Промовирани огласи »

Eдна валута ќе излезе како победник после пандемијата на коронавирусот, а тоа нема да биде ниту еврото, ниту доларот. 

Аналитичарите во банка Голдман Сакс велат дека тоа ќе биде руската рубла. 

Зад оваа валута се  јужноафриканската валута и мексиканскиот пезос на списокот на најатрактивни.

Тие истакнаа колку се чувствителни валутите кон поширокиот економски циклус и приносите на пазарот. Тргувањето со девизи е стратегија каде високо-приносна валута финансира тргување со ниски приноси со валути за да им овозможи на трговците да ја соберат разликата помеѓу стапките.

Иако пезосот е „најдобриот избор на банката“, со оглед на комбинацијата на макро услови кои ја поддржуваат валутата, во извештајот стои дека другите сепак можат да ја водат трката со неа.

Промовирани огласи »

Во кои институции ќе се спојуваат функции а во кои ќе се крати ќе се знае кон крајот на годината.

Јетон Шаќири во својата прва прес-конференција како нов министер за информатичко општество и администрација посочи дека анализите во јавниот сектор се почнати, се прават во соработка со Европската унија а конечната слика со конкретните чекори ќе се знае во декември.

Не сакаше предвреме да калкулира колку со овој процес ќе се олабави пренатрупаниот административниот кадар.

Прашан за статус-кво ситуацијата со вработените по Рамковен договор кои земаат плата а не одат на работа, Шаќири даде збор дека најбрзо што може ќе ги укине договорите на тие кои ќе одбијат да бидат распределени.

Токму спојувањето на повеќе функции во една беше еден од најспоменуваните можни методи за решавање на слабостите во јавниот сектор. Премиерот Заев вети дека до крајот на мандатот ќе ги намали административците за 20 проценти.

Промовирани огласи »

Германски угостител им дал на своите вработени кои не пушат цигари, пет дена повеќе одмор во споредба со пушачите.

„Претходно, меѓу вработените имало расправија под мотото „овој оди повторно да пуши“. Ова не е критикувано без врска, бидејќи кога ќе ги додадете сите паузи за пушење, ќе добиете неверојатно време”, објаснил угостителот Хелмут Глас од Нојштад.

Тој вели дека ги ставил своите вработени пред одлука дали да прават трајни паузи за пушење или пет дена повеќе одмор.

Според медиумите, тоа е законски потполно исправно, а неговиот систем наиде на големо одобрување во Германија.

Патем, тој има 12 вработени, од кои пет се пушачи и седум непушачи, исто како него.

Еден вработен рекол дека ќе престане да пуши поради неколкудневниот одмор, но шефот го „уловил“ како пуши во подрумот, па морал да се откаже од одморот.

Готвачот, пак, кој по 15 години сега сака да се откаже од пушењето, сепак храбро се држи до непушачки живот.

Промовирани огласи »

„Кутијата цигари треба да има кубоидна форма. Една кутија цигари вклучува најмалку 20 цигари. Пакетчињата на тутун за виткање треба да имаат кубоидна или цилиндрична форма или форма на торбичка. Треба да содржат тутун со тежина не помала од 30 g.“ Ова е содржината на член 14 од Директивата 2014/40 на Европската Унија, донесена во април 2014 година со која се изврши приближување на законите, регулативите и административните одредби на земјите-членки на ЕУ во врска со производството, презентацијата и продажбата на тутунски и сродни производи.

Со нашиот  Закон за тутун, производи од тутун и сродни производи се изврши усогласување со оваа Директива на ЕУ. Законот беше донесен во мај минатата година, при што на производителите и увозниците на цигари им беше оставен рок од 18 месеци да го усогласат своето производството во поглед на пакувањата и бројот на цигарите.

Основна причина поради која земјите членки на ЕУ, но и над 50 други земји во светот меѓу кои и земјите од регионот на Југоисточна Европа (Србија, Црна Гора, Хрватска и Босна и Херцеговина) имаат воведено услов за минималната големина на пакувањето да биде 20 цигари е тоа дека отсуството на правила за големината на пакувањето ја зголемуваше пристапноста до тутунските производи за возрасните, но што е уште поважно, за младата популација.

Немањето на регулатива за големината на пакувањето на цигарите претставуваше значаен ризик во поглед на заштитата на јавното здравје и е во спротивност со залагањата на здравствените институции за намалување на пушењето, а кои произлегуваат од Стратегијата за борба со незаразни болести. Истовремено, дополнителна причина за ваквата одредба беше и фактот што отсуството на правила за големината на пакувањето со себе носеше и ризик од загуба на јавни приходи и предизвикуваше неоправдани компликации во поглед на администрирањето на акцизите и го попречуваше ефективното планирање на јавните приходи.

Воедно, со Законот се воведува и забрана за продажба на цигари на парче што исто така има улога да ја намали достапноста на тутунските производи кај младите луѓе. Ваква одредба исто така постои и во европското законодавство.

Законот во член 71 го утврдува форматот и изгледот на здравствените предупредувања за штетноста на пушењето на цигарите и другите сродни тутунски производи. Меѓу другото, во него е наведено: „Општите предупредувања освен на македонски јазик и кирилско писмо можат да бидат напишани и на друг јазик што го зборуваат најмалку 20% од граѓаните и неговото писмо, во зависност од проценката на производителот или увозникот“.

Станува збор за одредба која постои во нашето законодавство веќе 10 години наназад, односно оваа одредба е реплицирана во новиот закони од претходните закони за тутун. Меѓутоа, досега ниту еден производител или увозник на цигари ја нема применето оваа можност која ја дава Законот.

Повеќе
КЛИКНИ