Промовирани огласи »

Годишната инфлација во октомври во Русија изнесува 6,59 отсто. 

Ова го покажуваат извештаите на Росстат и Министерството за економија. Потрошувачките цени во септември пораснале за шест отсто на годишно ниво, по 5,15 отсто во август. На месечна основа, има пораст на инфлацијата, која во септември е зголемена за 0,87 отсто. Во Украина на чие тло има војна, економската состојба е лоша. 

Но, најмалку пари за трошење имаат граѓаните на Белорусија, Косово и Украина, нешто помалку од 2.500 евра,  објави Институтот за истражување на пазарот ГфК.

Русија е под санкции поради војната во Украина. 

foto freepik.com

Промовирани огласи »

Со растот на просечната плата во Македонија, порасна и минималниот износ за К-15, кој, оваа година ќе изнесува најмалку 14.000 денари.

Оваа бројка се добива кога ќе се земат предвид последните просечни месечни плати што ги објавил Државниот завод за статистика и кога од нив ќе се пресмета правото на регрес за годишен одмор во висина од најмалку 40 проценти.

Исплатата на К-15 или регрес за годишен одмор законски требаше да почне од 1 јули годинава во сите фирми и институции во државата, зошто не постои компанија која е ослободена од плаќање на регрес за годишен одмор кој им следува на работниците.

Со доаѓањето на крајот на календарската година, така се стеснува и рокот до кој мора сите компании на своите работници да им го исплатат К-15.

Промовирани огласи »

Со 26.271 евра куповната моќ на просечниот жител на Германија во 2023 година беше деветта најсилна во Европа, односно позицијата беше послаба од лани.

Бројката се однесува на приходот по жител по даноците и социјалните бенефиции, според нирнбершкиот институт за истражување на пазарот GfK.

Жителите на Лихтенштајн имаат најголема куповна моќ, 68.843 евра, пред Швајцарците со 49.592 и Луксембуржаните со 40.931 евро. Следат Исланѓаните, Данците, Ирците, Австријците и Норвежаните.

Просечната куповна моќ во европските земји годинава е 17.688 евра.

Луѓето во Белорусија, Косово и Украина имаат најмалку пари за трошење, нешто помалку од 2.500 евра.

Вкупно, жителите на 42 европски земји годинава имаат на располагање 12.100 милијарди евра за храна, домување, услуги, сметки, приватно лекување и пензии, разни осигурувања, одмори, мобилност и забава.

Просечната куповна моќ по Европеец е зголемена од 2022 година за номинални 5,8 отсто, но тоа нема да биде доволно за да се покрие реалниот пад на приходите поради инфлацијата.

Промовирани огласи »

Иако повеќето луѓе се вратија во канцеларија по пандемијата на коронавирусот, желбата да се работи од далечина и под свои услови е сè уште силна. Толку силна што многумина, се чини, попрво би ја одбрале флексибилноста да работат од дома отколку повисока плата.

И покрај инфлацијата и зголемените трошоци за живот, речиси две третини од американските работници би биле подготвени да им се намалат платите за да работат од далечина, според истражувањето на FlexJobs на повеќе од 8.400 луѓе. Седумнаесет отсто од работниците изјавиле дека ќе жртвуваат до 20 отсто од својата плата, а секој десетти изјавил дека би се откажал од повеќе од 20 отсто.

Дури 63 отсто од испитаниците изјавиле дека работата на далечина сè уште е најважниот дел од нивната работа, пред платата, рамнотежата помеѓу работата и животот и добар шеф.

Тоа не е среќна работа за гореспоменатите работници, бидејќи наоѓањето работа на далечина никогаш не било потешко. Повеќе од половина од испитаниците рекле дека, споредено со истиот период лани, има помала конкуренција за работа во компаниите кои нудат работа на далечина, а оние што ја нудат се преплавени со апликанти. И покрај тоа, повеќе од половина од работниците познаваат некој што се откажал или планира да даде отказ поради барањето на работодавачот да се врати на работа.

Недостигот на опции за далечинско работење е значајна причина зошто луѓето ги напуштаат своите работни места, напиша во извештајот Кит Спенсер, експерт за кариера во FlexJobs. 

„Денешната работна сила е неверојатно благодарна за далечинското работење, и како што се повеќе компании ги прифаќаат овие типови политики, вработените се сè поотворени за истражување на нови можности за кариера со флексибилност и опции за далечинско работење.

Речиси сите кои биле анкетирани изјавиле дека веруваат дека далечинското работење позитивно влијае на нивното ментално и физичко здравје, што го потврдуваат бројни податоци. „Работните професионалци го ценат подобрениот квалитет на живот што може да го обезбеди далечинското работење, со придобивки како што се елиминирање на стресното патување или намален притисок да се вклучите во разговори или канцелариска политика“, вели Спенсер за Fortune.

И покрај желбата за флексибилност, не секој сака постојано да работи од дома. Само 51 отсто од испитаниците изјавиле за FlexJobs дека воопшто не сакаат да одат во канцеларија, 46 отсто се за хибриден аранжман, а само три отсто од испитаниците изразиле желба да бидат во канцеларија пет дена во неделата.

Покрај тоа, 77 отсто од анкетираните изјавиле дека се попродуктивни дома отколку на работа. Многу експерти се согласуваат со нив. „Идејата дека внесувањето на сите во канцелариско опкружување - да работат рамо до рамо - магично ќе даде резултати е глупава“, рече Ени Дин од софтверската компанија Atlassian.

Повторно, многу претходни студии го покажаа спротивното: повеќето работници всушност работат подобро кога се во канцеларија, опкружени со колеги и под менторство.

Но, дури и хибридната работа, смета Дин, е „илузија на избор“ која на сите страни им остава помала флексибилност и автономија отколку што сакаат. Тоа елиминира многу потенцијални придобивки за работниците - како способноста да живеат подалеку од градот, да земаат деца од училиште или да трчаат попладне - и многу придобивки за компанијата. Тоа ефикасно ги погодува компаниите со „сите трошоци на стариот модел и ниту една од ефикасноста на новиот модел“.

Ова не значи дека некоја форма на хибридна работа не е можна. Економистот од Стенфорд и експерт за далечина, Ник Блум, се залага за „паметен организиран хибриден“ план. Ваквите планови - кои зависат од јасните очекувања, широката ширина за прилагодување и, што е најважно, договор меѓу членовите на тимот сите да дојдат на работа во ист ден - ја зголемуваат продуктивноста и работниот морал.

Дру Хјустон, извршен директор на Dropbox, истакнува дека неговата компанија им дозволува на вработените да поминуваат 90 отсто од годината дома, што го зголемило нивното задоволство.

Потребен ви е поинаков социјален договор и препуштање на контролата. Ако им верувате на луѓето и ги третирате како возрасни, тие ќе се однесуваат како возрасни. Доверба наместо надзор“, вели Хјустон.

Извор: Тпортал

Фото: Unsplash

Claudio Schwarz

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »