Промовирани огласи »


Секоја година доаѓа нов тренд на работната сила што го менува начинот на кој работиме и управуваме.
Конкретно се сеќавам на нарушувачката моќ на социјалните медиуми, распоредот на отворените канцеларии, политиките за далечинско работење и акцентот на културата како деловна предност.

Една од најновите трендови што ја обновуваат динамиката на работното место е идејата за рамни организациони графикони. Рамни графикони се резултат на намалување на помеѓу вработените во персоналот и извршните бројот на нивоа директори во обид да се зголеми агилноста, комуникацијата и да се скратат процесите на донесување одлуки.
Рамните графикони не се нов тренд, но забележавме оживување како резултат на континуираниот развој на роботска автоматизација на процесите, проширената употреба на случаи на вештачка интелигенција и развој на решенија за мобилни работни места. Со напредокот на технологијата, правењето повеќе со помалку станува поодржливо. Но, тоа доаѓа со својот фер удел во предизвиците.
Покрај загриженоста за исцрпеност и збунетост на улогата, постои и дополнителен товар врз ефективните практики за управување со тоа што лидерите преземаат поголеми и посложени тимови.

Според истражувањето на менаџментот, обуката и консултантската фирма Rainmaker Thinking, 90% од менаџерите не успеваат редовно да практикуваат основни лидери. Овие вклучуваат обука, делегирање, обука, обезбедување на перформанси и повратни информации за развој и признавање на вработените.

Голем дел од проблемот треба да се справи со сложеноста на управувањето со денешната работна сила, вели Rainmaker Thinking. Ова се петте трендови што ги идентификуваше:

1. Зголемување на интензитетот, сложеноста и темпото на работа.

Работните места стануваат сè повеќе убедливи. Со помалку хиерархија доаѓа поголема дифузија на одговорност. Како резултат, сложеноста на улогата се зголемува бидејќи вработените самоуправно работат редовно надвор од линијата на нивните нормални описи на работни места. Покрај динамичните елементи на работата, менаџерите исто така треба да разберат како нивните тимови користат ботови, софтвер и комуникациски алатки заедно со својата работа. Зголемените работни места додаваат сосема нов слој на сложеност што ги прави работните места на вработените кои се многу потешки за визуелизирање. О, и сè што требаше да се направи вчера.


2. Ангажирањето и задржувањето стануваат сè потешки.

Ние сме во најтешкиот пазар на вработување во поновата историја. Стапката на невработеност е најниска од претходната половина век, правејќи квалификуван талент близу до невозможно да се најде. Како резултат, многу организации прибегнуваат кон ловокрадство на вработените од други организации, според тоа, ги влошуваат проблемите со задржување. Со екипите кои се недоволно квалификувани, менаџерите се под дополнителен притисок да ги зголемат перформансите на нивниот тим и сами да преземат дополнителна работа со минливи ресурси. Без оглед на тоа, но ова води до проблеми со исцрпување и повеќе задржувања.

3. Големините на тимот растат.

Не само што рамните графикони ги зголемуваат одговорностите и големините на тимот, туку има и добра шанса менаџерите да одговараат за оддалечените вработени.
Управувањето со дигитален тим додава слоеви на сложеност и бара од лидерите да бидат поинтензивни со теренските служби и комуникацијата што е тешко кога веќе сте презаситени со работата.

4. Менаџерите треба да направат повеќе со помалку.

За да се одржи истото ниво на перформанси, или во повеќето случаи, да се зголеми, менаџерите треба да дознаат како да ја зголемат продуктивноста на тимот. Поради потребниот напор, менаџерите обично се одлучуваат сами да го преземат товарот. Не е ни чудо зошто огромното мнозинство велат дека немаат време да практикуваат основни принципи на управување како што се обуки, менторство и развој на вработените.

5. Работните односи стануваат се меѓусебно зависни.

Како што се издвојуваат вработените, се вклучуваат и преземаат повеќе работа, тие неизбежно започнуваат да известуваат за краткорочни проектни водичи и крос-функционални менаџери. Иако е потребно да се изврши одреден притисок од нивниот примарен менаџер, конкурентските приоритети и пораките за микс стануваат загриженост.
Верувале или не, има начини да се излезе пред овие трендови. За да се создаде простор за основите на управувањето, организациите треба да ги поддржуваат менаџерите и да инвестираат во тимски ресурси. За менаџерите, важно е да се истакне важноста на делегирање, проактивна комуникација, соработка и состаноци еден-на-еден на вработените. Со исклучување на работата, разјаснување на очекувањата и обезбедување на високо квалитетни повратни информации и насоки, менаџерите ќе ги научат вработените како да размислуваат за себе додека истовремено создаваат поголем опсег.

Промовирани огласи »

Синоќа Скопје се задуши како никогаш во последните 2 недели, а загадувањето за жал на граѓаните, достигна рекордни броеви. Мерните станици отидоа до плафон, а речиси во сите општини пристството на ПМ 10 честички беше огромно.

Очигледно од сите места од каде скопјани постираа фотографии на социјалните мрежи од измерените вресноти, во населбата Ново Лисиче кај поранешната автобуска станува последна петка загадувањето било најголемо со присутство на 1066 микрограми ПМ 10 честички на метар кубен.

Ако ова не е доволно за да надлежните сериозно да се активираат и да преземат ригорозни мерки за справување во оваа ситуација, тогаш не сме сигурни што повеќе треба да се случи...

Промовирани огласи »

Германија донесува нов закон на почетокот на следната година што треба да го олесни увозот на квалификувани работници надвор од Европската унија, објави канцеларката Ангела Меркел, укажувајќи на „очајната“ потреба за економија на работниците.

Законот за доселување на квалификувана работна сила ќе стапи во сила на 1 март 2020 година и има за цел да им го отвори патот на работниците кои не се членки на ЕУ да доаѓаат и да останат да живеат во Германија.

Според најновите проценки, во моментов таму има 1,3 милиони слободни работни места таму.

Во економски најсилната членка на ЕУ работат повеќе од 2 милиони граѓани од другите земји на Унијата.

„Но, тоа не е доволно и затоа мора да бараме квалификувани работници од надвор од ЕУ. Без доволно експерти, ниту една економија не може да преживее“, предупреди таа во видео пораката што ја посвети на новиот закон.

Таа истакна дека потребата за експерти од странство се однесува не само на академски образовани работници, туку и на стручни професии.

„Во моментов имаме голем број компании кои се очајни за квалификувана работна сила. Ако политичарите не се грижат доволно за професионалци, фирми и претприемачи ќе ја напуштат Германија, а ние тоа не го сакаме“, предупреди таа.

За да се задоволат потребите на економијата, владата прибегнува кон три стратегии. Првата се однесува на целосно искористување на капацитетите на домашниот пазар на трудот, втората на зголемениот увоз на експерти од ЕУ, а третата на миграцијата на квалификувана работна сила надвор од Унијата.

Во понеделник ќе се одржи вонреден состанок, на кој владините, синдикалните и претставниците на работодавачите треба да се договорат како да привлечат што поголем број експерти од земји кои не се членки на ЕУ според новиот закон.

Законот за доселување на квалификувана работна сила дозволува и имиграција со цел образование во Германија, а Меркел исто така најави забрзано издавање работни визи за професионалци кои ги стекнале сите услови.

Во Германија, од почетокот на 2016 година, е т.н. Имиграциското правило од Западен Балкан, кое што не е ограничено само на квалификувани работници, туку се однесува и на неквалификувани работници.

Досегашната практика покажа дека најголем проблем е издавањето работни визи, бидејќи  на состаноците во германските амбасади во земји како Србија или Босна и Херцеговина се чека и повеќе од една година.

Владата треба да донесе одлука во наредниот период дали ова правило ќе се укине кога новиот закон што важи за тие земји ќе стапи во сила на 1 март.

Foto: Facebook/Printscreen

Izvor>Index.hr

Промовирани огласи »

Од стартот на идната година законот ќе стапи на сила, но граѓаните и компаниите уште не знаат колкави ќе бидат даночните стапки и на кои видови возила. Законот за данок на моторни возила во петокот беше на разгледување пред собраниската Комисија за финансирање и буџет, а од први јануари идната година треба да стапи на сила. 

Со овој закон се предвидува дека висината на данокот ќе зависи од годината на производство на возилото и неговата набавна цена, како и од тоа колкава емисија на јаглерд диоксид испушта во околината. 

Министерката за финансии Нина Ангеловска неодамна изјави дека станува збор за неселективно системско решение, кое воведува еколошка компонента, што пак, значи дека оние што загадуваат, ќе плаќаат поголем данок. 

Но, висината на данокот уште не се знае. Таа, како што вели и министерката, ќе се утврди со уредба, што ќе се донесе по усвојување на законот. Уредбата ќе дефинира каде колку ќе биде данокот по вредност на возилото, а колку данок по загадување.

„Станува збор за комплетно нов закон, кој системски адресира одредено прашање, неселиктивно, односно зборуваме за закон на кој работеше Министерството за финансии и Царинската управа и кој треба да стапи во сила од 1 јануари. Првпат имаме ваков закон што воведува еколошка компоненета и кој вели - оние што загадуваат помалку ќе плаќаат помал данок, оние што загадуваат повеќе ќе плаќаат поголем данок. Претходно тоа се нарекуваше акциза и беше регулирано во Законот за акциза и сега тоа повеќе не е таму регулирано, туку имаме нов закон за моторни возила по примерот на развиените земји“, изјави Ангеловска во петокот.

Според неа, користен бил примерот на Хрватска, каде се покажале значителни резултати со дестимулирање купување возила што загадуваат. 

„Досега даночењето на возилата беше третирано исклучиво од фискален аспект на приходи во Буџетот. Со новиот предлог-закон се стимулира набавката на еколошки возила. Најчесто купуваните возила меѓу 8 и 15.000 евра, со еуро стандард 5 или 6, ќе имаат дури и помал данок. Целта на новиот начин на оданочување на возилата е да се влијае на намалување на загадувањето на амбиенталниот воздух во текот на целата година“, нагласи министерката.

Директорот Танасоски вели дека не може преку ноќ да се преуреди структурата на возниот парк, кој има просечна старост меѓу 15 и 18 години, и во кој само еден процент од возилата имаат еуро 6 стандард. „Но, од некаде мора да се почне, новиот закон за данок на моторни возила е прв исчекор, а резултатите можеме да ги очекуваме по три-четири години“, смета Танасоски.

Граѓаните кои ќе набавуваат возило по стапувањето на сила на новиот Закон, ќе имаат на располагање Калкулатор на веб страната на Царинската управа, за пресметка на данокот.

Како данокот ќе влијае врз цената на автомобилите што ќе се увезуваат, тој објасни дека промената на цените на возилата не се очекува да се почувствува во првата година, туку процесот ќе се одвива постепено.

Во предлог законот, меѓу другото, стои и дека на таксистите ќе им бидат вратени 25 отсто, односно 80 проценти од данокот, ако се работи за возило со осум или девет седишта. Истото важи и доколку такво возило правни лица користат за превоз на лица за службени потреби, како и за возилата за домување. Истиот член предвидува и износот на платениот данок да се врати во целост за нови трицикли или четирицикли набавени од страна на регистрирани лица за вршење основна дејност комунална хигиена.

Од Стопанската комора на Македонија сметаат дека „имајќи ја предвид актуелната состојба со аерозагадувањео, за поздравување е фактот што се предвидува оданочување на моторните возила, покрај врз основа на нивната вредност, и врз основа на износот на просечната емисија на јаглерод диоксид“. Но, додаваат, „спорно е дали со овој закон ќе се постигнат позначајни цели во овој контекст“.

Наведуваат две причини. Прво, на Владата и се дава надлежност да го пропишува начинот на пресметка и да ги утврдува износите потребни за пресметка на данокот на моторни возила. 

„Од предложената одредба во која недостигаат даночните стапки, јавноста не може да се увери во исправноста на концептот, бидејќи на овој начин не може да се утврди износот кој би требало да го плаќаат деловните субјекти и граѓаните, што создава правна несигурност. ... Оттаму, не може да се претпостави, ниту да се утврди дали и какви ефекти ќе се постигнат со промените, односно дали новото решение ќе ги даде посакуваните резултати од фискален аспект и од аспект на заштита на животната околина“, сметаат од Стопанската комора на Македонија.

Второ, според комората, во новиот Законот се предлага само патничките возила, мотоцикли и скутери, трицикли и четирицикли кои се движат исклучиво со електричен погонски мотор, да не се предмет на оданочување со данок на моторни возила. Досега патничките автомобили на хибриден погон беа ослободени од акциза, а согласно пропишаното, тие ќе се оданочуваат со новиот данок.

„Доколку предлагачот на новиот закон се води од намерата со предложеното решение да се постигнат одредени цели поврзани со намалување на аерозагадувањето, тогаш ваквиот предлог е неразбирлив, особено кога станува збор за возила кои се хибридни, а кои се приклучуваат на надворешен извор на електрична енергија „plug-in“. Тие возила имаат целосно електричен досег на возење од околу 30 до 80 км, зависно од моделот, што значи дека во градски услови на возење, тие не се критични од аспект на загадувањето, и можат да се употребуваат и третираат како целосно електрични возила... Имајќи предвид дека нивната производна цена е висока во споредба со другите возила, нивното оданочување со новиот данок на моторни возила ќе ја зголеми нивната цена и веројатно ќе ја дестимулира продажбата на истите“, велат од комората.

Оттаму сметаат дека во Собранието треба да се отвори сериозна дебата како во однос на вклучувањето на даночните стапки во новиот закон, така и во однос на потребата од изземање од оданочување на патничките возила кои се движат на хибриден електричен погон, со можност да бидат полнети со приклучување на надворешен извор на електрична енергија.

Во изминативе 10 години во земјава биле увезени над 300 илјади половни автомобили. 

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »