Промовирани огласи »

Нетфликс, Гугл, Мета, Епл - сите овие гиганти ќе плаќаат данок на додадена вредност (ДДВ) во земјава од 1 јануари. Ова е предвидено во измените во Законот за ДДВ, а Управата за јавни приходи ова го најави точно за Нова Година.

Со последните измени и дополнувања на Законот за данокот на додадена вредност објавени во Службен весник на Република Северна Македонија во бр.199/2023 од 25.09.2023 година, се воведе обврска за назначување на даночен застапник и пријавување за целите на ДДВ на странските лица кои немаат седиште, ниту подружница на територијата на Република Северна Македонија, а вршат промет на добра и услуги кои поделжат на данок на додадена вредност во земјата, информира УПЈ на својата веб-страница.

Насловот на информацијата на УЈП е нагласен со „НОВО!!! Од 01 јануари задолжително назначување на даночен застапник за ДДВ на странскмо лице кое врши промет на добра и услуги на територијата на Република Северна Македонија“.

Според текстот на Законот, данокот во име на овие компании ќе го плаќаат даночни застапници. На пример, досега за да ги гледате омилените серии на „Нетфликс“ плаќавте електронски. Од тие пари компанијата што нуди услуга во земјава не ѝ плаќаше данок на државата. Слично е и со некоја апликација што сте ја симнале од „Плеј стор“ (Play store) и за тоа сте ѝ платиле на компанијата, но таа не ѝ платила данок на Македонија. Овие компании имаат обврска да изберат даночен застапник што во нивно име ќе плаќа данок кон македонската Управа за јавни приходи (УЈП).

Пропишаната законска обврска странското лице треба да ја исполни пред отпочнувањето на вршењето на оданочивиот промет во земјата, а при регистрацијација не се зема во предвид вкупниот промет од 2 милиони денари пропишан во членот 51 ставот (1) од Законот за данокот на додадена вредност, се појаснува во соопштението.

За даночен застапник може да биде назначено секое правно или физичко лице кое е регистрирано за цели на данокот на додадена вредност најмалку 12 месеци пред поднесување на пријавата и кое нема доспеани и неплатени даночни обврски. За правните лица како услов е наведено да немаат и стечајна или ликвидациона постапка, а физичките лица не треба да се правосилно осудени за кривични дела. 

Обврската на даночниот застапник ќе биде да го пресметува данокот на додадна вредност врз основа на добиените пресметки од странското лице, да поднесува пријава за ДДВ во име на странското лице по истекот на секое тримесечје, да го плаќа данокот и пресметаната камата во случај кога странското лице не ја извршило уплатата во законски пропишаниот рок и да води евиденции за извршениот оданочен промет од страна на странското лице. 

Во Службен весник веќе е објавен Правилник за начинот на пријавување и регистрација на странско лице, начинот на водење на регистарот на даночни застапници, формата и содржината на регистарот на даночни застапници, формата и содржината на пријавата за регистрација за целите на данокот на додадена вредност како и потребната документација за назначување даночен застапник.

Промовирани огласи »

Најголемата криптовалута во светот ја започна Новата година со голем раст, поттикнат од оптимизмот во врска со можното одобрување на фондови на кои се тргува со размена на биткоини.

Биткоинот достигна 21-месечен максимум од 45.532 долари, откако минатата година се зголеми за 156 отсто во своите најголеми годишни перформанси од 2020 година. Последен пат беше зголемен за 2,5 отсто на 45.318 долари, но се уште е далеку од својот историски максимум од 69.000 долари, кој го достигна во ноември 2021 година, пренесува Seebiz.

Ethereum, монета поврзана со блокчејн мрежата ethereum, беше за 1,45 отсто повисока и вредеше 2.386 долари во вторникот, откако се зголеми за 91 отсто во 2023 година.

Фокусот на инвеститорите беше директно на тоа дали американскиот регулатор за хартии од вредност наскоро ќе одобри место за Bitcoin ETF, што ќе го отвори пазарот на Bitcoin за милиони повеќе инвеститори и ќе привлече милијарди инвестиции.

Американската Комисија за хартии од вредност отфрли повеќекратни барања за лансирање на ETF-ови на Bitcoin во последните неколку години, тврдејќи дека пазарот на криптовалути е ранлив на манипулации.

Во последниве месеци, сепак, имаше зголемени знаци дека регулаторите се подготвени да потпишат барем некои од 13-те предложени ЕТФ на Bitcoin, со очекувања дека одлуката најверојатно ќе се донесе на почетокот на јануари.

Реакцијата на евентуално отфрлање би била јасна и веројатно ќе има моментален пад, рече Крис Вестон, шеф на истражување во Пеперстоун.

Растечките облози дека големите централни банки ќе ги намалат каматните стапки оваа година беа добри и за криптовалутите, помагајќи да се ослободи мракот што се надвисна над крипто-пазарите од колапсот на FTX и другите крипто неуспеси во 2022 година.

Пазарот на крипто ќе доживее значителен раст оваа година, при што клучните фактори кои влијаат се приливот на инвестициски фондови од ETF-ови, преполовувањето на биткоинот и полабавата монетарна политика во Соединетите Американски Држави и ширум светот, рече Јупитер Женг, ликвидни средства. Партнер во HashKey Capital.

Промовирани огласи »

Регулаторна ги објави новите цени на горивата. 

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, се намалуваат за 0,50 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 25.12.2023 година и со тоа, малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-95 изнесува 77,00 ден/лит, додека малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-98 изнесува 79,50 ден/лит.

Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ1), се намалуваат за 1,00 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 25.12.2023 година и со тоа, малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) изнесува 73,50 ден/лит, додека малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) изнесува 73,00 ден/лит.

Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС, се намалува за 0,839 ден/кг, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 25.12.2023 година и со тоа малопродажната цена на Мазутот М-1 НС изнесува 41,236 ден/кг.

Промовирани огласи »

Експертите велат дека Германија веќе ја загубила трката во електромобилноста. Кина е новиот центар на светот, за таа работа. А тоа е голем удар за Германија, каде што автомобилите сè уште се најважната индустрија и работодавач.

Иднината на индивидуалниот транспорт честопати се прикажува во чисти, нежни и тивки реклами: автомобили кои тивко и без штетни емисии рикаат на речиси празни улици, низ недопрена природа или во чисти градови без гужви, носат опуштени патници на работа или на пазарење. Но, реалноста е поинаква.

Сообраќаен метеж, врева, смрдеа насекаде. Според германската Федерална управа за моторен сообраќај (KBA), пазарниот удел на електричните автомобили во Германија значително пораснал, но само на 2,08 отсто. Тоа значи дека секој педесетти автомобил вози исклучиво на електричен погон, пишува Дојче веле.

Ова загрижува многумина и доведува до прашањето - дали германската автомобилска индустрија, најважниот работодавач и извозна индустрија во земјата, ќе може да ја издржи светската трка?

„Трката е завршена“

Германија не е меѓу лидерите во развојот на електричната мобилност.

„Со континуирано намалување на субвенциите за купување електрични автомобили, министерот за економија Роберт Хабек го стави електричниот автомобил во рикверц во Германија“, вели Фердинанд Дуденхефер, кој до неговото пензионирање беше професор по автомобилска економија на Универзитетот во Дуизбург-Есен и сега е независен консултант.

Според него, пазарниот удел на електричните автомобили во Германија ќе падне. Дури и на меѓународно ниво, вели тој за ДВ, изгледите „не ветуваат“.

„Само Кина ќе продолжи со полна брзина и двојно или тројно ќе и се исплати на кинеската автомобилска индустрија“, убеден е овој експерт.

Песимист е и Штефан Брасел, директор на Центарот за автомобилски менаџмент. Тој вели дека „трката во електромобилноста во Германија, Европа и Кина е веќе завршена“.

За целите на германските власти до 2030 година на улиците да има петнаесет милиони електрични автомобили, Брасел вели дека тие се премногу амбициозни.

„Целите нема да се постигнат“, смета тој.

„Во Германија владее безнадежност“

Bracel вели дека германските производители на автомобили се „доцни во споредба со светските играчи како Tesla или некои кинески производители“.

„Постојат знаци на напор да се постигне напредок, особено во технологијата на батерии, но прво треба да ја достигнеме брзината со која напредуваат Кинезите и Тесла“, додава тој. Фердинанд Дуденхефер исто така смета дека Кина има јасна предност:

„Забавуваме. Инвестициите се одложуваат, а се инвестира во Кина“, вели тој.

"Германија заостанува. И работите ќе станат многу тешки по 2025 година. Тогаш Кина ќе доминира".

Тој смета дека во Германија има „безнадежност“ кога е во прашање развојот на автомобилската индустрија.

Зависност од Кина

BMW и Mercedec-Benz на крајот на ноември објавија дека планираат да изградат заедничка мрежа на станици за брзо полнење на електрични автомобили во Кина. За Дуденхефер, тоа е сосема логично:

„Германија не е земја во која таквите инвестиции се исплатат. Во Кина, електричните автомобили сега имаат речиси 40 отсто од уделот на пазарот. Таму се исплати.

Штефан Брасел исто така ја гледа опасноста од зависност од Кина, иако додава дека постои реципрочна врска:

„И Кина зависи од нас.

Но, едно е јасно: „Во областа на електромобилноста, ние сме повеќе зависни од Кина отколку тие од нас. Така ќе остане уште неколку години. Особено кога станува збор за батериите“.

Дуденхефер, кој за ДВ зборува за развојот и производството на батерии, се согласува со оваа проценка:

„Ние се шириме премногу бавно. Производството оди во Источна Европа, бидејќи енергијата таму е евтина. Но, Кина е веќе централна земја за производство на батерии, а нејзината важност расте се повеќе и повеќе.

Пад на производството

Производителите исто така ја чувствуваат разочарувачката побарувачка во Германија. Во фабриката на Фолксваген во Емден, производството на електрични автомобили веќе запре на почетокот на летото, откажана е втората смена и имаше бројни паузи во производството.

Божиќниот распуст во производството започна многу порано оваа година и беше продолжен до 15 јануари. Производството на е-автомобили во Емден ќе биде целосно суспендирано на вкупно пет недели.

Производството на електрични автомобили бара помалку работни чекори и помалку вработени. Не само кај производителите на автомобили, туку и кај нивните добавувачи.

До 1.500 работни места ќе бидат изгубени кај добавувачот Бош, објави компанијата на почетокот на декември. Но, од перспектива на клиентот, работите изгледаат подобро, вели Дуденхефер.

Тој забележува дека Кина веќе може да помине 1.000 километри со едно полнење на батеријата - тоа е повеќе отколку што може да направи со полн резервоар гориво. За неколку години, никој повеќе нема да се грижи за опсегот на батеријата.

„И цените ќе паднат и со новата генерација на батерии. А тоа ќе се постигне прво во Кина, бидејќи таму е центарот на гравитација.

Според проценките на КБА, до 2030 година во Германија ќе бидат регистрирани околу десет милиони електрични возила. Тоа значи дека секој четврти или петти автомобил би бил електричен. Но, овие експерти не кажуваат колку од овие електрични возила ќе доаѓаат од германско производство.

  

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »