Џеф Безос во четвртокот го објави своето последно акционерско писмо како извршен директор на Амазон. Напишал повеќе од 5.600 зборови, опфаќајќи ја неговата визија за иднината и неговата одбрана на историјата на Амазон.
Ако сакате да ја фатите најважната точка на писмото, тоа се само пет кратки зборови.
Ова е реченицата каде Безос споделува едноставна, брутална вистина што толку многу луѓе никогаш не ја дознаваат, пред да го искористи остатокот од писмото за да каже дека Амазон навистина живее според овој идеал.
Петте зборови?
„Создадете повеќе отколку што консумирате.“
„Ако сакате да бидете успешни во бизнисот (во животот), мора да создадете повеќе отколку што трошите. Вашата цел треба да биде да создадете вредност од секој со кој комуницирате. Секој бизнис што не создава вредност од оние што ги опфаќа, дури и ако се појави успешно на површината, нема да остане за долго на овој свет. Тој е на праг на исчезнување “.
Што ја прави оваа изјава да биде тешка и длабока?
Па, влезете во секое деловно училиште во светот и брзо ќе ги наслушнете луѓето што зборуваат за „создавање вредност“ и „зафаќање на вредност“.
Тие изгледаат како прилично лесни поими, скоро самоопределени, но се во постојан конфликт.
Тензијата се јавува затоа што засегнатите страни немаат исти интереси и затоа што создавањето вредност - како што вели Безос, во бизнисот и во животот - најдобро се мери на подолг рок.
Но, колку помалку компанијата создава вредност во кое било дадено време, толку може да има поголем притисок да се зграпчи која било вредност што постои. Ајде да го прикажеме сликовито со претворање на оваа фраза во прашање и примена на која било деловна активност или која било личност што ќе ја запознаете:
- Дали овој бизнис создава повеќе отколку што троши?
- Дали оваа личност создава повеќе отколку што троши?
И, да бидеме фер и да го свртиме кон себе:
- Дали создавам повеќе отколку што трошам, во моите врски, во мојот професионален живот и бизнисот што го водам?
Станува многу ефикасен начин да започнете да размислувате дали ова е личност со која сакате да поминувате време или бизнис во кој сакате да бидете вклучени - или, обратно, дали е веројатно да биде наградувачко или токсично за другите луѓе да поминуваат време или да работат со вас.
Се разбира, едно е да тврдите дека сте создале вредност; друго е да го поткрепувате со резервна копија. Во остатокот од писмото, Безос дава изјава за речиси целата засегната страна.
Никогаш не сме виделе друг извршен директор да се обиде да го расипе статусот на неговата компанија во светот толку квантитативно.
Безос вреди скоро 200 милијарди долари како резултат на започнување и градење на Амазон.