Промовирани огласи »

Кога Европската комисија објави дека ќе испита дали кинеските автомобили се поевтини поради неправедните субвенции за домашните компании, Кина брзо реагираше и ја повика, меѓу другото, Европа да води дијалог и консултации пред да преземе какви било мерки против кинеските возила. Сепак, приказната е покомплицирана отколку што изгледа.

На 13 септември, претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, најави истрага за кинеските субвенции за локални производители на електрични возила и најави дополнителни царински оптоварувања за кинеските автомобили увезени во ЕУ.

Зошто? Затоа што Европејците можат многу малку да понудат од она што Кинезите би сакале да го купат. Од друга страна, кинеските производители на автомобили го произведуваат токму она што европските политичари мислат дека клиентите на Стариот континент сакаат да го купат - електрични возила со поволни цени.

Кина се соочи со значителен проблем со загадувањето во своите мегаградови откако автомобилите ги поплавија. Првата фабрика на Фолксваген беше основана таму во 1985 година. Секој што сакаше да продава автомобили таму знаеше дека единствената шанса им е локалното производство. Бидејќи ниту една автомобилска компанија не можеше целосно да ги поседува своите фабрики во Кина, беа основани заеднички вложувања, овозможувајќи им на кинеските производители на автомобили да учат од нивните меѓународни партнери. Сепак, поради загадувањето на животната средина, кинеската влада мудро почна да ги стимулира луѓето да купуваат електрични автомобили.

Европските производители на автомобили сè уште не беа толку загрижени за емисиите на CO2 и инвестираа премногу во развојот на мотори со внатрешно согорување. Ова создаде совршена можност за Кинезите да развијат свои возила. Како што се повеќе и повеќе автомобили циркулираат во гигантските градови во Кина, локалните власти создадоа атрактивни субвенции за да продаваат BEV возила наместо возила со конвенционални мотори.

Еден пример: додека сопствениците на возила со SUS мотори мораа да платат за регистрација, сопствениците на електрични автомобили ја добиваа бесплатно. Во исто време, Кинезите имаа и други стимулации кои го направија воведувањето на возила со батерии разумен избор. Со помалку возила што горат фосилни горива, воздухот во тие големи градови стана полесен за дишење, намалувајќи ги владините трошоци за здравствена заштита. Покрај тоа, Кина рециклира повеќе од 90 отсто од сите суровини за батерии и електрични мотори. Исто така, тој е голем светски производител на овие компоненти, што во голема мера го олесни развојот и производството на возила со батерии.

Промовирани огласи »

Вообичаената работна недела за лицата на возраст од 20 до 64 години во Европската унија лани била во просек 37,5 часа, објави Евростат.

Според поединечните податоци за секоја земја, како што посочува, се забележуваат значителни разлики меѓу членките од Европската унија.

Најдолга работна недела е забележана во Грција, каде е 41 час. Следува Полска со 40,4 часа, а потоа Романија и Бугарија со 40,2 часа.

За разлика од нив, Холандија имала најкратка работна недела, со 33,2 часа. Следува Германија со 35,3 и Данска со 35,4 часа.

Хрватска е натпросечно во оваа категорија. Имено, Евростат објави дека вообичаената работна недела кај нас е 39,6 часа.

Промовирани огласи »

Следниот месец, октомври, имаме два неработни денови. 

Во согласност со Законот за празниците на Република Македонија неработни се 11. октомври (среда), Ден на народното востание и 23. октомври (понеделник), Ден на Македонската револуционерна борба.

за припадниците на еврејската заедница неработен ден е овој понеделник, 25 септември, кога се слави Јом Кипур, првиот ден на Јом Кипур.

За граѓаните припадници на бошњачката заедница во земјава неработен е следниот четвртик, 28 септември (четврток), Меѓународен ден на Бошњаците. 

Промовирани огласи »

Претпоставките дека Саудиска Арабија и Русија би можеле дополнително да го намалат производството, предизвикаа еднонеделен скок на цените на нафтата, кој аналитичарите го споредуваат со оној од почетокот на годината, но и стравување дека во октомври ќе има дополнителен раст на цената.

На лондонскиот пазар цената на барелот минатата недела порасна за 4,7 отсто, на 88,49 долари, што е највисоко ниво од крајот на јануари. На американскиот пазар, пак, барелот поскапе за 6,5 отсто, на 85,02 долари, што е највисоко ниво од почетокот на минатата година.

Претседателот на Регулаторната комисија за енергетика, Марко Бислимовски. зборувајќи за растот на цените на нафтените деривати, тој рече дека промената кај нас доаѓа како резултат на растот на цените на светската берза, на кој влијае геополитиката.

Тие не растат само овде, туку и насекаде низ светот. За мене оваа одлука е неразбирлива, но тоа е тоа, имаме одреден тренд на поскапување на нафтените деривати. Верувам дека ќе надвладее логиката, дека ќе се врати во нормала како пред еден месец и ќе се стабилизира состојбата, рече Бислимовски.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »