Бројот на луѓе кои секојдневно го користат Фејсбук порасна на просечно две милијарди во декември - околу една четвртина од светската популација.
Поголемиот раст од очекуваниот помогна да се поттикне нов оптимизам за компанијата, која беше под притисок бидејќи нејзините трошоци растат и има пад на продажбата на реклами. Акциите на матичната компанија Мета пораснаа за повеќе од 15% во тргувањето по работното време, бидејќи шефот Марк Цукерберг ја прогласи 2023 година за „година на ефикасност“.
Тој рече дека е фокусиран на намалување на трошоците.
Сега сме во поинакво опкружување, рече тој, посочувајќи на приходите на фирмата, кои се намалија во 2022 година за прв пат во нејзината историја по години двоцифрен раст.
Не очекуваме дека тоа ќе продолжи, но исто така мислам дека нема да се врати на начинот на кој беше порано.
Мета, која исто така ги поседува Instagram и WhatsApp, најави големо реструктуирање минатата година, вклучително и намалување на канцеларискиот простор и укинување на 11.000 работни места или околу 13% од персоналот.
Фирмата, рече тој, дека тие потези ја чинеа 4,6 милијарди долари минатата година - погодувајќи ги нејзините профити, кои беа речиси намалени за половина. Сè уште му донесе профит од 23,2 милијарди долари за годината.
„2022 беше година со предизвици, но мислам дека ја завршивме со добар напредок“, рече Цукерберг. Во трите месеци до декември, фирмата соопшти дека приходот бил 32,2 милијарди долари, што е пад од 4% на годишно ниво.
Но, тоа беше подобро отколку што очекуваа многу аналитичари.
Мета ги вознемири инвеститорите минатата година кога го објави првиот пад на дневните корисници на Фејсбук во својата историја и сигнализираше дека ги фокусира инвестициите на виртуелната реалност, позната како метаверс. Но, во декември, бројот на корисници на страницата дневно беше зголемен за 4% во однос на претходната година, додавајќи корисници дури и во Европа, САД и Канада. Мета рече дека бројот на луѓе активни на сите нејзини апликации секој ден е зголемен за 5% од година во година.
Цукерберг рече дека компанијата напредува со својот видео производ - Reels - на кој е фокусирана додека се соочува со ривали како што е TikTok, за кој се заинтересирани, особено помладите корисници. Цукерберг рече дека тие напори почнале да се исплатат, а доларите за реклами почнале да ги следат корисниците на видеата. Инвеститорите ја искористија прогнозата на компанијата за пониски трошоци и посилни продажби од очекуваните во месеците што следат, помагајќи да се испрати акциите повисоко.
Компанијата, исто така, рече дека ќе потроши дополнителни 40 милијарди долари за откупување на акции, кои драстично паднаа минатата година поради сомневањата на инвеститорите за насоката на компанијата.
EPA-EFE/JOHN G. MABANGLO