Промовирани огласи »

Психичкото вознемирување на работното место (мобинг) станува појава на новиот милениум, која може да биде или предизвик и животно искуство што ќе ни помогне да одиме напред или опасност што може да биде надвор од нашата контрола и да стане сериозна закана по нашето физичко и ментално здравје и да влијае врз семејната хармонија, продуктивноста и квалитетот на работата пишува МИА.

Мобингот како широко распространета негативна појава бара сериозен пристап од сите институции во државата, со цел да се обезбедат правни и општествени услови и претпоставки за негово намалување и спречување. Особено е значајно да се оспособат сите лица во работната средина за препознавање на облиците на вознемирување и начинот и постапката за спречување и заштита од оваа појава.

Сојузот на синдикатите на Македонија е еден од значајните субјекти што со своите стратегии за дејствување особено е заинтересиран за обезбедување здрави и безбедни услови за работа на работниците, вклучувајќи ги тука и активностите како застапник на правата и интересите на своето членство, за препознавање на мобингот и заштита од ваквото негативно однесување и преземање мерки за ублажување или избегнување на последиците по здравјето и достоинството на работниците.

За заштита од психичкото вознемирување на работното место по барање од ССМ е донесен законот во 2013 година, кој е поддржан од другите синдикати и социјални партнери по пат на социјален дијалог во Економско-социјалниот совет.

Од ССМ се задоволни од законското решение и особено од ригорозните казнени санкции, кои предвидуваат од пет до шест илјади евра за сите работодавци што не ги спроведуваат мерките поврзани со законот или до четири илјади евра за лицето што го врши мобингот, како и предвиденото надоместување штета за сите жртви на психичко, физичко или полово вознемирување.

Како што пишува МИА работниците врз основа на психичко вознемирување на работното место во ССМ можат да добијат и бесплатно правно советување. ССМ одвојува финансиски средства за бесплатна телефонска линија за мобинг во канцеларијата на синдикатот. Правниците на ССМ во седиштето во Скопје и во регионалните синдикални претставништва и синдикални канцеларии ги преземаат сите законски дејства и постапки за заштита на работничките права на своето членство.

Карактеристично е тоа што, како што велат од ССМ, има голем број обраќања во врска со вознемирување на работното место, но од лица кои не се членови на Синдикатот.

Овие податоци, како што посочуваат оттаму, упатуваат на тоа дека вознемирувањето на работното место најчесто се случува во средини каде што работниците не се синдикално организирани и едуцирани за своите права.

Промовирани огласи »

Се поизвесно станува дека ќе останеме без евтини авиопревозник. Последните случувања и поништен тендер за субвенционирани евтини летови од двата македонски аеродроми го наговестуваат токму тоа.

И вториот тендер отиде во бездна а причината за пропаѓање според надлежните била тоа што не е исполнет главниот критериум кој се бара во трендерот.

Министерот Сугарески убедува дека евтини летови ќе има а како тоа планира да го изведе не се знае.,

Процедурата и правилата мора да се почитуваат“, рече Горан Сугарески, министер за транспорт и врски.

Министерството за транспорт и врски во август ја поништи постапката за доделување финансиска поддршка на авиопревозници, бидејќи во понудата на „Визер“ како единствена пријавена компанија не бил наведен полниот назив и адреса на авиопревозникот, по што минатиот месец беше објавен нов повик.

Претходно, во јуни на „Визер“ му истече тригодишниот договор, но и без субвенции во последните три месеци овој авиопревозник „гази“ неприкосновено и кај нискобуџетните и кај стандардните компании. Во севкупна конкуренција на крајот од март, односно по првиот квартал кога „Визер“ бил под субвенции држел 59,6 отсто од бројот на летови, пред Аустријан ерлајнс со 7,5 отсто и Туркиш ерлајнс со 7,4 отсто. По првите три квартали, односно на крајот од септември кога „Визер“ е без субвенции бележи раст во структурата со 60,3% удел на пазарот, а потоа следуваат Туркиш ерлајнс (7,8%), Аустријан ерлјанс (5,7%).

Според последниот квартален извештај на „Визер“, уште повеќе доминира меѓу нискобуџетните во Македонија, а тука има убедлива предност во Македонија од 92 отсто, пред Пегасус ерлајнс со 5,1% и ФлајДубаи со 2,9%. Од сите европски земји каде што се застапени, први кај нискобуџетните се уште и кај Романија, Украина, Унгарија, Бугарија, Летонија, Србија, Грузија и БИХ, но никаде не надминуваат повеќе од 60 отсто од летовите и обично блиску го делат пазарот со еден или два конкуренти во структурата.

Промовирани огласи »

Ако барате добро место за да започнете бизнис, можеби ќе треба да побарате подалеку. Извештајот на Светскиот економски форум ја истражува динамиката на бизнисот во различни земји врз основа на фактори како што се трошоците и времето за основање на компаниите, развојните ризици, конкурентната средина, подготвеноста да се прифатат нови идеи итн.

Податоците од извештајот се користат за да се направи листа на земјите кои се најпогодни за започнување на нов бизнис. Еве ги првите 25 земји:

25. Чешка Република

24. Словенија

23. Тајланд

22. Јужна Кореја

21. Тајван

20. Швајцарија

19. Малезија

18. Белгија

17. Хонг Конг (дел од Кина)

16. Сингапур

15. Австралија

14. Јапонија

13. Канада

12. Нов Зеланд

11. Исланд

10. Ирска

14. Јапонија

13. Канада

12. Нов Зеланд

11. Исланд

10. Ирска

9. Норвешка

8. Финска

7. Обединето Кралство

6. Данска

5. Израел

4. Шведска

3. Холандија

2. Германија

1. САД

Промовирани огласи »

Ниту на вториот јавен повик за финансиска помош за нискобуџетни летови Владата на Македонија не го прифати „Визер“ како единствен конкурент втор пат по ред за еден месец да ги добие субвенциите за нивните услуги да бидат уште поевтини за граѓаните на Македонија.

Пред еден месец „Визер“ беше одбиен бидејќи не ја навел адресата, а сега е одбиен затоа што не ги запазил условите кои важат за охридскиот аеродром „Св.Апостол Павле“.

Јавниот повик заврши во петокот, но комисијата за еволуација утврди дека „Визер“ како единствена нискобуџетна компанија која се пријави, според она што го понуди, не може да ги запази роковите и условите за воведување и оперирање на четири нискобуџетни дестинации од охридскиот аеродорм. Затоа дадовме препорака овој јавен повик да се поништи и оваа постапка да се обнови. Како Влада остануваме доследни на мерката за финансиска поддршка. Евтини летови ќе има, но процедурата и правилата мора да се почитуваат. Стратешки интерес е и Охридскиот аеродорм. Средствата се предвидени во Буџетот на РМ. Нов јавен повик ќе има без менување на критериумите и условите - изјави Горан Сугаревски, министерот за транспорт и врски.

Стариот договор за субвенционирање на „Визер“ му истече во јуни оваа година и цел квартал овој авиопревозник работи во Македонија без субвенционирање.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »