Со цел да се избегне директна дискриминација на кинеските марки, Франција одлучи да ја заснова својата помош на еколошкиот отпечаток на автомобилот, од неговото производство до продавачот, а не само на емисиите на CO₂ додека возите.
Франција е една од првите земји во Европа која ги смета кинеските електрични автомобили како закана за европската автомобилска индустрија, а особено за француските производители.
Сега Владата презеде акција и одобри ново правило за субвенции за набавка на електрични автомобили, кои досега беа отворени за сите марки, но отсега ќе се воведуваат рестрикции.
Нема веќе субвенции за кинеските електрични автомобили, односно возилата произведени надвор од Европа, а пронајден е интересен начин целата приказна да се прикрие во еколошка наметка, односно да не се делува како протекционизам.
Со цел да се избегне директна дискриминација на кинеските марки, Франција одлучи да ја заснова својата помош на еколошкиот отпечаток на автомобилот, од неговото производство до продавачот, а не само на емисиите на CO₂ додека возите. Ова ново правило ќе стапи на сила во јануари 2024 година.
Досега, се доделуваше субвенција за купување од 5.000 евра (до 7.000 евра за домаќинства со ниски приходи) без оглед на отпечатокот на CO2 на возилото во текот на неговиот животен циклус, но неговите еколошки перформанси сега ќе бидат тестирани.
Во пракса, на секој модел што се продава во Франција ќе му се додели еколошка оцена, што ќе го направи подобен за бонусот или не. Овој резултат ќе се пресметува врз основа на влијанието врз животната средина на секоја фаза пред неговата употреба на патот.
Ќе се земат предвид материјалите што се користат во производството (челик, алуминиум, итн.), како и влијанието на склопувањето на самото возило врз животната средина (потрошувачка и структура на искористената енергија, на пример) и батериите (тежина, транспорт , потрошувачка на енергија).
Ќе се испита и логистиката, односно од каде доаѓаат батериите и самиот автомобил. Така, автомобил произведен во Кина или Тексас нема да биде подобен за поддршка за купување, бидејќи емисиите ќе вклучуваат превоз.
Мерката ќе опфати и некои возила на Tesla, како што се Model S или X, кои не се произведуваат во Европа.
Да потсетиме, Франција нема проблем со овој потег и гневот на Кина бидејќи француските производители на автомобили речиси и да ги нема на кинескиот пазар... Без субвенции, кинеските автомобили нема да бидат конкурентни, а нема да бидат ни некои од поизводството на Тесла.