Компанијата „Wizz Air“ објави дека ја намалува својата прогнозата за профит бидејќи заземјувањата ги загрозуваат плановите за раст.
Нискобуџетната авиокомпанија се соочува со „невиден оперативен предизвик“ поради проблеми со моторот што влијае на речиси четвртина од флотата, но и поради геополитичка несигурност.
Авиокомпанијата на берзата во Лондон во четвртокот соопшти дека ќе биде принудена да приземји 45 од своите околу 200 авиони поради потенцијални проблеми со нивните мотори Прат и Витни.
Јозеф Варади, главен извршен директор, рече дека компанијата очекува да биде компензирана од производителот на мотори за неговите директни финансиски загуби, но се соочува со „невиден оперативен предизвик“ кој може да трае 18 месеци бидејќи моторите се отстранети на инспекции поради загриженоста за загадувачите во метал во прав што се користи за изработка на моторите со турбофан.
„Мислам дека индустријата никогаш не поминала низ ова“, рече тој. „Ова е нова територија. Но, мислиме дека сме подготвени за тоа. Ќе бидеме покриени за финансиските загуби, но сепак мораме да го заштитиме капацитетот и да останеме недопрени како конкурентна сила“.
Wizz се обиде да го спречи најлошото влијание на заземјувањето со поинтензивно користење на преостанатите авиони и продолжување на закупот, додека исто така продолжи да зема испораки на нови авиони на Ербас.
Но, проблемите со моторот ќе ги погодат амбициозните планови за раст на авиокомпанијата, при што распоредот на летови во годината што започнува од март 2024 година се предвидува да биде „на слично ниво“ како тековната година.
„Додека групата го компензира спротивниот ветер најдобро што може. . . не е доволно да се одржи експанзијата, а помал број на оперативни авиони ќе значи дека бројките треба да се намалат“, велат аналитичарите во Бернштајн, пренесува „Фајненшл тајмс“.
Wizz соопшти дека очекува да пријави нето добивка за тековната финансиска година помеѓу 350 и 400 милиони евра, што е намалување од насоките во јуни од 350 на 450 милиони евра.
Други авиокомпании, исто така, се соочија со проблеми со синџирот на снабдување, вклучително и доцнење во испораката на нови авиони. Рајанер, ривалот на Виз на европскиот евтин пазар, изјави дека е загрижен дека неговата летна сезона следната година би можела да биде погодена од доцнење во добивањето нови авиони од Боинг.
Варади рече дека стеснетите насоки се сведуваат и на геополитичката несигурност и војната на Блискиот Исток. Wizz ги суспендираше летовите за Израел, кои сочинуваат 5-6 отсто од распоредот на летови, и пријави забавување на продажбата во соседните земји.
Акциите на Wizz паднаа за 5 отсто на почетокот на тргувањето во Лондон.
Авиокомпанијата сепак остана последна што пријави силно тргување во текот на летото, со нето добивка од 400 милиони евра за шест месеци до крајот на септември, што е зголемување од загубата од 384 милиони евра една година порано.
Компанијата, исто така, соопшти дека имаат „позитивни резервации“ во тековниот квартал, при што пошироката геополитичка несигурност има мало влијание врз апетитот на луѓето за патување.
Исто така во четвртокот, авиопревозникот Емирати со седиште во Дубаи соопшти дека профитот во шесте месеци до крајот на септември се зголемил за 134 отсто во однос на претходната година на рекордни 2,6 милијарди долари поради силната побарувачка за глобално воздушно патување, при приходи кои се зголемени за 19 отсто тоа е 16,2 милијарди долари.
„Го гледаме реализацијата на нашите планови да се вратиме посилни и подобри од мрачните денови на пандемијата“, рече шеикот Ахмед бин Саид ал-Мактум, претседател и главен извршен директор.
До крајот на септември, авиокомпанијата оперираше патнички и карго услуги на 144 аеродроми бидејќи ги обнови операциите на дестинации како Ница, Пекинг и Шангај.
Емирати превезе 26,1 милиони патници во текот на половина година, што е за 31 отсто повеќе во однос на истиот период 12 месеци претходно.
Просечниот фактор на патничките седишта, мерка за искористеноста на капацитетот, достигна 81,5 отсто - од 78,5 отсто во истиот период минатиот пат.