Промовирани огласи »

Еуростат го мери стандардот според реалната индивидуална потрошувачка по жител, што покажува колку стоки и услуги потрошиле поединците, дали самите платиле за нив или трошокот го сносат држави или невладини организации, забележува Европскиот завод за статистика.

Реалната индивидуална потрошувачка (SIP) по глава на жител се изразува со стандардот за куповна моќ, вештачка валута која ги елиминира разликите во цените меѓу земјите.

И во 2022 година, Луксембург може да се пофали со највисок стандард, изразен со реална индивидуална потрошувачка по жител, 36 отсто повисока од европскиот просек. Сепак, кризата го направи својот данок, бидејќи во 2021 година тие беа 46 отсто над просекот.

Следуваат Германија и Австрија, со потрошувачка околу една петтина повисока од просекот на ЕУ.

Најблиску до просекот се Италија, Кипар и Литванија.

Словенија, Шпанија, Португалија, Романија и Малта заостануваат зад просекот од 10 до 15 проценти.

Хрватска е во групата земји со најнизок стандард во 2022 година, изразен со реална лична потрошувачка по жител, што е за 25 отсто пониска отколку во ЕУ. Во 2020 година тој беше за 28 отсто помал.

Најблиску до Хрватска во 2022 година беше Словачка, која заостанува зад просекот за 27 проценти. Во групата спаѓаат и Грција, Унгарија и Естонија, каде потрошувачката била околу 30 отсто под просекот.

Најниско ниво на реална лична потрошувачка по жител минатата година забележа и Бугарија, која беше за една третина пониска од просекот на ЕУ.

Методолошка предност на Луксембург

Минатата година и Луксембург ја потврди својата позиција како земја со највисок БДП по глава на жител, повеќе од два и пол пати повисок од просекот.

Во Евростат потсетуваат на големиот удел на странски работници во работната сила на кнежеството.

„Иако овие работници придонесуваат за создавање на БДП, тие не се вклучени во резиденцијалното население кое се користи за пресметување на БДП по глава на жител.

Луксембург е значително помалку од просекот на ЕУ во категоријата реална индивидуална потрошувачка, бидејќи странските работници ги трошат своите приходи во нивните матични земји, објаснуваат статистичарите.

Ирска, од друга страна, го потврди второто место со БДП по жител повеќе од двојно од просекот, пресметаа статистичарите.

Во Данска и Холандија беше повисоко за околу една третина, во Австрија за една четвртина, а во Шведска и Белгија за една петтина.

Најблиску до просекот минатата година беа Франција, Малта и Италија.

Словенија, Кипар, Чешка, Литванија и Естонија беа околу 10 отсто под просекот.

Полска, Унгарија, Португалија, Романија и Летонија заостануваат зад просекот од 20 до 30 отсто, а Хрватска е исто така во групата со БДП по глава на жител за 27 отсто помал од просекот на ЕУ. Во 2021 година, заостанувањето зад Унијата беше точно 30 проценти.

Убедливо најнизок БДП по глава на жител забележа Бугарија минатата година, 41 отсто помал од просекот на Унијата, покажуваат проценките на Евростат.

Промовирани огласи »

Годишната конференција на Стопанската комора ги исфрли на виделина критичните точки на бизнисот за кои одамна нема решение. Клучниот проблем во бизнисот се платите, но и работната сила.

За да ги задржат работниците и да можат да даваат повисоки плати, работодавците бараат намалување и либерализацијата на меѓународниот пазар на труд.

Бараме од Владата да ги намали придонесите за минимална плата кои се високи и изнесуваат 47,5 отсто. Бараме истите да бидат намалени на 32 отсто со цел да се зголеми минималната плата. Бараме и зголемување на квотата на странски работници од 5.000 на 10.000 или 15.000 работници годишно, кажа претседателот на стопанската комора на северо-западна Македнија, Менди Ќура.

Годишно на бизнисот му недостигаат околу 10.000 работници, од кои најмногу во туризмот и градежништвото. До крајот на март годинава над 3.000 странски граѓани добиле дозвола да работат во Македонија, а меѓу нив има и работници од Непал и Пакистан, објави „Алфа“.

Промовирани огласи »

Просечната нето-плата во април изнесува 36.134 денари и е зголемена за 14,6 проценти во однос на истиот месец минатата година, објави денеска Државниот завод за статистика. 

Ваквото зголемување се должи, пред сѐ, на зголемувањето на просечната месечна исплатена нето-плата во секторите: Финансиски дејности и дејности на осигурување (28,1 проценти), Административни и помошни услужни дејности (21,7 проценти) и Објекти за сместување и сервисни дејности со храна (17,8 проценти).

Зголемување во однос на претходниот месец е забележано во секторите: Финансиски дејности и дејности на осигурување (14,7 проценти), Снабдување со електрична енергија, гас, пареа и климатизација (13,2 проценти) и Административни и помошни услужни дејности (12,5 проценти).

Просечната бруто-плата изнесува 54 177 денари.

Промовирани огласи »

За сите љубители на шопинг, забава и одлична музика, East Gate Mall на 22 јуни, четврток организира шопинг до полноќ. Трговскиот центар го продолжува своето работно време од вообичаено сѐ со цел посетителите да уживаат во забавата и поинакво шопинг искуство.

Late Night Shopping се организира петти пат по ред откако трговскиот центар ги отвори своите врати за посетителите во октомври 2021 година.

“Шопинг до полноќ не е само настан, туку е наша посветеност да го револуционизираме искуството на посетителите. Секогаш се трудиме и целиме да ги надминеме очекувањата на посетителите особено кога се работи за големи попусти и промоции од страна на компаниите кои се дел од портфолиото во центарот. Со продолженото работно време и дополнителната забава сакаме да го промениме вообичаеното искуство на шопинг и да создадеме една уникатна забава која секоја година е со различни концепти.” – велат од менаџментот на трговскиот центар.

Придружете ни се во четвтрок, 22 јуни на шопинг до полноќ како никогаш досега со попусти и промоциите во целиот трговски центар, мохито забава, латино музика и изненадувања! Сите информации за попустите може да се погледнат на веб страницата на трговскиот центар: eastgatemall.mk

East Gate Mall е најголемиот и најмодерниот трговски центар во нашата земја и еден од најголемите центри во регионот каде на едно место може да се најдат најголемите интернационални и домашни брендови. Со повеќе од 250 брендови на 160.000 м2, центарот е уникатно искуство за секој посетител.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »