Промовирани огласи »

На валутните пазари вредноста на доларот порасна минатата недела, 10-ти пат по ред, откако американската централна банка процени дека каматните стапки би можеле да останат покачени подолго од очекуваното. Индексот на доларот, кој ја следи вредноста на американскиот долар во однос на шесте главни светски валути, се зголеми за 0,2 отсто на 105,58 поени, блиску до највисокото ниво во последните шест месеци.

Истовремено, доларот во однос на европската валута зајакна за 0,1 отсто, па цената на еврото се лизна на 1,0653 долари.

Курсот на доларот порасна и во однос на јапонската валута, за 0,4 отсто, на 148,37 јени.

„Ова не се случило 10 години“

Јакнењето на доларот 10 недели по ред не е забележано речиси 10 години, а е последица на минатонеделните проценки на американската централна банка.

На редовната седница, челниците на ФЕД ги оставија клучните каматни стапки непроменети минатата недела, но беа објавени нови проценки според кои повеќето од нив очекуваат дека поради зголемената инфлација, каматните стапки ќе треба да се зголемат за 0,25 процентни поени до крајот на година, во опсег од 5,50 до 5,75 отсто.

Прогнозите на лидерите на ФЕД исто така укажуваат дека каматните стапки би можеле да останат на покачени нивоа подолго од очекуваното.

Имено, тие проценуваат дека каматите може да се намалат двапати следната година, два помалку отколку што очекуваа во претходните проценки. Така, следната година каматната стапка би се намалила за вкупно 0,50 процентни поени, на 5,1 отсто.

Промовирани огласи »

Страницата „Ворлд оф статистик“ на социјалната мрежа Х (поранешен Твитер) објави листа на земји во кои се трошат најмногу килограми кафе по глава на жител годишно, според која Македонија се наоѓа на 18-то место. Според листата, Македонците, секој поединечно, годишно пијат 3,6 килограми кафе.

Според оваа статистика, на прво место е Финска, каде годишно се пијат дури 9,6 килограми на жител. Следуваат Норвешка со 7,2 килограми, Холандија со 6,7, Шведска со 6,5 и Словенија со 6,1 килограми, јави дописникот на МИА од Белград.

Во „топ 10“ е и Австрија каде жителите годишно пијат 5,5 килограми, а веднаш зад неа, на седмата позиција е Србија со 5,4 килограми.

Следуваат Данска, Германија и Белгија, со околу 5 килограми испиено кафе годишно на жител.

Од земјите во регионот, Босна и Херцеговина е на 12 место со 4,3 килограми испиено кафе на жител годишно, а Хрватска е три места подолу со 3,8 килограми.

Последното место на оваа листа го зазема Нигерија со 0,03 килограми кафе.

Светскиот просек, инаку, е два килограма кафе по глава на жител годишно.

Промовирани огласи »

Остар пад на цените на станбените недвижности во Германија. Цените нагло паднаа во вториот квартал, покажаа податоците на заводот за статистика како одраз на влијанието на високите каматни стапки врз побарувачката. Цените на недвижностите потонаа во периодот од април до јуни за 9,9 отсто во споредба со истиот период минатата година, што е најголем пад откако Дестатис почна да собира податоци во 2000 година.

Добиј ги најважните вести, бесплатно на Viber
На тримесечно ниво се намалени за 1,5 отсто. Во градовите како Берлин, Хамбург и Минхен становите биле поевтини за 9,8 отсто од вториот квартал од минатата година, а семејните куќи за 12,6 отсто. Во ретко населените рурални средини е забележан поблаг пад на цените, па становите поевтинија за 7,0 отсто, а семејните куќи за 8,1 отсто.

Падот на цените го одразува слабеењето на побарувачката под притисок на високите каматни стапки, што го натера водечкиот германски инвеститор за недвижнини Vonovia да ги одложи плановите за изградба на 60.000 станови.

Компанијата ги истакнува и високите трошоци за изградба, кои, според портпаролката, се зголемени од околу три илјади евра за метар квадратен на околу пет илјади евра за метар квадратен.

Промовирани огласи »

Кога Европската комисија објави дека ќе испита дали кинеските автомобили се поевтини поради неправедните субвенции за домашните компании, Кина брзо реагираше и ја повика, меѓу другото, Европа да води дијалог и консултации пред да преземе какви било мерки против кинеските возила. Сепак, приказната е покомплицирана отколку што изгледа.

На 13 септември, претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, најави истрага за кинеските субвенции за локални производители на електрични возила и најави дополнителни царински оптоварувања за кинеските автомобили увезени во ЕУ.

Зошто? Затоа што Европејците можат многу малку да понудат од она што Кинезите би сакале да го купат. Од друга страна, кинеските производители на автомобили го произведуваат токму она што европските политичари мислат дека клиентите на Стариот континент сакаат да го купат - електрични возила со поволни цени.

Кина се соочи со значителен проблем со загадувањето во своите мегаградови откако автомобилите ги поплавија. Првата фабрика на Фолксваген беше основана таму во 1985 година. Секој што сакаше да продава автомобили таму знаеше дека единствената шанса им е локалното производство. Бидејќи ниту една автомобилска компанија не можеше целосно да ги поседува своите фабрики во Кина, беа основани заеднички вложувања, овозможувајќи им на кинеските производители на автомобили да учат од нивните меѓународни партнери. Сепак, поради загадувањето на животната средина, кинеската влада мудро почна да ги стимулира луѓето да купуваат електрични автомобили.

Европските производители на автомобили сè уште не беа толку загрижени за емисиите на CO2 и инвестираа премногу во развојот на мотори со внатрешно согорување. Ова создаде совршена можност за Кинезите да развијат свои возила. Како што се повеќе и повеќе автомобили циркулираат во гигантските градови во Кина, локалните власти создадоа атрактивни субвенции за да продаваат BEV возила наместо возила со конвенционални мотори.

Еден пример: додека сопствениците на возила со SUS мотори мораа да платат за регистрација, сопствениците на електрични автомобили ја добиваа бесплатно. Во исто време, Кинезите имаа и други стимулации кои го направија воведувањето на возила со батерии разумен избор. Со помалку возила што горат фосилни горива, воздухот во тие големи градови стана полесен за дишење, намалувајќи ги владините трошоци за здравствена заштита. Покрај тоа, Кина рециклира повеќе од 90 отсто од сите суровини за батерии и електрични мотори. Исто така, тој е голем светски производител на овие компоненти, што во голема мера го олесни развојот и производството на возила со батерии.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »