Нов тип на дејност, која засега се уште е енигма санува се побарана во деловниот свет. Како што пишуваат медиумите во соседството, засега законот ги обврзува само банките да имаат службеници за усогласеност, иако потребата од нив постои и во други индустрии како фармацевтската или воената индустрија.
Професијата усогласеност, која одамна е популарна во светот за решавање на проблеми во компаниите, се повеќе се бара во Србија. Тие имаат задача да обезбедат дека работењето на компанијата е во согласност со законите, професионалните и етичките стандарди. Тие го препознаваат ризикот и го елиминираат. Тие го советуваат и контролираат раководството дали одлуките што ги донеле се добри. Во случај одлуките да бидат штетни финансиски или по угледот на компанијата, тие имаат механизми во свои раце да го принудат менаџментот да ја промени одлуката.
Не би рекле навистина дека сме толку важни, но би рекол дека сме неопходни за одржлив бизнис. Ова е неопходно за да ја задржиме довербата на нашите клиенти, објаснува Марија Кичовиќ, директор за контрола на усогласеноста на работењето во една од банките во Србија.
Засега законот ги обврзува само банките да имаат усогласеност, иако потребата од нив постои и во други индустрии како фармацевтската или воената индустрија. Во Хрватска отидоа чекор понатаму, а покрај внатрешната ревизија, за јавните претпријатија задолжително е да има и лице кое се грижи за деловното усогласување.
Мислам дека се движиме кон тоа и дека тоа ќе биде препознаено бидејќи тоа е функција на иднината. Усогласеноста во секоја компанија го покажува нивото на развој на таа компанија и го покажува нивото на корпоративна култура на компанијата, посочува Милош Богдановиќ, претседател на Здружението за усогласеност во бизнисот.
Загриженоста за усогласеноста не е само работата на компанијата, нејзината репутација и заштита на брендот, туку и корисниците на услугите.
Иако тоа се понекогаш спротивставени интереси, и купувачот и продавачот се на иста страна, а тоа е тој купувач утре повторно да дојде кај нас и да го купи производот, за да биде цената за која сакавме да го продадеме производот. навистина тој што го наплативме, а не поголем, бидејќи сето тоа е во интерес и на поединецот и на компанијата, како и на општеството во целина, додава Богдановиќ.