Промовирани огласи »

Операторот ТАВ Македонија тргна да ја подобри поврзаноста на скопскиот аеродром со лансирањето на голем број нови линии во 2023 година и влезот на неколку превозници на македонскиот пазар. Новата услуга на Луфтханза меѓу Франкфурт и Скопје , која ќе стартува во април, значително ќе ја подобри поврзаноста на аеродромот со главните центри ширум светот. И оваа година нискобуџетниот норвешки ер шатл ќе влезе на македонскиот пазар со обраќање од Осло два пати неделно, почнувајќи од јуни. По успешните разговори меѓу Кроација ерлајнс и аеродромот минатата година, авиопревозникот ќе отвори летови од Сплит до Скопје кои ќе се обраќаат двапати неделно.

Аеродромот, исто така, учествуваше на овонеделниот меѓународен саем за туризам „Фитур“ во Мадрид, бидејќи продолжува да ги обновува летовите со Шпанија без престан. Имаше силен интерес од двете страни двете земји да бидат поврзани со авиопревоз уште откако Wizz Air ги прекина своите операции меѓу Скопје и Барселона во декември 2021 година. Понатаму, кон крајот на минатата година, LOT Polish Airlines одржа разговори со ТАВ Македонија во Варшава целта во иднина дополнително да ги прошири своите операции во Скопје. Конечно, Flydubai привремено го закажа своето враќање во македонскиот главен град за крајот на октомври, што пак ќе означи обновување на летовите до Заливот.

Аеродромот ќе има корист и од програмата за субвенционирање на македонската влада за воведување нови линии од Скопје оваа година. Во споредба со претходните три јавни повици, од кои сите победи Wizz Air, тендерот вклучува нови услови и услови, во обид да се диверзифицира понудата на авиокомпаниите и достапните дестинации во земјата.

Превозниците кои се пријавуваат на тендерот мора да бидат од Европа, да имаат превезено најмалку десет милиони патници и да остварат 25 милиони евра профит во 2019 година. Според условите наведени во јавниот повик, авиокомпаниите мора да одржуваат летови до новоотворените дестинации најмалку двапати неделно Во текот на годината најмалку до 2026 година. Нема да се обезбедат финансирања за линиите од Скопје што се оперираа од аеродромот во изминатите две сезони (лето и зима).

Скопскиот и охридскиот аеродром ја завршија 2022 година само 11 отсто под нивото од 2019 година, или со 89 отсто од обемот на патници во 2019 година. Оттука, може да се заклучи дека ТАВ Македонија како аеродромски оператор ефикасно и успешно ја совладува и надминува кризата и нејзините последици.

Промовирани огласи »

Зошто технолошките компании отпуштаат толку многу луѓе? Се чини дека тоа е горливото прашање овие денови, бидејќи светот се соочува со продолжена инфлација на која не и се гледа крајот.

Минатата година без работа останаа речиси 100.000 луѓе, а „ударите“ се уште доаѓаат.

Во последните месеци, технолошките компании отпуштија илјадници вработени: почнувајќи од Мета и Твитер, преку Амазон, Мајкрософт, Гугл. Еден од најжестоките „скандали“ се случи токму во империјата на Марк Цукерберг, кога дури 11.000 работници останаа без работа во еден ден.

Во исто време, сè се случува во истиот, краток период. Како што неодамна објавивме, Twitter изгуби речиси 80 отсто од својата работна сила.

Најголемите гиганти решија да ги намалат буџетите и трошоците, а вработените се „први на удар“. И тоа, доста често не се бира патот. Така, на пример, Microsoft прво организираше забава за вработените, а веднаш потоа најави отпуштања.

Отпуштања се случуваат и преку Slack, преку е-пошта, кога луѓето се на вечера или мејловите доаѓаат само среде ноќ. Кога ќе се разбудат - имаат што да видат. Во овој контекст, не можеме да не се запрашаме: Ако тоа е случај на најголемиот пазар во светот, тогаш на што треба да се надева остатокот од планетата?

Како што објави „Блумберг“ пред неколку дена, „Мајкрософт“ објави прекин на уште 10.000 работни места, а за тоа се подготвува и „Амазон“.

Според податоците на Челинџер, технолошката индустрија ќе забележи зголемување од 649 отсто на најавените кратења на работни места во 2022 година, со вкупно 97.171 - најмногу од падот на dot-com пред повеќе од две децении. Оваа година не изгледа ништо подобро од минатата.

Досега во јануари, Амазон соопшти дека очекува да отпушти 18.000 луѓе, а повеќе од 20 американски технолошки компании, вклучувајќи ги Coinbase, Flexport и Salesforce, рекоа дека ќе ја намалат својата работна сила за 10 отсто или повеќе.

Зошто кратењата се случуваат сега?

Неколку компании ги обвинија „оптимистичките“ проекции за овој феномен, додека други рекоа дека третирањето на навиките на ниво на пандемија како „постојано забрзување“ (случајот на Мета) ги доведе во заблуда. Но, враќањето кон поразумен раст може да се покаже како тежок предизвик.

Стартапите поддржани со ризичен капитал генерално го фаворизираа растот пред краткорочната финансиска одржливост, за да се позиционираат да излезат на берзата или да бидат купени, додека цените на акциите во јавно тргуваните технолошки компании се засноваат на постојано зголемување на претпоставките за раст.

Ако сите овие компании се свртат кон „безбедно приземјување на ракетите“, останува нејасно дали тие ќе го привлечат вниманието на инвеститорите како што секогаш го правеле.

Дали Волстрит навистина сака да слушне од Силиконската долина за новооткриената „скромност“ и финансиска претпазливост?

Единствениот исклучок?

Додека отпуштањата силно погодија голем број технолошки фирми, се чини дека еден гигант успева да „остане на површина“, а тоа е Apple.

Најголемата светска компанија досега успеваше да избегне кратење на работни места, но ниту Apple не е имун на деловните предизвици кои ги погодија другите технолошки гиганти. Пред се, треба да се потсети на нејзината зависност од Кина, каде што се наоѓа најголемата фабрика на компанијата.

Како што пишува WSJ, се очекува Apple да го пријави својот прв квартален пад на продажбата за повеќе од три години следниот месец. Компанијата исто така го забави вработувањето во некои области, но производителот на iPhone сигурно се позиционираше подобро од многу негови ривали досега, делумно поради тоа што вработуваше со многу побавно темпо.

Сепак, во 2023 година, Apple има тенденција да биде „млак“ напред, со ограничени бенефиции за вработените и бизниси фокусирани на хардверски производи и продажба, кои досега во голема мера го избегнаа економскиот пад.

Портпаролот на Apple одби да ја коментира ситуацијата.

Од крајот на фискалната година во септември 2019 година до септември 2022 година, работната сила на Apple порасна за околу 20 отсто на приближно 164.000 вработени со полно работно време.

Во меѓувреме, околу истиот временски период, бројот на вработени на Амазон се удвои, Мајкрософт порасна за 53 отсто, Алфабет (Гугл) го зголеми својот персонал за 57 отсто, а сопственикот на Фејсбук Мета ја зголеми својата работна сила за 94 отсто.

Apple има приближно 65.000 вработени во малопродажба кои работат во повеќе од 500 продавници и тие сочинуваат приближно 40 отсто од вкупната работна сила на компанијата.

Последниот голем круг отпуштања во Apple се случи во далечната 1997 година, кога ко-основачот Стив Џобс се врати во компанијата, која потоа ги намали трошоците со помош на „методот на отпуштања“ на дури 4.100 вработени.

(Телеграф бизнис)

Промовирани огласи »

Изминатата година ја одбележаа големи доцнења, недостиг на автомобили, но и инфлација и значително зголемување на цените на автомобилските пазари ширум светот. Ова предизвика послаби резултати, но забележливи се и некои знаци на закрепнување.

Магазинот Motor1.com објави детална анализа на продажбата на нови автомобили ширум светот.

Така, Кина и понатаму е најголемиот светски автомобилски пазар, а минатата година беше доста добро со оглед на глобалните предизвици. Количината на продадени автомобили е зголемена за 2 отсто на вкупно 26,86 милиони автомобили, во споредба со 2021 година. Овој резултат е уште подобар од 2019 година, пред пандемијата. Голем дел од растот е поттикнат од електричните возила, кои имаат силен поттик од централната власт. Според прелиминарните податоци, овие возила учествуваа со 20 проценти од вкупната продажба, а Wuling Hongguang Mini EV влезе во првите три најпродавани модели, додека BYD Song Plus беше на врвот на листата со продадени 459.424 примероци.

Втор по големина пазар беше оној на САД, кои беа повеќе изложени на инфлациски притисоци и на раст на каматните стапки. Продажбата на возила изнесуваше 13,83 милиони автомобили, што е за 8 отсто помалку од 2021 година и најмалку од 2012 година. И покрај негативните резултати, купувачите продолжија да се префрлаат од седани и мини комбиња кон теренци и пикап камиони, а Tesla продолжи да добива удел. Сепак, електричните автомобили сè уште сочинуваат мал дел од вкупниот број, при што Ford F-Series го држи првото место со 653.957 единици, следен од Chevrolet Silverado на второто и RAM пикапот на третото место.

Во Европа ситуацијата е слична на онаа во САД. Податоците за најголемите пазари (Германија, Велика Британија, Франција, Италија и Шпанија), кои сочинуваат околу 75 отсто од целиот регион, покажуваат дека падот на пазарот не запира. Во 2022 година, продажбата изнесуваше 9,05 милиони автомобили, што е за 6 отсто помалку од 2021 година. Обемот е намален за 7 отсто во споредба со годината на пандемијата (2020) и 29 отсто во споредба со 2019 година. Во Германија, Volkswagen повторно триумфираше со три возила позиционирани на првите три места на подиумот. Во Франција, доминацијата на Renault Group беше прекината со нов првопласиран победник во продажба. Peugeot 208 е продаден во 88.812 примероци.

За четири години, пазарот изгуби повеќе од 3,7 милиони продадени автомобили. Состојбата е практично иста во пет земји. Франција и Италија забележаа најголем пад во споредба со 2021 година, додека германскиот пазар остана стабилен. Сепак, сите забележаа двоцифрен пад меѓу 2019 и 2022 година. Недостигот на нови автомобили во салоните и зголемените трошоци за живот, делумно поради енергетската криза, ја објаснуваат критичната ситуација. Конечно, интересна е ситуацијата во Шпанија, каде Hyundai Tucson го зазеде првото место со вкупно 21.985 продадени примероци, а потоа Dacia Sandero на второто и Seat Arona на третото место.

За разлика од Америка и Европа, ситуацијата во Австралија, Индија, Индонезија и Турција е доста добра. Не само што обемот на пазарот се зголеми меѓу 2021 и 2022 година, тој беше поголем отколку што беше две и три години порано. Австралија, особено, забележа триумф на возилата со погон на сите тркала. На прво место се најде Toyota Hilux со вкупно 64.391 продадени примероци, а потоа Ford Ranger (47.479) и Toyota RAV4 (34.845).

Најпродавани автомобили по земја во 2022 година:

Аргентина: Fiat Cronos (38.769)

Австралија: Toyota Hilux (64.391)

Бразил: Fiat Strada (112.456)

Кина: BYD Song Plus (459.424)

Франција: Peugeot 208 (88.812)

Германија: Volkswagen Golf (84.282)

Индија: Maruti Wagon R (217.317)

Индонезија: Daihatsu Gran Max (65.062)

Италија: Fiat Panda (105.384)

Велика Британија: Nissan Qashqai (42.704)

Русија: Lada Granta (99.356)

Шпанија: Hyundai Tucson (21.985)

САД: Ford F-Series (653.957)

Турција: Fiat Egea (68.779)

Промовирани огласи »

Revija Bar & Food е место каде можете подеднакво да уживате во добрата и вкусна храна како и самиот амбиент со добра музика. Моментално поради зголемен ангажман го прошируваме својот тим. Доколку сакате да станете дел од нашиот тим, аплицирајте на отворените активни работни позиции!

Моментално се отворени следниве работни места:

ПИЦА МАЈСТОР/КА
ШАНКЕР/КА
САЛАТЕР/КА
ДОСТАВУВАЧ/КА
САДОМИЈАЧ/КА
ГОТВАЧ/КА
ХИГЕНИЧАР/КА

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »