Промовирани огласи »

Членовите на Европскиот парламент во петокот го одобрија амбициозниот нацрт-закон (MiCA) во кој Брисел за прв пат се обидува да го регулира пазарот на криптовалути.

Европскиот комесар за финансиска стабилност и финансиски услуги Мериад Мекгинис очекува дека MiCA ќе стане валиден закон во ЕУ од јули, откако ќе биде одобрен од парламентите на земјите-членки на Европската унија, пренесува Bloomberg.

Како што видовме во последните месеци, очајно се потребни надзор и построги правила за да се избегне колапс сличен на оној на FTX, Terra Luna, Celsius и Voyager, додаде комесарот Мекгинис.

Според законот MiCA, секоја компанија која нуди услуги поврзани со криптовалути во Европската унија ќе мора да биде регистрирана во една од земјите-членки, што ќе и овозможи да работи низ цела ЕУ. Надлежните власти на ЕУ ќе ја следат работата на платформите за тргување со криптовалути и ќе се погрижат да не се повтори падот на пазарот, како во добро познатиот случај на крипто берзата FTX.

Законот кој се подготвуваше три години има свои критичари, а многумина се жалат дека не е во чекор со времето и не одговара на актуелните проблеми поврзани со криптовалутите. MiCA на никаков начин не реагира на понови феномени како што се заеми со криптовалути, децентрализирано финансирање на криптовалути без посредници (DeFi) или незаменливи токени (NFT).

Шефицата на Европската централна банка, Кристин Лагард, веќе побарала усвојување на нов, подобрен закон, MiCA 2, поради гореспоменатите недостатоци.

Покрај тоа, новите правила ја загрозуваат анонимноста на корисниците на криптовалути, бидејќи MiCA ги принудува крипто централите да објавуваат информации за трансакциите, односно идентитетот на испраќачите и примачите.

Шефовите на крипто индустријата генерално велат дека законот е „подобар од ништо“ и го фалат пристапот на Европа кон пазарот на криптовалути кој не е толку угнетувачки како оној на САД.

Промовирани огласи »

Руските богаташи го зголемија своето богатство за 152 милијарди долари во текот на минатата година, објавено е во изданието на магазинот Форбс за Русија.

Според последните официјални податоци, Русија има 110 милијардери, што е за 22 повеќе од една година порано, пренесува Ројтерс.

Нивното вкупно богатство се зголеми од 353 милијарди на 505 милијарди долари.

Списокот на милијардери би бил уште подолг доколку неколку богати не се откажале од руското државјанство.

На рејтингот на богатите влијаеле и апокалиптичните прогнози поврзани со руската економија, наведува Форбс, додавајќи дека во 2021 година, пред почетокот на војната во Украина, вкупното богатство на милијардерите во Русија изнесувало 606 милијарди долари.

Руската економија се намали за 2,1 отсто под притисок на западните санкции, но таа беше во можност да продава нафта, метали и други природни ресурси на светските пазари, особено во Кина, Индија и на Блискиот Исток.

Новите имиња на руските богаташи на листата на Форбс вклучуваат милијардери кои своето богатство го стекнале преку производство на хемикалии, фармацевтски производи, грицки, како и градежната индустрија, што покажува дека побарувачката на рускиот пазар останува силна и покрај санкциите.

Промовирани огласи »

Пандемијата, прекинатите синџири на производство и снабдување, сопнувањето на глобализацијата, рецесијата, инфлацијата, геополитичките триења на моќните држави имаа значително влијание врз намалувањето на вредноста на компаниите и богатството на бизнисмените во 2022 година.

Форбс пресметал дека за една година се „стопиле“ 400 милијарди долари и дека бројот на милијардери се намалил за 87.

Со внимание се следи трката на милијардери за светскиот трон на најбогат човек на планетата. Илон Маск и Џеф Безос „се борат до последен цент“ (од време на време скока некој како Бил Гејтс или Бернард Арно, што ја прави трката интересна и неизвесна).

Иако по вредност е далеку пониска, не е неинтересна ниту трката во Србија, каде за бизнис врвот со децении се натпреваруваат двајцата најголеми бизнисмени Мирослав Мишковиќ и Миодраг Костиќ, чија разлика годинава е во цената на гарсоњера во Белград. , односно само 196.000 евра.

Недјељник минатата година ја објави листата на најбогатите луѓе во Србија, а годинава за прв пат ексклузивно ја објавува листата на најбогатите луѓе во регионот во соработка со водечките медиуми од регионот. Стоте најбогати бизнисмени во земјите од поранешна СФРЈ (без Словенија) вредат 69 милијарди евра.

48 српски милијардери од Листата на 100 најбогати „тешки“ се 33 милијарди евра, а 27 милијардери од Хрватска 24.

Дубравко Гргиќ - Аграм групација 2.840.000.000 Хрватска - Најбогатиот бизнисмен во регионот на хрватската јавност и е познат како „Кралот на осигурувањето“. Дубравко Гргиќ е роден 1957 година во Мостар, а се школувал во Љубушки и Загреб, каде што дипломирал на Правниот факултет.

Миодраг Костиќ - МК групација 2.779.323.438 Србија - Минатата година го зазеде второто место на листата на 100 најбогати во Србија, како и на листата на 100 најбогати во регионот. Неговата компанија ја искористи тешката деловна 2022 година за да порасне од 2.461.804.541 евра на 2.779.323.438 евра.

Мирослав Мишковиќ - Делта Холдинг 2.779.127.103 Србија - Тој е сопственик на компанијата Делта Холдинг, која работи во секторите агробизнис, извоз, увоз, застапување на странски компании, дистрибуција на стоки за широка потрошувачка, продажба на автомобили, развој и развој на недвижности на новите технологии. Делта Холдинг го реализира својот бизнис преку пет организациски единици: Делта Аграр Груп, Делта Прехранбена Процесинг, Делта Недвижности Груп, Делта Дистрибуција и поделба на нови технологии.

Силвио и Роберт Кутиќ и Изабел Јелениќ – Инфобип 2.500.000.000 Хрватска – Основана е пролетта 2006 година од браќата Силвио и Изабел. Покрај нив, косопственик на Infobip од 2020 година е и инвестицискиот фонд One Equity Partners, кој инвестираше 200 милиони долари.

Mate Rimac – Rimac Group 2.270.000.000 Хрватска – Мате е претприемач и иноватор од Ливно кој стана познат во светски размери како производител на најбрзиот електричен автомобил во светот. Како и некои од неговите светски познати колеги, така и Римац започна од гаража, пред неполна деценија и половина. Тој ја основа компанијата Rimac automobile во 2009 година, а веќе во 2011 година имаше автомобил кој победи во „класа 11“ на улична трка 402 во Велика Горица, со кој собори пет рекорди на ФИА и Гинис за најбрзо забрзувачки електрични автомобили. .

Емил Тедески – Атлантик Група 1.600.000.000 Хрватска – Емил Тедески е основач и мнозински сопственик на Атлантик Група. Тој е претседател на управниот одбор на Атлантик и сопственик на 50,2 отсто од компанијата.

Петар Матијевиќ - МВР „Матијевиќ“ 1.597.272.145 Србија - Петар Матијевиќ е сопственик на производствено-трговската компанија Industrija mesa Matijević чија основна дејност е производство и трговија со месо и месни производи.

Компанијата има 106 компании од областа на земјоделството, трговијата, недвижностите и угостителството. „Матијевиќ аграр“ обработува околу 37.000 хектари земјоделско земјиште на територијата на Војводина и околу 2.500 хектари во Хрватска.

Дејан Чакајац и Јадранка Степановиќ – Моцарт 1.353.004.180 Србија – Компанијата Моцарт е лидер во областа на игрите на среќа и спортското обложување во регионот на Југоисточна Европа. Основана е во 2001 година и со околу 1.000 уплатни места е присутна на пазарот во Србија, Република Српска,  Македонија, Хрватска, Малта, Романија, Кенија, Колумбија, Гана и Нигерија.

Драган Шолак - Јунајтед Груп 1.335.800.000 Србија - Драган Шолак го започна својот бизнис во 2000 година како мала кабелска компанија, од 2012 година работи како Јунајтед Груп. Оттогаш, таа се зголеми преку бројни аквизиции, вклучувајќи кабелски оператори, платформи за производство на медиумска содржина и даватели на мобилни услуги, и се прошири низ целиот регион. Пазарот во Србија учествува со 10 отсто од приходите на Групацијата.

Миле Ќурковиќ – Плодине 1.313.750.000 Хрватска – Плодине е еден од најголемите синџири супермаркети во регионот. Имаат 112 супермаркети низ Хрватска.

Промовирани огласи »

Со слетување на првиот авион на „Луфтханза“ на скопскиот аеродром, денеска ќе биде означен стартот на новата авиолинија Франкфурт-Скопје и влезот на германската авиокомпанија на македонскиот пазар.

На Меѓународниот aеродром Скопје, првиот авион од Франкфурт ќе го пречекаат министерот за транспорт и врски Благој Боварски, германската амбасадорка во земјава Петра Дрекслер, генералниот директор на ТАВ Македонија Метин Батак и регионалниот директор на групацијата „Луфтханза“ Петер Пулем.

Новата авиолинија - од Скопје до Франкфурт се реализира со субвенции од Владата. „Луфтханза“ ќе лета од Скопје до Франкфурт од 23 април, десет пати неделно.

Преку Франкфурт, патниците од земјава ќе имаат можност да се поврзат со повеќе од 200 дестинации во повеќе држави во Европа и светот.

„Луфтханза“ на својата веб страница веќе ја нуди новата авиолинија до Скопје како можност за евтино, опуштено и брзо патување до Северна Македонија.

- Посетете ја Северна Македонија, запознајте ја земјата и нејзините луѓе и посетете ги знаменитостите. Кога ќе слетате во Скопје, можете да уживате во земјата и нејзините луѓе чувствувајќи се целосно одморени. Без разлика дали станува збор за деловен состанок во Скопје или за најдобрата дестинација за одмор во Република Северна Македонија, лет резервиран на Луфтханза секогаш ви гарантира удобно и безбедно патување од Германија до посакуваната дестинација, пишува меѓу другото на веб страницата на германскиот авиопревозник.

Покрај „Луфтханза“, договорени се и четири нови дестинации со унгарски „Виз Ер“, од Скопје до Луксембург, Штутград, Салцубург и до Љубљана. „Виз Ер“ ќе ги опслужува  четирите нови дестинации три пати неделно од 1 ноември годинава.

Финансиската поддршка за новите летови изнесува седум евра во денарска против вредност по патник во заминување превезен од Меѓународниот аеродром Скопје.

„Луфтханза“ и „Виз Ер“ за дестинацијата за која ќе добиваат финансиска поддршка ќе имаат обврска и по завршување на субвенциите да продолжат да ја оперираат линијата за период за кој добивале субвенциите. Во спротивно, ќе бидат должни да го вратат целиот износ на средства што ги добиле како финансиска поддршка. Ако компанијата добивала субвенции во рок од три години, ќе мора и по истекот на тие три години да ја оперира таа линија без државата да и плаќа на компанијата.

Субвенции за нови летови по пауза од една година 

Министерството за транспорт и врски во својот буџет годинава има предвидено 1,1 милион евра за субвенционирани летови, а вкупно пет милиони евра за тригодишната програма. Доколку се процени дека има потреба, како што најавија претходно од овој ресор до крајот на годинава, ќе биде објавен нов повик.

Државава доделува финансиска поддршка за нови летови по пауза од една година. Заклучно со 1 март лани, субвенции по овој основ добиваше унгарски  „Виз Ер“ преку три последователни договори во траење од по три години. И со тие договори важеше обврската за опслужување на линијата за која се добива субвенција и по истекот на договорот за период колку што се добивала субвенција.

Со првиот  договор за периодот 2012-2015 година  на „Виз Ер“ му се исплатени субвенции во износ од 3,8 милиони евра, со вториот договор од 2015  до 2018 година пет милиони евра, а со третиот од 2019 до 2021 година износот по тој основ беше 1,6 милиони евра.

Со последниот од трите договори со „Виз Ер“ имаше субвенционирани летови од Скопскиот аеродром кон Бремен, Баден Баден, Ларнака и Турку, а од Охридскиот аеродром кон Милано, Малме, Дортмунд и Мимингем. За летовите со тој договор во 2019 година се исплатени субвенции од 66 584 935 денари, во 2020 година од 21 098 924 денари, а во 2021 година 10 475 649 денари.

Минатата година немаше исплата на субвенции, а Министерството за транспорт и врски работеше на анализа и подготви на нов модел за субвенционирање со којшто првпат се овозможи да бидат избрани повеќе авиокомпании за субвенции, а не само една како што беше во претходниот период. На 20 декември лани беше распишан тендер за доделување субвенции, но беше поништен бидејќи Комисијата за евалуација констатираше дека авиокомпаниите што аплицираа „Виз ер“, „Луфтханза“ и „Ејџиан ерлајнс не ја доставиле пропишаната комплетна документација

Од Министерството за транспорт и врски велат дека меѓусебните обврски помеѓу државата и „Виз Ер“ согласно последниот договор што беше склучен  на 14 јануари 2019 година се исполнети, како во однос на исплатата на средствата, така и во однос на опслужувањето на линиите за кои авиопревозникот добиваше субвенции. „Виз Ер“ ги опслужува линиите од постојниот ред на летање целосно комерцијално без субвенции.

Дестинациите кон кои оперира овој авиопревозник со летниот ред на летање од Скопје се: Будимпешта, Сандефјорд, Стокхолм, Гетеборг, Малме, Ајндховен, Брисел, Париз, Дортмунд, Келн,  Фридрихсхафен, Мемимген, Франккфурт Хан, Базел, Нирнберг, Берлин, Милано, Хамбург, Тревизо, Бремен, Братислава, Рим, Ваџо, Баден Баден, Малта, Базел и Болоња,  а од Охрид кон  Базел, Меминген, Дортмунд, Виена, Малме. Виз ЕР УК пак опслужува линијата Скопје – Лондон, а Виз Ер Малта линијата Виена – Охрид.

Од аеродромите во Скопје и во Охрид во летниот ред на летање се и авиокомпаниите Аустријан Ерлајнс (Скопје - Виена), Ер Србија (Скопје-Белград и Охрид – Белград), Кроација Ерлјанс (Скопје-Загреб и Скопје – Сплит), Туркиш Ерлајнс (Скопје - Истанбул), Еделвајс  (Скопје – Цирих), Пегасус ерлајнс (Скопје – Истанбул и Скопје – Измир),  Чер Ерлајнс (Скопје – Цирих и Охрид – Цирих), Ејџиан Ерлајнс (Скопје – Атина),  Лот Полиш Ерлајнс (Скопје - Варшава) Изи Џет (Женева - Скопје), Норвежијан Ер (Осло – Скопје),  Сан Експрес Ерлајнс (Скопје – Анталија и Скопје – Измир) и Ер Каиро (Скопје – Хургада). 

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »