Промовирани огласи »

Во следната деценија, Ryanair планира значителен раст во Централна и Источна Европа (ЦИЕ), каде што нискобуџетните авиокомпании „држат“ повеќе од 50% од вкупниот капацитет на седиштата на четири од седумте пазари во поранешна Југославија.

Сакаме многу да се фокусираме на овој регион. Гледаме дека ова ќе биде голем дел од нашето претстојно проширување. Во моментов е доста тешко да се зборува за точни бројки, но се надеваме дека целиот регион ќе порасне за најмалку 50 проценти, изјави менаџерот на Ryanair за Централна и Источна Европа, Аличја Војцик-Голебиовска.

Ryanair работи на пет од седумте пазари во поранешна Југославија, единствени исклучоци се Словенија и Косово.

Wizz Air е најголемата нискобуџетна авиокомпанија во Босна и Херцеговина, Косово, Македонија и Србија, а од друга страна Ryanair има предност во Хрватска и Црна Гора, пишува Ex-Yu Aviation News.

Во Македонија, Wizz Air има 61,6% учество во вкупниот број патници и 89,1% учество на нискобуџетните авиокомпании.

Во Босна има пазарен удел од 42,7% и 65,9% меѓу нискобуџетните авиокомпании, додека во Србија има вкупен удел на патници од 19,7%, но 71,1% од пазарот кога се сметаат само нискобуџетните превозници. Во регионот на Централна и Источна Европа, нискобуџетните авиокомпании имаат вкупен удел на капацитет од помалку од 50% само во Србија, Словенија и Црна Гора.

Од друга страна, во последните неколку години, Ryanair значително го зголеми своето присуство во Хрватска со отворање на својата база во Загреб, како и сезонска база во Задар. Сепак, таа се соочува со поголеми пречки на другите пазари.

Авиокомпанијата неодамна објави дека ќе откаже три линии од Подгорица поради зголемувањето на аеродромските такси. Понатаму, во јуни ја прекина работата од Тузла поради такси возила, а и покрај разговорите со сараевскиот аеродром за потенцијално воведување летови од главниот град на Босна и Херцеговина, тие досега не се реализирани.

Пред речиси десет години, Ryanair најави дека ќе започне со летови за Скопје како директен предизвик за Wizz, но овие планови беа откажани од неутврдени причини. Авиокомпанијата стагнира и во Србија со своите операции надвор од Ниш, сè додека не одлета за Приштина, каде Wizz Air стана најголемата авиокомпанија по број на патници минатата година.

Исто така, и покрај преговорите меѓу Рајанер и словенечката влада, последни одржани на крајот на јануари годинава, не беше најдено решение за влез на овој пазар, само во Европската унија, која се уште не ја опслужува.

Но, Рајанер сега вели дека ќе го „фати“ регионот.

Гледаме дека Централна и Источна Европа малку заостануваат во последните неколку години. Затоа, сакаме овој регион да ги достигне нашите најразвиени пазари како што се Шпанија, Италија или Полска. Планираме да го направиме тоа со воведување повеќе рути и подобри цени на билетите како и поголем избор на патувања за нашите патници, рече Војцик-Голебиовска, пишува Ex-Yu Aviation News.

Промовирани огласи »

Шпаркасе Банка АД Скопје како дел од Steiermärkische Sparkasse и Erste Group нуди целосен опсег на банкарски услуги за компании и приватни лица, стремејќи се да обезбеди висока ефикасност и доверливост на клиентите, користејќи го широкото меѓународно искуство на Групацијата.

Моментално вработува:

САМОСТОЕН СОРАБОТНИК ЗА КОНТРОЛА НА РИЗИК, ОСПОРУВАЊЕ НА ТРАНСАКЦИИ И РЕКЛАМАЦИИ
САМОСТОЕН СОРАБОТНИК ЗА УСОГЛАСЕНОСТ СО ПРАВИЛАТА НА КАРТИЧНИТЕ ШЕМИ И РАЗВОЈ
ВНАТРЕШЕН РЕВИЗОР - САМОСТОЕН СОРАБОТНИК

Се уште невработени?! Сите останати активни работни места можете да ги најдете ТУКА.

Промовирани огласи »

Бензините и Екстра лесното масло за домаќинство од ноќеска на полноќ поскапуваат за 1,5 денари за литар, а цената на дизелот останува иста, одлучи денеска Регулаторната комисија за енергетика и водни услуги (РКЕ).

Со одлуката се врши зголемување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 1,45 отсто. 

Новата малопродажна цена на ЕУРОСУПЕР БС-95 ќе изнесува 81,5 денари за литар, ЕУРОСУПЕР БС-98 ќе се продава за 83,5, а Екстра лесното масло за домаќинство (ЕЛ-1) за 71,5 денари за литар.

Цената на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и понатаму останува 72,5 денари за литар. Со одлуката на РКЕ за 0,585 денари за килограм се зголемува и малопродажната цена на Мазутот М-1 НС и ќе изнесува 42,369 денари.

Од РКЕ посочуваат дека референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување кај бензините во просек за 4,802 отсто, кај дизелот за 0,608, кај екстра лесното масло за 4,605 и кај мазутот за околу 3,13 отсто.

Курсот, пак, на денарот во однос на доларот е повисок за околу 0,507 отсто.

Промовирани огласи »

Летната сезона традиционално привлекува голем број работници и вообичаено недостиг на работна сила има во градежниот и угостителскиот сектор.

Работодавците од соседна Србија алрмираат дека овој период е многу тешко да се дојде до работник, нешто слично како и кај нас, особено што голем број луѓе заминуваат на работа во некои од туристичките центри. 

Иако дневниците на градилиштата одат и до 50 евра, на градилиштата има се помалку домашни работници. Недостигот од работна сила влијае и на угостителскиот сектор, предупредуваат од Синдикатот на работодавачи. Очекувано, летната сезона на море привлекува голем број наши луѓе, бидејќи заработката е неколкукратно поголема.

Јелена Јевтовиќ од Синдикатот на работодавачи на Србија и Милош Турински од Инфостуд објаснуваат за РТС зошто „сезонските“ се одлучуваат да работат во странство и дали заработувачката е единствениот мотив.

Потребите на стопанството и обуката на кадрите се непропорционални затоа што овие занаети не се промовираат, на нив некако се гледа презир во смисла на срам, па родителите ги упатуваат децата на некои други факултети или училишта. Но мислам дека на ова треба систематски да се работи.Што се однесува до угостителството, состојбата е иста, со исклучок што имаме малку угостителски училишта, рече Јевтовиќ.

Од друга страна, наведува дека рестораните, односно образованите кадри, во најголем број случаи заминуваат во странство и таму платите им се многу повисоки од овде.

Одговарајќи на прашањето колку работници недостасуваат, Јевтовиќ посочува дека тоа зависи од местото и потребите кои се разликуваат по хотели, кафулиња, кафулиња.

Но, во секој случај, недостасуваат многу работници, а работодавците едноставно наоѓаат различни начини да ги добијат, рече таа.

Годинава стагнираме по бројот на огласи, но тоа не е лошо. Минатата година ја завршивме со 76.000 огласи за вработување, така што не можеме да кажеме дека и оваа година е лоша. Ако зборуваме за занаетчиските занимања и овие профили, состојбата почнува од април, и од мај, кога започнува сезоната, а потоа го гледаме одливот на нашето работоспособно население, најчесто од угостителството, преку Хрватска, Црна Гора, но и Словенија, забележува Турински.

Градежни работи и берење овошје

Кога станува збор за сезонските работници, дневниците на градилиштето одат и до 50 евра, а берењето овошје е голем проблем за работната сила.

Турински вели дека, кога станува збор за берење овошје, дневниците останале исти како лани, од 2.500 до 6.000 динари, што е 50 евра.

Според него, асортиманот е голем бидејќи се поставува прашањето што всушност нуди работодавачот, освен дневницата, односно дали добивате оброк, сместување, дали ви е обезбеден превоз.

А за градежништвото 50 евра е дневницата околу која кружиме, но тоа се дневниците што ни се зад нас последните година-две, а кои останаа на исто ниво“, рече тој.

Според него, работодавачите навистина се трудат да бидат конкурентни на Западот во однос на платите, но тоа е уште далеку.

Српски работодавци и конкуренција

Јелена Јевтовиќ исто така забележува дека готвачите и келнерите овде можат да заработат поголеми суми, како во регионот.

Таму работат двосменски, работното време е од 12 до 14 часа. Да работеа толку овде, сигурно ќе ја достигнеа сумата што ја добиваат таму. Само некако пресметуваат: ќе работам три месеци и нема да работам што било друго, ќе се фокусирам само на тоа, рече таа.

Работодавците се трудат, покрај платата, да понудат сместување и храна, можеби двојно повеќе од работното време, се трудат повеќе да ги задоволат потребите, токму затоа што им е важно бизнисот да им функционира“, рече Јевтовиќ.

Не е исто, како што забележува, кога плаќаш 15 луѓе и кога плаќаш осум.

Реално може да се организира, на сите можни начини. Ако сте од едно, а работата е на друго, тогаш обезбедено е сместување и превоз, три оброци и дневница, вели Јевтовиќ.

Турински вели дека платите за сезонските работници во Хрватска се многу повисоки.

На пример, ако зборуваме за брегот и работиме во угостителството, готвачите можат да заработат до 3.000 евра, келнерите 2.000 евра и повеќе, хостесите од 1.000 до 1.500 евра, а тоа се сезонски работи, вели тој.

Ако ја правиш јасно математиката, таму обезбедиле сместување и храна. И тие се на море. И можат да се вратат со чиста сметка по четири, пет или шест месеци. Тоа не е случај овде. една тука заработувачка, работат осум часа, а таму свесно одат да работат седум дена во неделата без престан, бидејќи имаат јасна цел со која бројка ќе се вратат, рече Турински.

Дали работодавците се подготвени да влезат во трката

Јелена Јевтовиќ вели дека нашата економија не може секогаш да се споредува со другите економии.

Втората работа е што овде, на пример, оптоварувањата што ги имаат работодавците во однос на даноците, придонесите и сите други придружни работи се далеку поголеми во споредба со животната средина. И пак велам, платата не е примарна. Значи, платата е едноставно нешто што мотивира одредена категорија луѓе, не мотивира друга категорија.Тука имаме ситуација некому да му понудат плата од 5000 евра, но ако не може да има слободен ден кога сака, не Сакам да го прифатам, заклучи Јелена Јевтовиќ.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »