Промовирани огласи »

На пазарот на труд има голем недостиг на работници, но истовремено има многумина што работат на он-лајн платформи. Само на една од нив, има 5.000 работници, а најголемата заработка од Македонија е половина милион евра!

Овие податоци ги презентираше универзитетската професорка Никица Мојсоска – Блажевски со која во „Утрински печат“ разговаравме за тоа како се „снаоѓаме“ во денешната кризна економија.

Постои феномен работници на онлајн платформи. Лани само на една таква платформа – „Апворк“ работеле 5.000 Македонци. Дел од нив работеле во ИТ – секторот, дел во маркетинг…Најголема заработка на Апворк платформата од Македонија била половина милион евра. Ова се лица кои не се пријавени, ниту како вработени, ниту како невработени, не плаќаат социјални придонеси, данок. Тоа е загуба и на луѓе и на буџетски приход. Има повеќе вакви платформи, на кои се работи за странска компанија од Македонија. Некои соработници, со статус на фри ленсери работат директно со компании. На пример, работат на проект за освојување на нов пазар и таму работат во тим. Некои пак, преку посредници се ангажирани на тие платформи, исто со статус на фри ленсери. На овие платформи нема вработувања, туку договори за работа на дело, а може многу да се заработи – вели Мојсоска – Блажески.

Целиот текст прочитајте го на bankometar.mk

Промовирани огласи »

Италијанските сообраќајни службеници добија итна задача - што поскоро да испорачаат два бубрега во Рим и Модена! Бидејќи породувањето морало да се изврши навреме, тие не се двоумеле многу, па за таа намена користеле моќен спортски двосед Lamborghini Huracan со кој поминале 570 километри за на пациентите, како што навела полицијата, да им го дадат „најубавиот Божиќен подарок: живот“.

Задачата е успешно завршена, па пациентите кои чекаат трансплантација можат да здивнат. Ова не е прва ваква „брза испорака“ за полицајците и се покажува како многу корисна.

Навистина, најдобриот подарок што пациентите би можеле да го добијат е токму тој, животот содржан во два бубрега. Полицајците поминаа добар дел од Италија минатиот вторник за да ги донесат двата органи на посакуваните дестинации.

Патување по автопатот за да го доставиме најдобриот божиќен подарок: животот. Благодарение на специјалниот Дедо Мраз на државната полиција, две лица добија донација на бубрег. Службениците на сообраќајната полиција беа задолжени за испорака на органи, кои со Huracan донесоа два бубрега во болниците во Модена и Рим. Се надеваме дека благодарение на тимската работа со Националниот центар за трансплантација, двете лица и нивните семејства ќе имаат посреќен и помирен Божиќ - објави полицијата на Фејсбук.

Промовирани огласи »

На сопствениците на дизел возила им се препорачува да избегнуваат патувања пократки од дваесет километри за да избегнат затнување на филтерот за саѓи.

Филтрите за саѓи (DPF) на современите дизел возила (исто така познати како FAP на некои француски возила) функционираат така што ги собираат ситните честички саѓи кои се производ на согорувањето на горивото во моторите.

Кога ќе се собере доволна количина, филтрите се така програмирани во нив да почнат да горат саѓите. Ова се случува додека возите и овој процес е автоматизиран, со зголемување на температурата на издувните гасови на влезот во филтерот, честичките во него се спалуваат.

Во DPF, постои (само)согорување ако возите 15 до 20 минути континуирано со над 2.500 вртежи во минута.

Британското здружение на овластени сервисери (IGM) излезе со важно предупредување: се препорачува сопствениците на дизел возила да избегнуваат патување помало од дваесет километри со цел да се избегне затнување на филтерот за саѓи.

Предупредување кое не треба да го игнорирате

Согорувањето на честичките саѓи нема да се активира во овие кратки интервали. Ако се појави затнување, ќе светне сијаличката на инструмент-таблата на автомобилот. Во овој случај, веднаш повикајте сервис, односно не стартувајте го автомобилот.

Сервисерот веројатно ќе го регенерира филтерот, а ако тоа не е можно, трошоците за замена можат да бидат и до 15 пати поголеми, во зависност од сервисерот.

Ако регенерацијата не функционира како што треба, тоа доведува до зголемување на количеството на саѓи што влијае на перформансите и потрошувачката на гориво, тоа ќе резултира со блокиран DPF што во крајна линија може да предизвика многу скапа штета на други делови на моторот. Блокираниот DPF исто така е потенцијално опасен, тоа може да предизвика прегревање на системот за издувни гасови и да предизвика ризик од пожар. За да се спречи оваа штета повеќето нови возила ќе одат во “Limp Home” (безбедносен режим) во оваа фаза, тоа значи возилото е со минимална моќност но доволно да стигне безбедно до дома.

За да се случи регенерација се бара од возилото да се вози во некоја брзина на отворен пат, на пример возење на автопат, обично се вози со околу 2.500 вртежи во минута за приближно 15-30 минути, најмалку еднаш месечно, тоа ќе го одржува системот да работи.

Многу дизел возила главно се користат во урбаните средини или на кратки релации, а многу од нив имаат автоматски менувач, така што возилото не добива шанса да се загрее доволно и не е во можност да се спроведе целиот процес на регенерација.

Промовирани огласи »


Денеска Сојузот на синдикатите на Македонија на својот Фејсбук профил потсети дека преку работничка борба и притисок, преку протести и социјален дијалог, минималната плата од 15.196,00 денари порасна на 18.000,00 денари, а беше договорен и нов законски модел на пресметка на истата во корист на работниците.


Усогласување на минималната плата според Законот за минимална плата од оваа година се врши од 50 отсто од порастот на просечната плата која според нашите пресметки од јануари до ноември е зголемена за 10,3 проценти, па 50 отсто од порастот на просечната плата изнесува 5,15 проценти, како и 50 отсто на пораст на трошоци на живот кои спред последна објавена информација од НБРМ до минатиот месец изнесува 14,3 проценти или 50 отсто од порастот на трошоците за живот изнесуваат 7,15 проценти. ( податоците се преземени од Државниот завод за статистика и НБРМ)

Според пресметките, трошоците за живот и порастот на просечната плата согласно последните податоци изнесуваат вкупно 24,6 отсто, а според Законот за минимална плата во новата пресметка се земаат 50 проценти од тоа или 12,3 отсто, па доколку во моментот би се зголемувала минималната плата според пресметките на ССМ значи дека: - во бруто плата: 26 422,00 денари + 3 250,00 денари (29 672,00) денари ќе изнесува минималната плата од март наредната година или во нето плата: -18.000,00 денари + 2.107,00 денари, минималната плата ќе изнесува (20.107,00) денари - пишува ССМ во својот пост.

Истовремено, ССМ истакнува дека заедно со УПОЗ преку последните измени Законот за административни службеници обезбедиле основната компонента на плата да биде составена и од минималната плата, а со тоа околу 13.000 работници кои примаат плата според овој закон веднаш ќе добијат линеарно услгласување на нивните плати за износот за кој ќе се зголеми минималната плата односно за 2.107,00 денари, а истото ќе се случи и за околу 40.000 други вработени во јавен сектор чии работодавачи го користат моделот од овој закон за пресметка на платите на вработените.

Голем дел од синдикатите здружени во ССМ преку веќе потпишаните спогодби и Колективни договори на ниво на работодавач, а некои преку закон, ова право на усогласување на платите го обезбедија и за нивните членови во јавните претпријатија, локалната самоуправа, министерства итн.

Синдикатите од приватниот сектор веќе разговараат со работодавачите каде што има синдикат и истите веќе од почеток на наредната година најавуваат зголемување на платите и пред зголемувањето на минималната плата за да ги задржат добрите и квалификувани работници во нивните компании.Синдикалната борба ги дава посакуваните резултати колку тоа и да не им се допаѓа на функционерите и газдите - истакнувааат синдикалците.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »