Во следната деценија, Ryanair планира значителен раст во Централна и Источна Европа (ЦИЕ), каде што нискобуџетните авиокомпании „држат“ повеќе од 50% од вкупниот капацитет на седиштата на четири од седумте пазари во поранешна Југославија.
Сакаме многу да се фокусираме на овој регион. Гледаме дека ова ќе биде голем дел од нашето претстојно проширување. Во моментов е доста тешко да се зборува за точни бројки, но се надеваме дека целиот регион ќе порасне за најмалку 50 проценти, изјави менаџерот на Ryanair за Централна и Источна Европа, Аличја Војцик-Голебиовска.
Ryanair работи на пет од седумте пазари во поранешна Југославија, единствени исклучоци се Словенија и Косово.
Wizz Air е најголемата нискобуџетна авиокомпанија во Босна и Херцеговина, Косово, Македонија и Србија, а од друга страна Ryanair има предност во Хрватска и Црна Гора, пишува Ex-Yu Aviation News.
Во Македонија, Wizz Air има 61,6% учество во вкупниот број патници и 89,1% учество на нискобуџетните авиокомпании.
Во Босна има пазарен удел од 42,7% и 65,9% меѓу нискобуџетните авиокомпании, додека во Србија има вкупен удел на патници од 19,7%, но 71,1% од пазарот кога се сметаат само нискобуџетните превозници. Во регионот на Централна и Источна Европа, нискобуџетните авиокомпании имаат вкупен удел на капацитет од помалку од 50% само во Србија, Словенија и Црна Гора.
Од друга страна, во последните неколку години, Ryanair значително го зголеми своето присуство во Хрватска со отворање на својата база во Загреб, како и сезонска база во Задар. Сепак, таа се соочува со поголеми пречки на другите пазари.
Авиокомпанијата неодамна објави дека ќе откаже три линии од Подгорица поради зголемувањето на аеродромските такси. Понатаму, во јуни ја прекина работата од Тузла поради такси возила, а и покрај разговорите со сараевскиот аеродром за потенцијално воведување летови од главниот град на Босна и Херцеговина, тие досега не се реализирани.
Пред речиси десет години, Ryanair најави дека ќе започне со летови за Скопје како директен предизвик за Wizz, но овие планови беа откажани од неутврдени причини. Авиокомпанијата стагнира и во Србија со своите операции надвор од Ниш, сè додека не одлета за Приштина, каде Wizz Air стана најголемата авиокомпанија по број на патници минатата година.
Исто така, и покрај преговорите меѓу Рајанер и словенечката влада, последни одржани на крајот на јануари годинава, не беше најдено решение за влез на овој пазар, само во Европската унија, која се уште не ја опслужува.
Но, Рајанер сега вели дека ќе го „фати“ регионот.
Гледаме дека Централна и Источна Европа малку заостануваат во последните неколку години. Затоа, сакаме овој регион да ги достигне нашите најразвиени пазари како што се Шпанија, Италија или Полска. Планираме да го направиме тоа со воведување повеќе рути и подобри цени на билетите како и поголем избор на патувања за нашите патници, рече Војцик-Голебиовска, пишува Ex-Yu Aviation News.