Промовирани огласи »

Енергетската криза го зголеми темпото на енергетската транзиција и инвестициите во обновливи извори ја намалија значајно цената на електрична енергија преку ден, со што се создадоа услови за домаќинствата да може да користат поевтина електрична енергија преку ден посочи Марко Бислимоски, претседателот на Регулаторната комисија за енергетика и водни услуги (РКЕ) на трилатералниот состанокот на Асоцијацијата на Медитеранските регулатори за енергетика МЕДРЕГ, Бордот на регулатори на енергетската заедница и Совет на европските регулатори за енергетика.

Дневна евтина тарифа ќе стартува во декември, граѓаните ќе можат да ја користат во периодот од 13 часот до 15 часот и секако останува на сила и ноќната евтина тарифа од 22 часот до 7 часот изутрина. Нашата држава, како и цела Европа се соочи со енергетска криза, но беше мотивирачка кај сите и се започна со интензивен циклус со инвестиции во капацитети што произведуваат струја од обновливи изври на енергија. Ние тоа го нарековме Елдорадо на инвестиции во обновливи извори. Во овој период, во време на енергетска криза за 20 % го зголемивме инсталираниот капацитети, со што се релаксира состојбата во енергетската слика кај нас. Стравот од високи сметки, се покажа како најголема мотивација за да се стартува со интензивен инвестициски циклус, кој пак даде резултат со што се намали увозната зависност и од традиционалните нотирани 30 % увоз на електрична енергија, процентот се преполови и сега изнесува 15 % во првите неколку месеци од годинава. Следен чекор е да се редизајнира помошта кон ранливите категории и значајно да се зголеми на оние лица на кои им е потребно, посочи Бислимоски.


Претседателот на МЕДРЕГ Абделатив Бардах алармираше дека е неопходно земјите да работат на инклузивен пристап на енергенси кон крајните потрошувачи, додека реформите во енергетскиот сектор мора да продолжат без оглед на геополитичките случувања.

Промовирани огласи »

Поседувањето автомобил во Сингапур, една од најскапите земји во светот, отсекогаш било нешто како луксуз. Но, трошоците сега се искачија на највисоко ниво на сите времиња, пишува Си-Ен-Ен.

Имено, за да се стекнат со 10-годишен сертификат за право - лиценца за возење, што луѓето во богатата градска држава мора да ја купат пред да им биде дозволено да купат возило - сега чини рекорден минимум од 76.000 долари (104.000 сингапурски долари). Тоа е четири пати повеќе одколку што истата чинеше во 2020 година, според бројките на Управата за копнен транспорт.

А со тоа само се купува правото да се купи стандарден автомобил од категорија А, со мал до среден мотор од 1.600cc или подолу.

Оние кои сакаат нешто поголемо или поблескаво - како SUV - ќе мора да издвојат 106.630 долари (146.002 сингапурски долари) за лиценцата од категоријата Б - од 102.900 долари (140.889 сингапурски долари).

Потоа, треба да размислите за трошоците на самото возило.

Системот на квоти беше воведен во 1990 година за да се минимизира сообраќајот и да се намалат емисиите во градска држава, која е дом на 5,9 милиони жители, но може да се пофали со импресивна мрежа за јавен транспорт.

Тоа ги стави автомобилите надвор од дофат на просечниот жител на Сингапур, каде што просечниот месечен приход на домаќинството во 2022 година беше 7.376 долари (10.099 сингапурски долари), според Одделот за статистика.

Рики Гох, локален продавач на автомобили, рече дека „за малку ќе се онесвестил“ кога слушнал за зголемувањето на цената. „Продажбата веќе беше толку слаба. Сега со ова ќе биде уште полошо за бизнисот“, изјави тој за Си-Ен-Ен.

Вонг Хуи Мин, мајка на две деца, рече дека можеби ќе треба да ја преиспита зависноста од нејзиниот автомобил и покрај тоа што го користи главно за своето семејство.

Многу трчам наоколу, ги испраќам моите деца до и од училиште, исто така и за други активности како часови по пливање и школарина. Ми треба мојот автомобил. Возењето такси или заеднички возења насекаде едноставно не ми е погодно, рече таа.

Owning A Car In Singapore Costs $106,000, And That Doesn't Include The Car #singapore #uber https://t.co/sbXFpZBPav pic.twitter.com/vapCLBT51K

— Bobby Ore Motorsport (@OreBobby) October 4, 2023

„Едно семејство од Сингапур во просек треба да заштеди години само за да купи автомобил за да им помогне во нивните потреби“, продолжи Вонг, додавајќи: „Не знам дали можам да си дозволам да го задржам мојот автомобил на долг рок“.

За некого најавата е само последен финансиски удар.

Локалните жители велат дека животот во Сингапур, кој веќе е рангиран како најскапиот град во светот, стана невообичаено скап во последниве години поради постојаната инфлација, зголемените трошоци за јавните станови и забавената економија.

Но, поддржувачите на системот на квоти велат дека тоа му помогнало на Сингапур да се спаси од метежот што рутински ги оптоварува другите престолнини на Југоисточна Азија како Бангкок, Џакарта и Ханој.

Оние кои не можат да си дозволат сертификат за право, исто така, можат да го користат обемниот систем за јавен превоз во Сингапур, посочуваат тие.

Ако тоа не се случи, постои можност да се добие мотор - дозволите за кои се релативно попристапни почнуваат од 7.930 долари (10.856 сингапурски долари).

Фото: Принтскрин/Твитер

Промовирани огласи »

Анализата на Институтот за економски истражувања и политики „Фајнанс тинк“ предупредува на структурни проблеми, пишува Пословни.хр.

На македонскиот пазар на труд има вишок на работници во професиите со повисоки стручни квалификации, а од друга страна има недостиг од работници во делот на основните квалификации.

Компаниите во земјава се соочуваат со недостиг на стручен кадар, а засега недостатокот е најголем во инженерската индустрија, електротехничката струка, прехранбената и хемиската индустрија, туризмот и угостителството.

Според анализите на Институтот за економски истражувања и политики „Фајнанс тинк“ има хиперпродукција на кадри во образовната сфера и голем недостиг на кадри во угостителството и општите услуги.

Пословни.хр

Промовирани огласи »

Во Австрија во моментов има околу 230.000 слободни работни места, поради што земјата веќе почна да лобира во нашиот регион за доаѓање на луѓе. Поканата првенствено е наменета за експерти од ИТ индустријата, од областа на електротехниката и угостителството, каде има недостиг од образовани луѓе, а како што досегашното искуство покажува големиот интерес на балканците за работа во таа земја, треба да очекуваме голем одзив од нив.

Австрија дава генерална листа на професии кои недостасуваат кон крајот на секоја година. Таа листа ја дефинира австриското Министерство за труд и социјала. Тие се фокусираат многу на професии како право, економија, трговија; помалку од нив се заинтересирани да добијат техничко образование, во таа смисла има многу студенти кои доаѓаат од други земји. 

Еве, на пример, недостига наставен кадар, но се подразбира дека зборуваш германски. Има недостиг од здравствени работници, голем недостиг на медицински персонал во болниците, особено оние кои се занимаваат со грижа за стари лица и таму можат да направат превид во врска со познавање на јазикот - вели Нада Кнежевиќ, директорка на претставништвото на Српската стопанска комора во Австрија, во интервју за Телеграф Бизнис.

Таа вели и дека има значителен недостиг од работници за последно споменатата професија, а Австрија неодамна потпишала договор со Филипините, со намера да ги донесе овие луѓе, бидејќи, како што вели, биле донесени медицински сестри и негувателки од Бугарија и Романија за време на короната.

Рангирање на апликантите

Како што појаснува, постои бодовен систем, врз основа на кој се рангираат пријавените.

До ноември минатата година се бодуваше само познавање на англиски и германски јазик, но сега веќе е воведено едно дополнително олеснување. Сега се бодува доказното познавање на српскиот, босанскиот и шпанскиот јазик. Значи, ако докажете дека добро зборувате српски, што не е проблем ако доаѓате од Србија, тогаш тоа се уште пет поени. За факултет добиваш 10 а за совршено познавање на германски јазик Ц2 ниво исто 10. А знаеш и српски што е вкупно 25, на сериозен пат си да го решиш тоа прашање, вели таа.

Таа напоменува дека за да се работи во Австрија мора да има некаква дозвола, а тоа важи и за сезонските работници. Забележува и дека порано важеле различни правила за странците, но дека поради фаворизирање тие биле напуштени.

Клучно беше луѓето што доаѓаат на работа да бидат платени најмалку 10 проценти повеќе отколку што индустријата во која влегуваат има загарантирана плата. Ако сум машински инженер, мојот работодавец не може да ми плати помалку, на пр. од 2.900 евра; може да биде и над тоа, но тоа е загарантирана минимална плата за мојата квалификација. Со тоа се докажа дека таков профил на работници не може да се најде на таков пазар, па веќе не се прави - објаснува таа, додавајќи дека еден од проблемите во Австрија е што постоечката работна сила не покажува подготвеност да мигрира од еден дел од земјата во друга..

Како пример го наведува споменатото угостителство.

- Во Виена има доволно готвачи, но во Тирол нема.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »