Tesla повторно ги намали цените на автомобилите во Кина по втор пат за помалку од три месеци, што предизвика ценовна војна во услови на мрачна побарувачка на најголемиот светски автомобилски пазар.
Најновото намалување, заедно со намалувањето во октомври, како и различните стимулации од вкупно 10.000 јуани дадени на кинеските купувачи во последните три месеци, значи дека цените на Tesla паднаа за 13 до 24 отсто од септември.
Американскиот производител на електрични возила (EV) во петокот ги намали цените на сите верзии на своите автомобили Model 3 и Model I во Кина од 6 до 13,5 отсто, според пресметките на Ројтерс врз основа на цените прикажани на неговата веб-страница. Почетната цена за Model 3, на пример, е намалена на 229.900 јуани (33.427 долари) од 265.900 јуани. Истиот ден ги намали цените и во Јапонија.
„Прилагодувањата на цените на Тесла се поддржани од бројни инженерски иновации“, објави Грејс Тао, потпретседателката за надворешни комуникации на Тесла во Кина, на нејзиниот профил на социјалните мрежи Веибо во петокот.
Намалувањето на цените доаѓа откако декемвриските испораки на автомобилите на Tesla произведени во Кина паднаа на најниско ниво во последните пет месеци, и само неколку дена откако Пекинг ја прекина програмата за субвенции што помогна да се изгради најголемиот светски пазар на електрични возила. Омекнувањето на побарувачката ја принуди Тесла и неговите ривали да го апсорбираат најголемиот дел од одлуката.
China Merchants Bank International (CMBI), која во јули предупреди дека кинескиот EV сектор се движи кон ценовна војна, рече дека намалувањата на цените на Tesla го потврдија предвидувањето, додавајќи дека американската компанија можеби ќе треба да направи повеќе, особено кога конкуренцијата од нејзините кинески ривали се интензивира ривали.
Моделот 3 и јас бевме единствените модели што Тесла ги испраќа во Кина, иако ги објави цените за Model S и Model X во Кина во петокот.
„Тесла треба дополнително да ги намали цените и да ја прошири својата продажна мрежа во кинеските градови со пониски нивоа, поради старите модели“, рече аналитичарот.
„Очекуваме новиот производствен капацитет на ЕВ во Кина да ја надмине новата побарувачка во 2023 година, а искористеноста на капацитетот на Тесла во Шангај може да падне на околу или дури и под 80 отсто оваа година, доколку фабриката во Берлин се зголеми.
БИД, кој има многу поголем избор на понуди кои вклучуваат и plug-in и чисто електрични возила, ја удвои продажбата на мало во Кина во декември, додека Tesla падна за 42 отсто, според податоците на CMBI.
Попустите на производителот на автомобили ја доведоа почетната цена на Model 3 на исто ниво со најпродаваниот седан Han EV на BID, кој се продава од 219.800 јуани. Кинескиот производител на електрични возила неодамна ги зголеми цените на своите најпродавани модели откако ги загуби субвенциите од централната влада.
Продажбата на серијата BID Han, вклучувајќи ги и plug-in хибридните верзии, беше повеќе од двојно поголема од онаа на Model 3 во Кина во првите 11 месеци, според Кинеската автомобилска асоцијација.
Кинеските цени за автомобилите Model 3 и Model I сега се за 24 до 32 отсто пониски од оние во САД, покажуваат пресметките на Ројтерс на најголемиот пазар на Tesla, поради причини кои вклучуваат различни трошоци за материјали и работна сила.
Tesla, исто така, ги намали цените на автомобилите Model 3 и Model I за околу 10 отсто во Јапонија за прв пат од 2021 година. Цената за верзијата со погон на задните тркала на Model 3 сега е 5,369 милиони јени (40,091 долари), што е намалување од 5,964 милиони јени.
Фото: EPA/ NARONG SANGNAK