Воведувањето на вонредната состојба поради ковид-19, ограничувањето на движењто и затворањето на дел од продавниците беа само поттик за развој на онлајн продажбата во Македонија. Потрошувачите се ориентираа кон купување преку интернет со цел да заштедат време и пари, но има и голем број негативни искуства со овој начин на пазарење.
Според податоците објавени на почетокот на 2023 година за безготовински платежни трансакции на виртуелните места на продажба на Народната банка на Република Северна Македонија во првите девет месеци од 2022 година вкупната вредност на онлајн трансакциите реализирани во земјата и во странство со домашни и странски картички, изнесува 25.3 милијарди денари. Но, овие трансакции се реализирани кон фирми кои се регистрирани и правата на купувачите се заштитени, па доколку има проблем, купувачот има право да го замени или врати производот.
Постојат голем број онлајн продавници, кои воопшто не се регистрирани како правни субјекти, а своите производи најчесто ги рекламираат преку социјалните мрежи, по што истите ги доставуваат со брза пошта, а исто така бараат да им се плати во готово, иако купувачот нема можност да се увери дека му е доставен вистински производ.
На интернет може да се пронајдат голем број продавници за облека, мебел, но и други производи, но и голем број несовесни продавачи кои испраќаат производи што се различни од тоа што го рекламираат, а потоа „исчезнуваат“ затоа што граѓаните не можат да ги контактираат. Секојдневно има поплаки за онлајн измами, а тоа го потврдуваат и коментарите во Фејсбук групата „Ѕид на Измами и Прашања за Иксуства од Онлајн Продавници“.
Купувачите најчесто се жалат дека не го добиле тоа што го порачале, односно добиваат идентичен модел на тој што се рекламира, а често добиваат и расипани и нефункционални производи, по што се обидуваат да го заменат производот, но наместо да бидат услужени, најчесто се блокирани од страна на несовесните продавачи кои ги има во сè поголем број.
Целиот текст прочитајте го на skopjeinfo.mk