Промовирани огласи »

Преговарањето е едно од оние нешта кон кои многу луѓе имаат одбивност. Без разлика дали е тоа стравот од соочувањето или едноставно сознанието дека тие не заслужуваат да победат, многу луѓе одбегнуваат ситуации кои бараат да се преговара или брзаат да заврши целиот процес, прифаќајки лоши услови со кои воопшто не се согласуваат само за да заврши преговарањето. 

Не секогаш тоа треба да биде случај. Ако се потрудите да ги разберете тактиките кои професионалните преговарачи ги користат, возможно е да започнете да гледате на преговарањето од сосема друг агол со малку поголема самодовреба и своевремено, да го добиете она што го сакате. Независно од ситуацијата, како на пример купување кола или барање на покачување на плата, некои од тактиките на преговарање кои може да ги искористите се следниве:

  • Именување на првата цена - Во моментот кога ќе забележите дека на другата страна вие сте повеќе потребен отколку тие вам, тогаш почнува вистинското преговарање. Во огромна предност сте тогаш за да ја именувате првата цена. Ова создава таканаречен „ефект на засилување“, бидејќи именувата цена ќе влијае значајно на текот на преговорите. Ако другата страна ви нуди цена која е превисока/прениска за вас, вие може да претпоставите дека другата страна само се обидува да ве провери, а не всушност да преговара со вас. Вашиот најдобар потег е да го отповикате ова нудење, односно да се изјасните дека понудената цена е навредлива за вас и дека не е вредна за размислување. Со овој потег, вие всушност креирате ситуациа во која нивната цена никогаш не постоела и може да ги отпочните одново преговарањата и да завршат во ваша корист. 
  • Менување на темата - Преговарањата не секогаш се одвиваат околу една тема, често повеќе различни теми треба да бидат дефинирани. Една од тактиките на преговарање е менувањето помеѓу различни теми во даден момент. Подобар пример за разјаснување на оваа тактика е купувањето на автомобил. Да претпоставим дека вие одбивате да вложите повеќе од продажната цена на автомобилот и сакате да го прекинете преговарањето. Токму тогаш, продавачот ќе ве врати во преговарањето за да ја дискутирате месечната рата која вие мислите дека може да си ја дозволите.  Додека да се вратите повторно на цената, можно е да се најдете во ситуација дека се повеќе сте решен на компромис отколку претходно. Причината за ова е колку подлабоко навлегувате во преговарањето, толку поголеми се шансите дека ќе го завршите

  • Тактика наречена „лажен приритет“ -  Оваа тактика вклучува едната страна да создаде ситуација каде одредено прашање е од клучна важност за неа, иако во реалноста не е. Ова се изведува така што подоцна страната ќе се предаде по ова прашање, но во меѓувреме се надева дека другата страна, сметајќи дека ова е навистина важно за вас, ќе се откаже од нешто друго вредно за нив во замена за вашето барање. Едиственото нешто што може да се направи претходно е прикриено истражување на позицијата на другата страна за да се добие идеја што навистина им слаба и јака страна на нив. 
  • Повисокиот авторитет - Со оваа тактика, во даден момент за време на преговарањето едната страна ќе се изјасни дека тие го немаат авторитетот за да донесуваат одлука за дадената цена и дека мора да се консултираат со претпоставениот. Оваа тактика служи за две цели. Прво, го забавува процесот на преговарање, со претпоставка дека другата страна ќе потклекне и ќе прифати полош договор. Втората опција му дозволува на назначениот преговарач да остане „доброто момче“. Тоа значи дека ќе мора да го развиете трпението на вистински преговарач. Во идеални услови, вие сакате да ја направете другата страна да посака преговарањето да биде готово. Најдобро е да го посветите цел ден на ова преговарање, да се обезбедите со вода и да запомнете дека плус еден час од вашето време може да значи многу. 
  • Сознајте ја вашата BATNA - BATNA e англискиот акроним за „The best alternative to a negotiated agreement“ односно во превод „Најдобрата алтернатива на преговарaчки договор“ или она што може да го добиете доколку преговарањето пропадне. Ако во било кој момент од преговарањето чувствувате дека нема да добиете подобар договор од вашата BATNA, вие треба да престанете со преговарање и да си заминете. И ако може да добиете нешто подобро од вашата BATNA, вие најверојатно би го прифатиле. Доколку ја имате јасно дефинирано вашата BATNA и имате добра идеја за најдобрата алтернатива на другата страна, тоа е најверојатно единствената најважна работа што може да ја поседувате како аргумент. Најдобро за вас е да истражувате пред преговарањето и да дојдете подготвени. 
  • Тактика наречена „задоцнет интерес“ - Ова е таканаречена една подла тактика, која се случува кога преговарањето веќе е при крај, но едната страна отвара некое веќе завршено прашање или додава некое ново. Целта е евентуално другата страна да се откаже и да прифати што и да е само за да завршат преговорите. Она што треба да се направи тука е да им го отповикате повикот. Ако било од суштинско значење прашањето, ќе било дискутирано на почетокот на преговорите, а не пред завршувањето. 

Промовирани огласи »

Најголемата домашна конференција која во фокусот ги има маркетингот и дигиталните комуникации AllWeb, ќе се одржи на 17 ноември во Скопје. На конференцијата ќе се разговара за најактуелните теми и предизвици од областа на дигиталниот маркетинг, креирање на содржина и е-трговија. AllWeb има веќе две успешни конференции кои се одржале во Тирана, Албанија.

Дел од говорниците се веќе познати: Хајмо Хамер од Kraftwerk кој го нарекуваат „Австристиот господин дигитал“ и кој има работено за повеќе од 2000 кампањи за огласување и за клиенти како Coca-Cola, Redbull и Domino`s Pizza, Матеј Лончарич од Joomboos, експерт за работа со YouTube инфлуенсери, кој ќе говори за создавањето и работењето со YouTube ѕвезди и на барање на публиката, еден од говорниците ќе биде и Дејв Бирс, поранешниот директор на OgilvyOne, McCann Worldgroup and Poke и плус, со неговите нови проекти openforideas.org и rightthinking.co.

Дарко Булдиоски, програмскиот директор на конференцијата ја дал следнава изјава:

AllWeb и годинава ќе понуди квалитетни и инспиративни говорници. Среќни сме што може да најавиме уште двајца врвни говорници со кои годинешнава програма уште повеќе добива на тежина. Отвараме нова голема и важна тема - е-трговија. Преку неа и останатите теми ќе се обидеме на компаниите да им одговориме како најдобро да пливаат во денешното сложено маркетинг опкружување каде Интернетот се повеќе доминира.

Влезниците за конференцијата се веќе во продажба, а актуелни се Early Bird влезниците кои се со 50 евра пониска цена од регуларните и можат да се купат најдоцна до 30.10 преку allweb.mk. 

Промовирани огласи »

Тимот на KARIERA.mk со вас го споделува правилото на 5 минути. Сметаме дека на многумина ќе им помогне!

Со ова правило имате можност да се ослободите од одолговлекувањето и мрзеливоста:

Доколку нешто не сакате да правите, а знаете дека морате, направете договор со самите себеси дека тоа ќе го правите барем 5 минути. По петте минути, Вие сосема ќе заборавите на зададениот рок и ќе ја завршите задачата

И тоа е точно. Сетете се колку пати сте чуле дека најдобриот начин да се заврши нешто е да се започне со истото. Мотивирањето на почетокот е најголемата борба – потоа е многу полесно да се преземат првите чекори.

Промовирани огласи »

Ма­ке­до­ни­ја е ед­на од зем­ји­те во Ев­ро­па со нај­ви­сок про­цент на сопс­тве­ни­ци на до­мо­ви, ду­ри 85 от­сто од Ма­ке­дон­ци­те жи­ве­ат во сопс­тве­но жи­ве­а­лиш­те. По овој по­ка­за­тел пред нас е са­мо Ро­ма­ни­ја, со ре­чи­си 95 от­сто сопс­тве­ни­ци на ста­но­ви. Со Хр­ва­ти­те го де­ли­ме ис­ти­от про­цент, а сле­ду­ва­ат Лит­ва­ни­ја (84 от­сто), Сло­вач­ка (81 от­сто), Бу­га­ри­ја (80 от­сто), Ср­би­ја (79 от­сто) и Пол­ска (74 от­сто). Нај­ни­зок про­цент на сопс­тве­ни­ци на до­мо­ви има во Швај­ца­ри­ја, Хо­лан­ди­ја и Швед­ска со под 10 от­сто, но та­му е мно­гу по­го­лем про­цен­тот (од 50 до 60 от­сто) на тие што по­се­ду­ва­ат жи­ве­а­лиш­те под хи­по­те­ка или го от­пла­ќа­ат пре­ку дол­го­ро­чен кре­дит. Ова го по­ка­жу­ва­ат по­да­то­ци­те од „Из­веш­тајот за до­му­ва­ње­то“ на ме­ѓу­на­род­на­та ор­га­ни­за­ци­ја „Ха­би­тат фор ху­ма­ни­ти“.

Во из­веш­та­јот се на­ве­ду­ва ка­ко до­бар при­мер при­ва­ти­за­ци­ја­та на оп­штес­тве­ни­те ста­но­ви во зем­ји­те од по­ра­неш­ни­от со­ци­ја­лис­тич­ки блок и на СФР Ју­гос­ла­ви­ја по 1990 го­ди­на, ко­ја до­ве­де до тоа го­лем број жи­те­ли на овие др­жа­ви да ста­нат сопс­тве­ни­ци на ста­но­ви.

- Ре­чи­си 80 про­цен­ти од стан­бе­ни­от фонд на Ма­ке­до­ни­ја бе­ше соз­да­ден ме­ѓу 1960 и 1980 го­ди­на- се ве­ли во де­лот на из­веш­та­јот за Ма­ке­до­ни­ја.

Спо­ред ана­ли­за­та на „Ха­би­тат“ ма­ке­дон­ски­те до­ма­ќин­ства од­во­ју­ва­ат 19,7 от­сто од вкуп­ни­те при­хо­ди за тро­шо­ци­те по­вр­за­ни со до­му­ва­ње­то, во кои вле­гу­ва­ат ки­ри­и­те, ко­му­нал­ни­те смет­ки и одр­жу­ва­ње­то. Овој про­цент ја ста­ва Ма­ке­до­ни­ја мал­ку под про­се­кот на Ев­ро­па за тро­шо­ци за до­му­ва­ње, кој из­не­су­ва 22 от­сто. По­ве­ќе од нас тро­шат Гр­ци­те, на кои за до­му­ва­ње им одат ре­чи­си тре­ти­на од те­ков­ни­те при­хо­ди, Бу­га­ри­те и Ср­би­те со 28 от­сто, Ун­гар­ци­те со 24 от­сто, а Ро­ма­ни­ја и Сло­вач­ка се блис­ку до ев­роп­ски­от про­сек од 22 от­сто. Ев­роп­ски­от про­сек го кре­ва­ат уш­те и Дан­ци­те, кои тро­шат 27 от­сто од при­хо­ди­те за до­му­ва­ње, Гер­ман­ци­те со 23 от­сто и Че­си­те со 21 от­сто.

Оп­што зе­ме­но по­ве­ќе од 10 от­сто од ев­роп­ски­те до­ма­ќин­ства тро­шат над по­ло­ви­на од до­маш­ни­те при­хо­ди за тро­шо­ци­те за до­му­ва­ње, по­ка­жу­ва­ат по­да­то­ци­те на „Ха­би­тат“. До­ма­ќинс­тва­та со ни­ски при­хо­ди кои тро­шат над 40 от­сто од бу­џе­тот за стан­бе­ни тро­шо­ци ста­ну­ва­ат се пом­но­губ­рој­ни во це­ла Ев­ро­па, а овој тренд е осо­бе­но из­ра­зен во ур­ба­ни­те цен­три со ди­на­ми­чен раз­вој и во не­раз­ви­е­ни­те ре­ги­о­ни.

Си­ту­а­ци­ја­та е по­теш­ка во Цен­трал­на и Ис­точ­на Ев­ро­па, ка­де што не­кои до­ма­ќин­ства од­де­лу­ва­ат за смет­ки­те за гре­е­ње по­ме­ѓу 30 и 50 от­сто од сво­и­те при­хо­ди во те­кот на зи­ма­та. Спо­ред ана­ли­за­та, др­жа­ви­те што се прик­лу­чи­ја кон ЕУ во 2004 го­ди­на ка­ко Ун­га­ри­ја, Пол­ска и Сло­вач­ка се спра­ву­ва­ат зна­чи­тел­но по­доб­ро од Ро­ма­ни­ја, Бу­га­ри­ја и зем­ји­те над­вор од ЕУ.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »