Промовирани огласи »

Кинеските власти започнаа прелиминарни разговори за потенцијална продажба на операциите на TikTok во САД на милијардерот Илон Маск, доколку апликацијата за кратко видео не успее да избегне претстојна забрана, објави во понеделникот Bloomberg News, како што објави Ројтерс.

Според извештајот, кинеските власти претпочитаат TikTok да остане под контрола на матичната компанија ByteDance. Сепак, можноста за продажба на операциите на TikTok во САД може да се реализира преку конкурентен процес или владин договор, што значи дека судбината на апликацијата повеќе не е само во рацете на ByteDance.

Кинеската влада поседува „златен удел“ во ByteDance, што, според неколку членови на Конгресот, и дава на владата значителна моќ над TikTok.

Едно сценарио вклучува платформата за социјални медиуми Х (поранешен Твитер) на Маск да ја преземе контролата врз операциите на ТикТок во САД и заеднички да го води бизнисот, се вели во извештајот. Сепак, официјалните лица сè уште не постигнале консензус за понатамошни чекори, според информациите на Блумберг, пренесени од Ројтерс.

Коментари и нејаснотии околу разговорот

TikTok одговори на овој извештај со изјава: „Не можеме да коментираме за чиста фикција“. Според достапните информации, останува нејасно колку ByteDance е свесен за овие дискусии или дали Маск, TikTok и ByteDance учествувале во какви било преговори за можен договор, пишува Reuters.

TikTok претходно тврдеше дека „државниот удел на кинеската влада нема влијание врз глобалните операции на ByteDance надвор од Кина, вклучувајќи го и TikTok“.

Ниту Елон Маск, Платформата X, ниту кинеското Министерство за сајбер простор и Министерството за трговија веднаш не одговорија на барањата за коментар.

Правни и безбедносни предизвици

Минатата недела, Врховниот суд на САД покажа тенденција да го поддржи законот што би можел да ја принуди продажбата или забраната на TikTok во САД до 19 јануари, поради загриженоста поврзана со националната безбедност и кинеското влијание.

Промовирани огласи »

Трендот на поскапување на становите во Скопје продолжува со забрзано темпо, покажуваат податоците за последниот квартал од 2023 година.

Во овој период, цените пораснале за 10.6% споредено со истиот квартал во 2023 година.

Според градежниците, цените на становите можат само да останат исти или да растат, но никако да паднат.

Главни причини за тоа се: поскапување на градежните материјали, работната рака и услугите, недостаток на локации за градење, што предизвикува дополнителен притисок врз цените.

Ивица Јакимовски од Градежната комора истакнува дека укинувањето на деталните урбанистички планови (ДУП-ови), особено во општините Центар и Карпош, значително ја намалило понудата на недвижности, што дополнително ги подигнува цените.

Недоволната понуда и зголемената побарувачка создаваат дисбаланс на пазарот, а тоа води кон постојан раст на цените,“ објаснува Јакимовски. Растечки цени на станови во сите населби Анализите покажуваат дека во централните делови на Скопје, како Центар, Карпош, Кисела Вода и Аеродром, цените достигнуваат рекордни нивоа: Во Центар, цената на новоградбите надминува 2.000 евра/м², а во поексклузивните згради достигнува и 2.500 евра/м², Во Карпош, становите на периферијата се продаваат за околу 1.800 евра/м², додека новоградбите достигнуваат до 2.000 евра/м², Во Чаир и Бутел, цените се зголемени за 30% во последните две години. Дури и старите станови, поради високата побарувачка, бележат раст на цените, со дополнителни трошоци за реновирање кои ја изедначуваат цената со новоградбите. 

Од Градежната комора предупредуваат дека доколку не се донесат нови ДУП-ови и не се зголеми понудата на локации за градење, цените ќе продолжат да растат.

Очекувањата се дека достапноста на станови за купување ќе биде сè помала, што ќе доведе до пораст на бројот на граѓани кои ќе живеат под кирија, вели Јакимовски.

Тој додава дека Македонија би можела да го следи примерот на земјите од Европската Унија, како Германија и Швајцарија, каде што половина од недвижностите се изнајмуваат.

Промовирани огласи »

Скопје како главен град и економски центар на Македонија нуди широк спектар на можности за вработување во разни индустрии и сектори. Во последно време, пазарот на трудот во Скопје забележува зголемена побарувачка за професионалци од различни области, од технологија и маркетинг до угостителство и администрација. 

Еве некои од најновите и најпопуларни огласи за работа во градот:

Самостоен соработник за општи и правни работи
Агент за техничка поддршка
Аналитичар во Сектор за финансиско управување
SAP Intern
Проценител на штети

Останатите оглси за во Скопје можете да ги најдете ТУКА.

Промовирани огласи »

Извршниот директор на кинескиот Xpeng, Хе Ксиаопенг, предвидува мрачна иднина за многу марки на автомобили. Тој смета дека периодот од 2025 до 2027 година ќе биде одбележан со безмилосна трка во автомобилската индустрија. Во жестоката конкуренција ќе преживеат само најсилните. Посебно во Кина, која е најголемиот пазар на автомобили во светот, се подготвува борба до смрт, да се користи речник кој не е ослободен од драма. Уште во ноември минатата година, He Xiaopeng предвиде драстично намалување на бројот на производители на автомобили.

Од 300 старт-ап, помалку од 50 компании сè уште работат, а само 40 од нив продаваат автомобили. „Верувам дека за десет години ќе останат само седум големи автомобилски компании“, објасни тој за The Straits Times.

Предвидувањата на He Xiaopeng се поддржани од други индустриски лидери. Извршниот директор на Mercedes-Benz, Ола Калениус, во октомври предупреди за егзистенцијалната борба на западните производители на автомобили против кинеските конкуренти, пишува HAK.

Тоа е дарвинска ценовна војна и пазарна чистка. Многу од играчите кои се сега тука нема да бидат тука за пет години“, рече Келениус за време на конференцијата за глобален дијалог во Берлин.

Според He Xiaopeng, кинеската индустрија за електрични автомобили ќе помине низ неколку брутални боксерски рунди во следните три до четири години. По тој период, во следните седум до осум години ќе следи натпревар на сите ѕвезди во кој ќе останат само најуспешните автомобилски марки. Конкуренцијата во автомобилската индустрија во 2025 година ќе биде пожестока од кога било досега, предвидува Хе Ксијаопенг во интерното писмо до вработените во Xpeng. Во писмото, објавено од The ​​Wall Street Journal, се опишува автомобилската индустрија под голем притисок. Во индустријата, која е силно поддржана од властите во Пекинг, широк спектар на марки на автомобили се борат за опстанок, вклучувајќи ги NIO, BYD, Li Auto, Geely и Great Wall Motors. Има и европски, американски и јапонски производители чии пазарни удели на овој голем пазар паѓаат.

Пословни.хр

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »