Промовирани огласи »

Регулаторна ги објави новите цени на горивата. 

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, се намалуваат за 0,50 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 25.12.2023 година и со тоа, малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-95 изнесува 77,00 ден/лит, додека малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-98 изнесува 79,50 ден/лит.

Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ1), се намалуваат за 1,00 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 25.12.2023 година и со тоа, малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) изнесува 73,50 ден/лит, додека малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) изнесува 73,00 ден/лит.

Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС, се намалува за 0,839 ден/кг, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 25.12.2023 година и со тоа малопродажната цена на Мазутот М-1 НС изнесува 41,236 ден/кг.

Промовирани огласи »

Експертите велат дека Германија веќе ја загубила трката во електромобилноста. Кина е новиот центар на светот, за таа работа. А тоа е голем удар за Германија, каде што автомобилите сè уште се најважната индустрија и работодавач.

Иднината на индивидуалниот транспорт честопати се прикажува во чисти, нежни и тивки реклами: автомобили кои тивко и без штетни емисии рикаат на речиси празни улици, низ недопрена природа или во чисти градови без гужви, носат опуштени патници на работа или на пазарење. Но, реалноста е поинаква.

Сообраќаен метеж, врева, смрдеа насекаде. Според германската Федерална управа за моторен сообраќај (KBA), пазарниот удел на електричните автомобили во Германија значително пораснал, но само на 2,08 отсто. Тоа значи дека секој педесетти автомобил вози исклучиво на електричен погон, пишува Дојче веле.

Ова загрижува многумина и доведува до прашањето - дали германската автомобилска индустрија, најважниот работодавач и извозна индустрија во земјата, ќе може да ја издржи светската трка?

„Трката е завршена“

Германија не е меѓу лидерите во развојот на електричната мобилност.

„Со континуирано намалување на субвенциите за купување електрични автомобили, министерот за економија Роберт Хабек го стави електричниот автомобил во рикверц во Германија“, вели Фердинанд Дуденхефер, кој до неговото пензионирање беше професор по автомобилска економија на Универзитетот во Дуизбург-Есен и сега е независен консултант.

Според него, пазарниот удел на електричните автомобили во Германија ќе падне. Дури и на меѓународно ниво, вели тој за ДВ, изгледите „не ветуваат“.

„Само Кина ќе продолжи со полна брзина и двојно или тројно ќе и се исплати на кинеската автомобилска индустрија“, убеден е овој експерт.

Песимист е и Штефан Брасел, директор на Центарот за автомобилски менаџмент. Тој вели дека „трката во електромобилноста во Германија, Европа и Кина е веќе завршена“.

За целите на германските власти до 2030 година на улиците да има петнаесет милиони електрични автомобили, Брасел вели дека тие се премногу амбициозни.

„Целите нема да се постигнат“, смета тој.

„Во Германија владее безнадежност“

Bracel вели дека германските производители на автомобили се „доцни во споредба со светските играчи како Tesla или некои кинески производители“.

„Постојат знаци на напор да се постигне напредок, особено во технологијата на батерии, но прво треба да ја достигнеме брзината со која напредуваат Кинезите и Тесла“, додава тој. Фердинанд Дуденхефер исто така смета дека Кина има јасна предност:

„Забавуваме. Инвестициите се одложуваат, а се инвестира во Кина“, вели тој.

"Германија заостанува. И работите ќе станат многу тешки по 2025 година. Тогаш Кина ќе доминира".

Тој смета дека во Германија има „безнадежност“ кога е во прашање развојот на автомобилската индустрија.

Зависност од Кина

BMW и Mercedec-Benz на крајот на ноември објавија дека планираат да изградат заедничка мрежа на станици за брзо полнење на електрични автомобили во Кина. За Дуденхефер, тоа е сосема логично:

„Германија не е земја во која таквите инвестиции се исплатат. Во Кина, електричните автомобили сега имаат речиси 40 отсто од уделот на пазарот. Таму се исплати.

Штефан Брасел исто така ја гледа опасноста од зависност од Кина, иако додава дека постои реципрочна врска:

„И Кина зависи од нас.

Но, едно е јасно: „Во областа на електромобилноста, ние сме повеќе зависни од Кина отколку тие од нас. Така ќе остане уште неколку години. Особено кога станува збор за батериите“.

Дуденхефер, кој за ДВ зборува за развојот и производството на батерии, се согласува со оваа проценка:

„Ние се шириме премногу бавно. Производството оди во Источна Европа, бидејќи енергијата таму е евтина. Но, Кина е веќе централна земја за производство на батерии, а нејзината важност расте се повеќе и повеќе.

Пад на производството

Производителите исто така ја чувствуваат разочарувачката побарувачка во Германија. Во фабриката на Фолксваген во Емден, производството на електрични автомобили веќе запре на почетокот на летото, откажана е втората смена и имаше бројни паузи во производството.

Божиќниот распуст во производството започна многу порано оваа година и беше продолжен до 15 јануари. Производството на е-автомобили во Емден ќе биде целосно суспендирано на вкупно пет недели.

Производството на електрични автомобили бара помалку работни чекори и помалку вработени. Не само кај производителите на автомобили, туку и кај нивните добавувачи.

До 1.500 работни места ќе бидат изгубени кај добавувачот Бош, објави компанијата на почетокот на декември. Но, од перспектива на клиентот, работите изгледаат подобро, вели Дуденхефер.

Тој забележува дека Кина веќе може да помине 1.000 километри со едно полнење на батеријата - тоа е повеќе отколку што може да направи со полн резервоар гориво. За неколку години, никој повеќе нема да се грижи за опсегот на батеријата.

„И цените ќе паднат и со новата генерација на батерии. А тоа ќе се постигне прво во Кина, бидејќи таму е центарот на гравитација.

Според проценките на КБА, до 2030 година во Германија ќе бидат регистрирани околу десет милиони електрични возила. Тоа значи дека секој четврти или петти автомобил би бил електричен. Но, овие експерти не кажуваат колку од овие електрични возила ќе доаѓаат од германско производство.

  

Промовирани огласи »

Цената на струјата за домаќинствата од денеска се намалува за 5,16 отсто за прв блок, за втор блок и за евтината тарифа останува иста, за трет блок поскапува за 2,88, а за четврт блок за 1,86 отсто при што цената за секој блок е збир од цена за активна електрична енергија плус мрежарина.

Тоа, според претседателот на Регулаторната комисија за енергетика и водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ) Марко Бислимоски, го овозможи воведувањето на надоместокот за пристап до мрежа од 200 денари месечно што од почетокот на годинава ќе го плаќаат сите корисници. Во спротивно доколку не се воведеше, како што вели, ќе имаше поскапување за 3,4 отсто во прв блок, за 8,62 во втор, за 9,46 во трет и за 4,92 отсто во четврт блок, додека евтината тарифа ќе се зголемеше за 15,42 отсто. Дополнително, надоместокот за пристап до мрежа овозможи намалување на мрежарината за речиси 23 отсто.  

-Со новиот концепт пристап кон мрежа, се направи фер распределба на трошокот за мрежа меѓу редовните корисници и оние потрошувачи кои повремено ги користат објектите. Во моментите кога го имплементиравме надоместокот за пристап кон мрежа се водевме пред се на една од најбитните темелни вредности на нашиот Устав, тоа е социјалната правда. Со воведувањето на овој пристап кон мрежа овозможивме цената за мрежарина да се намали за речиси 23 проценти. Сето тоа ни овозможи да ги донесеме цените што ги објавивме, рече Бислимоски на прес-конференција, истакнувајќи дека одлуката е во насока на заштити стандардот на граѓаните.

Ова, додаде, е првата одлуката за цена што ја пресметуваше и ја објави во „Службен весник“ универзалниот снабдувач „ЕВН Хоум“, под контрола на РКЕ.

-Со ЕВН неколку пати одржавме состаноци и имавме забелешки во одреден дел околу факторот на корекција. ЕВН бараше да се примени поголем дел од факторот на корекција кој треба да се врати во наредниот период, а ние инсистиравме во оваа одлука факторот на корекција да биде нула. На крајот концептот РКЕ да врши контрола во носењето на одлуката на „ЕВН Хоум“ се покажа како правилен и беа прифатени нашите образложенија врз чија основа се донесе одлуката за цените, рече Бислимоски. 

Посочи дека кај 80 проценти од домаќинствата веќе функционира евтината дневна тарифа во периодот од 13 до 15 часот што беше воведена од 1 декември минатата година.

Во првиот блок се домаќинствата кои трошат од 0 до 210 киловат часови електрична енергија месечно, во вториот од 210 до 630, во третиот од 630 до 1.050 и во четвртиот тие што трошат над 1.050 киловат часови месечно. 

Според Бислимоски, некаде околу 80 проценти од домаќинствата се во првиот и во вториот блок. Смета дека со воведувањето на евтината дневна тарифа ќе се намали потрошувачката по блоковите, а за сметка на тоа ќе се зголеми во евтината тарифа каде цената е двапати поевтина од првиот блок. Тоа , како што вели, ќе значи дека и оние домаќинства кои влегуваат во третиот блок фактички ќе плаќаат помалку отколку досега.

Промовирани огласи »

АД за стопанисување со станбен и деловен простор почна со наплата на паркирањето околу стадионот „Тодор Проески“ во Скопје. Од пред една недела со рампи е заграден просторот околу стадионот кој досега беше слободен за паркирање.

Според ценовникот, еден час паркирање чини 50 денари, а има 260 паркинг места. Се издаваат и месечни паркинг карти, кои за физички лица чинат 2.500, а за правни 3.000 денари.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »