Презентација за инвеститорите не е презентација за вашиот продукт или услуга, клично е колку производот/услугата се одлични. Да, инвеститорите се грижат за што е тоа што вие го правите, вашата голема идеја и како вашиот продукт решава некое голем проблем на потрошувачите. Но една работа за која тие се грижат повеќе е правењето пари.
Сите инвеститори имаат прашања во нивните глави кои не ги прашуваат и е од суштинско значење да ги одговорите овие прашања проактивно. Наместо да го губите времето на инвеститорот со 20 слајдови за функциите на вашиот производ или услуга, како работи и зошто е толку добар, потрошете повеќе време на одговарање на овие клучни прашања:
1. Која е вашата голема идеја?
Големите идеи започнуваат со важни проблеми на клиентите кои се тешки за решавање. Големите идеи имаат потенцијално голема пазарна можност со огромен растечки потенцијал. Овие идеи им дозволуваат на компаниите да заработат големи суми на пари и во тој процес, да заработат и за нивните инвеститори.
2. Како вие правите пари?
Заработката е целта од постоењето на еден бизнис. Освен ако не водите непрофитна организација, инвеститорите ќе сакаат да видат бизнис модел каде ви расте профитот за одреден временски период, да поседувате солидни бруто маргини и да имате финансиски модел кој нуди оперативна поддршка пред време со евентуално солиден профит. Доколку сте претприемач и не ви се јавни овие термини, тогаш треба да ги научите или да најмите партнер или бизнис експерт кој ќе ви помогне во оваа област.
3. Зошто вие?
Кои се вашите ингеренции за водење и растење на вашиот одличен бизнис? Кои се вашите ментори? Потребно е да имате веродостојно досие на успеси, искуство со домашните пазари, техничко искуство во производствената области, љубов кон тоа што го работите, како и лидерските способности за градење и менаџирање тим кој ќе го работи скоро невозможното.
Инвеститорите ќе сакаат да се запрашаат самите „Дали може да и верувам на оваа личност со моите пари? Дали верувам во тоа што тој/таа го зборува? Дали е ова некого со кој јас би сакал да работам? Дали таа е победник? Дали оваа личност може да изгради и води тим од светска класа?“
4. Зошто сега?
Времето е можеби најважната причина за успехот на одреден старт-ап бизнис. Голем број на претприемачи чувствуваат дека ова значи дека успехот и неуспехот зависи единствено од среќа, што не е точно.
Пазарниот тајминг е за разбирање на функционирањето на пазарот и дали истиот ќе му дозволи на вашиот бизнис да расте или не. Потребно е да имате растечка маркетинг можност.
5. Зошто овој тим?
За да ја постигнете целта, растење на компанија од нула до движечка, профитабилна компанија, потребно е да имате други луѓе околу вас. Стартапите се тимски спортови. Вие како лидер, мора да ги разбирате суштинските компетенции за да водите на пазарот и потоа да ги привлечете вистинските луѓе. Потребно е да ги возбудите за идеајта за вашот бизнис и да ги фокусирате за да успеете.
Запомнете, инвеститорите се грижат за вашата идеја, но на исто така им е потребно да знаат за вас, вашиот тим, вашата компанија, зошто токму сега се решавате на овој чекор и како ќе заработувате од овој бизнис. Или нема да ги добиете потребните финансии.