Во средата Европската комисија објави законски предлог со кој треба да се олесни поправката на производите доколку тоа е поисплатливо отколку купувањето нов производ.
Сакаме да им помогнеме на потрошувачите да ги поправат производите доколку тоа го сакаат и да донесат поинформирани одлуки и да ги охрабриме производителите да овозможат поправка наместо бескрајно да се купуваат нови производи од кои ние, потрошувачите, немаме потреба, изјави заменик-претседателката на Комисијата, Вера Јоурова.
Предлогот за директива за заеднички правила кои промовираат поправка на производи, наместо да се купуваат нови, има за цел да обезбеди заштеди за потрошувачите и да го намали количеството отпад, а со тоа да придонесе за исполнување на целите на Зелениот план.
Комисијата посочува дека овој предлог треба да придонесе за напуштање на моделот „земи-призведи-расипи-фрли“, кој стана популарен во последните децении, бидејќи потрошувачите немаа доволно поттик да ги поправаат расипаните производи и претпочитаа да купуваат нови.
Предлогот треба да обезбеди поправка на повеќе производи пред истекот на гаранцијата и полесна и поевтина поправка на производите што може да се поправат (како правосмукалки, а наскоро и таблети и паметни телефони) по завршувањето на гаранцијата и оние што се расипуваат за време на нормална употреба.
Со овој предлог се заокружуваат низа мерки за правото на поправка. Првиот чекор е да се дизајнираат производи за да можат да се поправат, а потоа на потрошувачите да им се обезбедат информации за одржливите производи достапни на пазарот, рече комесарот за правда Дидие Рејндерс.
По истекот на гаранцијата, на потрошувачите им е тешко да се одлучат за поправка, бидејќи е тешко да се најде соодветна услуга по прифатлива цена.
Според сегашните правила, потрошувачите можат да побараат од продавачот бесплатна поправка или замена на неисправен производ во гарантниот рок од две години. Според новиот предлог, во случај кога поправката е поевтина, продавачот мора да обезбеди бесплатна поправка наместо замена.
По истекот на гарантниот период, производителите на производи што може да се поправат, како што се телевизори, машини за миење садови, машини за перење, сушење, правосмукалки, ќе мора да обезбедат поправка на производот 5 до 10 години по купувањето, во зависност од видот на производот, освен во случаи кога поправката е невозможно.
Потрошувачите ќе имаат право да побараат од сервисот за поправка европски формулар за поправка, кој ќе ги содржи условите и цените за поправки и кој ќе им овозможи лесно да ги споредуваат понудите за поправка.
Предлогот мора да биде усвоен од Советот на ЕУ и Европскиот парламент.