија, пак, не бара субвенции, туку само изедначување на условите за стопанисување. Србија има 8 отсто давачка, другите земји немаат царина на замрзнато месо, а ние имаме од 18 до 35 проценти во зависност од тарифниот број. Владата ги увиде ваквите состојби, донесе одредени мерки во таа насока и тие треба да се заокружат до крај за да се реализира заедничката цел – граѓаните да кушуваат домашни евтини и квалитетни месни производи, дополнуваат од Комората.

Надлежните најавуваа намалување на цените во декември и до 13 проценти

На 18 ноември годинава, по средбата со производителите и претставниците на најголемите ланци маркети, министерот за економија Крешник Бектеши рече дека очекува во почетокот на декември да има намалување на цената на основните прехранбени производи од пет до 13 отсто.

Веќе почна трендот на намалување на цените на одредени производи, посебно на лебот, млекото, млечните и на некои месни производи. Одреден производител на млеко имаше пред 4 – 5 дена цена над 80 денари, а денеска цената е 76 и најверојатно од 1 декември ќе има дополнително намалување. Одредени производители на леб имаат цени над 40 денари, а денеска тие се движат од 36 – 38 денари. И таму очекуваме дополнително намалување. Истото важи и за месните производи. Согласно сите калкулации, ќе има дополнително намалување во наредните денови со оглед дека завршуваат сите постапки во „ЕСМ продажба“ за склучување на договорите со компаниите прозводители на основните прехранбени производи, подвлече министерот.

Може да се случи, нагласи Бектеши, да има зголемување на цената на суровините кои се увезени.

Но, секако дека има одредени механизми и за таму да може да се стабилизира. Ако е тоа проблемот за да има дополнитело намалување на цените, ние сме подготвени и тоа да го направиме, потенцира тогаш министерот.

И премиерот Димитар Ковачевски најави намалување на цените на основните прехранбени производи.

Со последната мерка на Владата обезбедивме поевтина струја за компаниите кои вршат производство на основните прехранбени производи. Резултатите веќе се евидентни, одредени производители ја намалија цената на лебот, а цената на маслото за јадење на одредени произведувачи е намалена и за 40 денари. Очекувам во наредните денови до 10 посто намалување на цените на основните прехранбени производи. Ова е време на одговорност, не е време за профит, порача завчера Ковачевски.

Промовирани огласи »

Давањето конструктивна критика е нешто што секој менаџер мора да научи да го прави. Во многу случаи, оној кон кого е упатена критиката ќе биде вработен. Но, за директорите и менаџерите може да се појават ситуации во кои треба да му испратите конструктивна критика на клиентот - застрашувачка задача која бара деликатно ракување.

Значи, кои се најдобри практики за давање конструктивна критика на клиентите и вработените? Неколку совети и начини во продолжение:

Не правете го тоа лично

Никогаш не се фокусирајте на личноста на вработениот; туку зборувајте за нивните постапки и што може да се направи за да се подобри.

Бидете конкретни

Секогаш е најдобро да бидете што е можно поконкретни во вашите повратни информации. Наместо да зборувате генерално, изберете конкретни примери на однесувања или ситуации кои ги илустрираат вашите поенти.

Кажете го тоа со позитивен тон

На пример, наместо да кажете нешто како „никогаш не давате никаков придонес за време на состаноците“, можете да кажете: „Би сакал да те слушнам повеќе да зборуваш на состаноците“.

Започнете ја критиката со поставување на прашања

Вашата цел не е (и не треба да биде) да ги убедите вработените да работат онака како што би направиле вие. Наместо тоа, копајте подлабоко, да го најдете коренот на конкретниот проблем. Поставувајте прости прашања, како “Зошто постапи така во таа ситуација?”, “Како би можеле подобро да постапите?”. Овие прашања ќе ги водат вработените да откријат сопствени решенија.

Критикувајте во мали дози

Најсоодветниот момент за конструктивна критика е кога некој покажува позитивен напредок, но уште има простор за одење напред. Правилото е да ја балансирате критиката со неколку комплименти. Ако има некаков посериозен проблем, зборувајте за него веднаш откако се случил. Не чекајте да дојде “вистинскиот момент”, оставајќи ја проблематичната ситуација да тлее.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »