Експертите велат дека Германија веќе ја загубила трката во електромобилноста. Кина е новиот центар на светот, за таа работа. А тоа е голем удар за Германија, каде што автомобилите сè уште се најважната индустрија и работодавач.
Иднината на индивидуалниот транспорт честопати се прикажува во чисти, нежни и тивки реклами: автомобили кои тивко и без штетни емисии рикаат на речиси празни улици, низ недопрена природа или во чисти градови без гужви, носат опуштени патници на работа или на пазарење. Но, реалноста е поинаква.
Сообраќаен метеж, врева, смрдеа насекаде. Според германската Федерална управа за моторен сообраќај (KBA), пазарниот удел на електричните автомобили во Германија значително пораснал, но само на 2,08 отсто. Тоа значи дека секој педесетти автомобил вози исклучиво на електричен погон, пишува Дојче веле.
Ова загрижува многумина и доведува до прашањето - дали германската автомобилска индустрија, најважниот работодавач и извозна индустрија во земјата, ќе може да ја издржи светската трка?
„Трката е завршена“
Германија не е меѓу лидерите во развојот на електричната мобилност.
„Со континуирано намалување на субвенциите за купување електрични автомобили, министерот за економија Роберт Хабек го стави електричниот автомобил во рикверц во Германија“, вели Фердинанд Дуденхефер, кој до неговото пензионирање беше професор по автомобилска економија на Универзитетот во Дуизбург-Есен и сега е независен консултант.
Според него, пазарниот удел на електричните автомобили во Германија ќе падне. Дури и на меѓународно ниво, вели тој за ДВ, изгледите „не ветуваат“.
„Само Кина ќе продолжи со полна брзина и двојно или тројно ќе и се исплати на кинеската автомобилска индустрија“, убеден е овој експерт.
Песимист е и Штефан Брасел, директор на Центарот за автомобилски менаџмент. Тој вели дека „трката во електромобилноста во Германија, Европа и Кина е веќе завршена“.
За целите на германските власти до 2030 година на улиците да има петнаесет милиони електрични автомобили, Брасел вели дека тие се премногу амбициозни.
„Целите нема да се постигнат“, смета тој.
„Во Германија владее безнадежност“
Bracel вели дека германските производители на автомобили се „доцни во споредба со светските играчи како Tesla или некои кинески производители“.
„Постојат знаци на напор да се постигне напредок, особено во технологијата на батерии, но прво треба да ја достигнеме брзината со која напредуваат Кинезите и Тесла“, додава тој. Фердинанд Дуденхефер исто така смета дека Кина има јасна предност:
„Забавуваме. Инвестициите се одложуваат, а се инвестира во Кина“, вели тој.
"Германија заостанува. И работите ќе станат многу тешки по 2025 година. Тогаш Кина ќе доминира".
Тој смета дека во Германија има „безнадежност“ кога е во прашање развојот на автомобилската индустрија.
Зависност од Кина
BMW и Mercedec-Benz на крајот на ноември објавија дека планираат да изградат заедничка мрежа на станици за брзо полнење на електрични автомобили во Кина. За Дуденхефер, тоа е сосема логично:
„Германија не е земја во која таквите инвестиции се исплатат. Во Кина, електричните автомобили сега имаат речиси 40 отсто од уделот на пазарот. Таму се исплати.
Штефан Брасел исто така ја гледа опасноста од зависност од Кина, иако додава дека постои реципрочна врска:
„И Кина зависи од нас.
Но, едно е јасно: „Во областа на електромобилноста, ние сме повеќе зависни од Кина отколку тие од нас. Така ќе остане уште неколку години. Особено кога станува збор за батериите“.
Дуденхефер, кој за ДВ зборува за развојот и производството на батерии, се согласува со оваа проценка:
„Ние се шириме премногу бавно. Производството оди во Источна Европа, бидејќи енергијата таму е евтина. Но, Кина е веќе централна земја за производство на батерии, а нејзината важност расте се повеќе и повеќе.
Пад на производството
Производителите исто така ја чувствуваат разочарувачката побарувачка во Германија. Во фабриката на Фолксваген во Емден, производството на електрични автомобили веќе запре на почетокот на летото, откажана е втората смена и имаше бројни паузи во производството.
Божиќниот распуст во производството започна многу порано оваа година и беше продолжен до 15 јануари. Производството на е-автомобили во Емден ќе биде целосно суспендирано на вкупно пет недели.
Производството на електрични автомобили бара помалку работни чекори и помалку вработени. Не само кај производителите на автомобили, туку и кај нивните добавувачи.
До 1.500 работни места ќе бидат изгубени кај добавувачот Бош, објави компанијата на почетокот на декември. Но, од перспектива на клиентот, работите изгледаат подобро, вели Дуденхефер.
Тој забележува дека Кина веќе може да помине 1.000 километри со едно полнење на батеријата - тоа е повеќе отколку што може да направи со полн резервоар гориво. За неколку години, никој повеќе нема да се грижи за опсегот на батеријата.
„И цените ќе паднат и со новата генерација на батерии. А тоа ќе се постигне прво во Кина, бидејќи таму е центарот на гравитација.
Според проценките на КБА, до 2030 година во Германија ќе бидат регистрирани околу десет милиони електрични возила. Тоа значи дека секој четврти или петти автомобил би бил електричен. Но, овие експерти не кажуваат колку од овие електрични возила ќе доаѓаат од германско производство.