Откако се мачеа да најдат персонал за време на пандемијата, бизнисите во Сингапур сѐ повеќе се свртуваат кон распоредување роботи за да помогнат во извршувањето на низа задачи, од геодетски градилишта до скенирање на полици во библиотеки.
Градот-држава се потпира на странски работници, но нивниот број опаднал за 235.700 меѓу декември 2019 и септември 2021 година, според Министерството за работна сила, кое забележува како ограничувањата за СОВИД-19 го забрзале „темпото на усвојување технологија и автоматизација“ од компаниите.
На градилиштето во Сингапур, четириножниот робот наречен „Spot“, изграден од американската компанија Boston Dynamics, скенира делови од кал и чакал за да го провери напредокот на работата, а податоците се враќаат во контролната соба на градежната компанија Гамон.
Генералниот директор на Gammon, Мајкл О'Конел, изјави дека користењето на Spot бара само еден вработен, наместо двајцата претходно потребни за рачно извршување на работата.
„Замената на потребата од работна сила со автономни решенија добива вистинска сила“, рече О'Конел, кој верува дека недостигот на работна сила во индустријата, влошено од пандемијата, останува.
Во меѓувреме, одборот на националната библиотека на Сингапур вовеле двајца роботи за читање полици во една од своите јавни библиотеки кои можат да скенираат етикети на 100.000 книги, или околу 30 отсто од нејзината колекција, и тоа дневно.
„Персоналот не мора да ги чита броевите еден по еден на полицата, а тоа ги намалува рутинските и трудоинтензивните аспекти“, рече Ли Ји Фуанг, помошник директор во Одборот на Националната библиотека.
Сингапур има 605 инсталирани роботи на 10.000 вработени во преработувачката индустрија, што е втор најголем број на глобално ниво, по 932 во Јужна Кореја, според извештајот на Меѓународната федерација за роботика за 2021 година.
Роботите исто така се користат за задачи со кои се соочуваат клиентите, при што повеќе од 30 метро станици ќе имаат роботи кои прават кафе за патниците.
Кит Тан, главен извршен директор на Crown Digital, кој го создаде роботот бариста, рече дека тоа помага да се реши „најголемата болка“ во услужната дејност - наоѓањето персонал - истовремено создавајќи добро платени позиции за да се помогне во автоматизирањето на секторот.
Сепак, некои луѓе кои ја пробуваа услугата сè уште копнеат за човечка интеракција.
„Секогаш сакаме да имаме некаков човечки допир“, изјави патникот Ашиш Кумар, додека пиел пијалок направен од роботи.