Промовирани огласи »

Пластичните кеси за пазарење во маркетите и шопинг-центрите од 2021 ќе чинат најмалку 10 денари од 2021. Ова денеска го најави Асоцијацијата. за управување со отпад а промената ќе следува по усвојување на новиот Закон за управување со отпад.

Според исото решение, минималната црна за пластична кеса ќе биде 10 денари, а маркетите, односно малопродажбата нема да може сама да си ги плаќа, односно да ги продава по најмалку 2 денари или да ги нуди бесплатно.

Целта на законот е да се селектира отпадот и да се намали употребата на пластични кеси, а граѓаните и фирмите ќе имаат рок од една година да се прилагодат и полека да почнат да ги исфрлаат од употреба.

Промовирани огласи »

Киев, 23 декември 2019 (МИА) – Од вчера стапи во сила постојаниот безвизен режим меѓу Украина и Северна Македонија, објави денеска на Twitter државниот секретар во украинското Министерство за надворешни работи, Андриј Зајац.

Стартот на безвизниот режим со Северна Македонија на постојана основа значи укинување на краткорочните и долгорочните (имигрантски) визи, наведува Зајац, додавајќи дека државјаните на Северна Македонија и на Украина, кои поседуваат биометриски пасоши, ќе можат слободно да патуваат во другата држава и да престојуваат во неа до 90 дена.

Украинската Влада на 21 август го одобри Договорот со земјава за условите за укинување на визниот режим со земјава. На 18 декември двете држави потпишаа Спогодба за укинување на краткорочните и долгорочните имигрантски визи, како и за старт безвизен режим.

Промовирани огласи »

Програмата за поддршка на конкурентноста на мали и средните претпријатија за Северна Македонија e кредитна линија спроведена заеднички од Европската банка за обнова и развој – ЕБОР и Европската унија.ЕБОР обезбедува средства за кредит, додека ЕУ обезбедува грант и бесплатна техничка помош. Целта на Програмата е да го зајакне капацитетот на малите и средни претпријатија (МСП) за пристап и соочување со конкуренцијата на пазарите во Европската Унија (ЕУ).

Програмата е дизајнирана да овозможи поддршка на имплементацијата на стандардите на ЕУ на ниво на МСП во областа на заштитата на животната средина, здравје и безбедност на вработените и квалитет и безбедност на производите.

За оваа цел Програмата - финансиски инструмент, комбинира кредитна линија од страна на ЕБОР пласирана преку локални Банки учеснички, грантови во вредност од 15% и бесплатна техничка поддршка финансирани од страна на Европската Унија.

Програмата е структурирана преку два основни пристапи.  Првиот е пристап вклучува едноставни подобни проекти до 150.000 Евра, однапред одобрена опрема за финансирање (на пример: камиони, производство и преработка на храна, индустриска помошна опрема, processing equipment, фотоволтаични панели, итн.). 

Вториот пристап е за покомплексна инвестиција: опрема, градежни активности итн. За овие под-проекти, консултантот во тесна соработка со компанијата изработува Инвестициски план (ИП).

За да аплицираат за Програмата, заинтересираните компании ќе треба да го достават пополнетиот формулар за пријавување (кој може да се преземе од веб-страницата www.web-sme-csp.com ) на една од 4-те партнерски банки: Охридска банка, Шпаркасе банка, Комерцијална банка и ПроКредит Банка.

Програмата е наменета за локалните приватни мали и средни претпријатија (според ЕУ дефиницијата), трговци поединци или друго правно лице формирано според законите на Северна Македонија, односно лица регистрирани како претприемачи или кои се занимаваат со економски активности кои работат во согласност со законите на Северна Македонија.

Речиси сите компании можат да аплицираат за заем во рамките на Програмата, во кумулативна вредност до 1 милион евра, исплатени во еден или повеќе кредити.

Бесплатни технички совети се обезбедени од меѓународни и локални експерти за проектниот објект на инвестицијата со цел да им помогнат на малите и средни претпријатија да најдат најдобро решение за исполнување на директивите на ЕУ, да станат конкурентни во нивната трговија со партнери од ЕУ и да ја зголемат својата профитабилност преку повисок квалитет на производите и услугите.

Речиси сите подобни инвестиции во Програмата вклучуваат или намалување на потрошувачката на енергија, или намалување на емисиите на гасови (GreenHouse Gases - GHG).

Во моментот, исплатeни се повеќе од 16.5 милиони евра за 75 проекти. Секторите се доста различни и покажуваат дека Програмата може да се користи од различни типови  на компании. Успешните приказни вклучуваат производство: сектор за дрво, стакло, украсни камења, пластика, исто така, бетон. Потоа, транспортниот сектор - имавме инвестиции во камиони; храна и пијалоци - имавме инвестиции во бисквити, нафора, текстилна индустрија, подобрување на медицинските услуги, заштита на животната средина преку разни проекти итн.

Аплицирајте денес и направете го вашиот бизнис поконкурентен на локалниот и европскиот пазар!

Промовирани огласи »

Во собраниска процедура се наоѓаат измените и дополнувањата на Законот за данокот на добивка („Службен весник на Република Македонија“, бр. 112/14...232/19).

Со предложените измени и дополнувања е пристапено кон реализација на едно од барањата на Стопанската комора на Македонија за допрецизирање на статусот на коморите за цели на данокот на добивка. Имено, стопанските комори согласно закон се непрофитни организации, а во досегашните одредби на Законот за данокот на добивка не беше прецизирано само дека организациите регистрирани согласно со Законот за здруженија и фондации не се обврзници за данок на добивка, што упатуваше на нееднаков третман на различните непрофитни организации и создаваше проблеми во практичното функционирање на истите.

Со предложените одредби во законот кој е во собраниска процедура се појаснува дека здруженијата на граѓани и фондации како и нивните сојузи и други облици на здружување или поврзување, стопанската интересна заедница, политичките партии, верските заедници, религиозните групи, македонскиот Црвен крст, здруженијата на странци, странските и меѓународните невладини организации, хуманитарните организации и здруженија, синдикатите, коморите и други правни лица кои се основани со посебни прописи од кои произлегува дека се непрофитни организации, не се обврзници за данок на добивка.

Доколку во рамките на непрофитното делување овие организации остварат приходи од вршење стопанска дејност поголеми од 1.000.000 денари, тие ќе станат обврзници за плаќање данок на вкупен приход. Во тој случај, истите ќе платат данок во висина од 1% од износот на остварените вкупни приходи од вршење стопанска дејност во календарската година, на износот кој надминува 1.000.000 денари.

Со ова решение сите непрофитни организации добиваат ист даночен третман.

Во однос на останатите решенија кои се предвидени со овој закон вредно е да се истакне дека како непризнаени расходи ќе се сметаат надоместоците на трошоците за хотелско сместување во износ над 6.000 денари дневно по лице и надоместоците на трошоци за превоз на лица кои не се вработени кај исплатувачот, а се ангажирани во функција на дејноста на исплатувачот, доколку истите не се документирани, како и надоместокот за практикантска работа над износите пропишани согласно Законот за практикантство и надоместокот за практична обука на ученици и практична настава на студенти во износ над 8.000 денари месечно. Истото, во практика значи дека трошоците за хотелско сместување во износ до 6.000 денари дневно по лице и надоместоците на трошоци за превоз на лица кои не се вработени кај исплатувачот, а се ангажирани во функција на неговата дејност, како и надоместоците за практикантска работа до износите пропишани согласно Законот за практикантство и за практична обука на ученици и студенти во износ до 8.000 денари месечно, се признат расход за цели на данокот на добивка.

Исто така, со законот се уредува правото на даночен кредит, односно правото на намалување на даночната основа за износот на трошоците за амортизација кои во претходни периоди претставувале непризнат расход согласно примената на амортизационите стапки утврдени со номенклатурата на средствата за амортизација.

Со измените и дополнувањата на Законот се предвидува продолжување на рокот за поднесување на извештајот за трансферни цени, односно наместо даночните обврзници да имаат обврска истиот да го поднесат заедно со даночниот биланс до 28 февруари/15 март во годината, тоа да го сторат до 30 септември. Обврска до Управата за јавни приходи да доставуваат извештаи за трансферни цени немаат поврзаните лица резиденти на нашата држава за трансакциите помеѓу нив, ниту обврзниците кои во текот на годината оствариле вкупен приход во износ до 300.000.000 денари.

Останатите одредби од измените и дополнувањата на Законот се однесуваат на  допрецизирање на одредбите кои го уредуваат правото на даночен кредит, регулирање на обврската за плаќање на данок во случај на пренесување на ревалоризационите резерви за материјални и нематеријални средства во акумулирана добивка, како и на усогласување на прекршочните одредби со новиот закон за прекршоците.

Извор: Стопанска комора на Македонија

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »