Поседувањето автомобил во Сингапур, една од најскапите земји во светот, отсекогаш било нешто како луксуз. Но, трошоците сега се искачија на највисоко ниво на сите времиња, пишува Си-Ен-Ен.
Имено, за да се стекнат со 10-годишен сертификат за право - лиценца за возење, што луѓето во богатата градска држава мора да ја купат пред да им биде дозволено да купат возило - сега чини рекорден минимум од 76.000 долари (104.000 сингапурски долари). Тоа е четири пати повеќе одколку што истата чинеше во 2020 година, според бројките на Управата за копнен транспорт.
А со тоа само се купува правото да се купи стандарден автомобил од категорија А, со мал до среден мотор од 1.600cc или подолу.
Оние кои сакаат нешто поголемо или поблескаво - како SUV - ќе мора да издвојат 106.630 долари (146.002 сингапурски долари) за лиценцата од категоријата Б - од 102.900 долари (140.889 сингапурски долари).
Потоа, треба да размислите за трошоците на самото возило.
Системот на квоти беше воведен во 1990 година за да се минимизира сообраќајот и да се намалат емисиите во градска држава, која е дом на 5,9 милиони жители, но може да се пофали со импресивна мрежа за јавен транспорт.
Тоа ги стави автомобилите надвор од дофат на просечниот жител на Сингапур, каде што просечниот месечен приход на домаќинството во 2022 година беше 7.376 долари (10.099 сингапурски долари), според Одделот за статистика.
Рики Гох, локален продавач на автомобили, рече дека „за малку ќе се онесвестил“ кога слушнал за зголемувањето на цената. „Продажбата веќе беше толку слаба. Сега со ова ќе биде уште полошо за бизнисот“, изјави тој за Си-Ен-Ен.
Вонг Хуи Мин, мајка на две деца, рече дека можеби ќе треба да ја преиспита зависноста од нејзиниот автомобил и покрај тоа што го користи главно за своето семејство.
Многу трчам наоколу, ги испраќам моите деца до и од училиште, исто така и за други активности како часови по пливање и школарина. Ми треба мојот автомобил. Возењето такси или заеднички возења насекаде едноставно не ми е погодно, рече таа.
Owning A Car In Singapore Costs $106,000, And That Doesn't Include The Car #singapore #uber https://t.co/sbXFpZBPav pic.twitter.com/vapCLBT51K
— Bobby Ore Motorsport (@OreBobby) October 4, 2023
„Едно семејство од Сингапур во просек треба да заштеди години само за да купи автомобил за да им помогне во нивните потреби“, продолжи Вонг, додавајќи: „Не знам дали можам да си дозволам да го задржам мојот автомобил на долг рок“.
За некого најавата е само последен финансиски удар.
Локалните жители велат дека животот во Сингапур, кој веќе е рангиран како најскапиот град во светот, стана невообичаено скап во последниве години поради постојаната инфлација, зголемените трошоци за јавните станови и забавената економија.
Но, поддржувачите на системот на квоти велат дека тоа му помогнало на Сингапур да се спаси од метежот што рутински ги оптоварува другите престолнини на Југоисточна Азија како Бангкок, Џакарта и Ханој.
Оние кои не можат да си дозволат сертификат за право, исто така, можат да го користат обемниот систем за јавен превоз во Сингапур, посочуваат тие.
Ако тоа не се случи, постои можност да се добие мотор - дозволите за кои се релативно попристапни почнуваат од 7.930 долари (10.856 сингапурски долари).
Фото: Принтскрин/Твитер