Промовирани огласи »

Многу пензионери во земјите од регионот на Западен Балкан припаѓаат на дел од населението кое живее во многу тешка социо-економска ситуација, која, како што велат, станува потешка и понеизвесна секоја година.

Репортерскиот тим на Anadolu Agency (AA) го истражуваше нивото на пензиите во земјите од регионот, а официјалните податоци покажуваат дека просечните пензии се највисоки во Хрватска и Црна Гора, а најниски во Босна и Херцеговина и Србија.

Според државните институции, во август Хрватска исплаќала пензии, односно пензии за 1.237.070 граѓани и просекот изнесувал 2.802 куни, или 373,1 евра, што е за 20,3 проценти повеќе отколку во 2013 година, кога изнесуваше 310.

По Хрватска е Црна Гора, каде пензионерите во просек добиваат по околу 293 евра месечно. Податоците на Фондот за пензиско и инвалидско осигурување на Црна Гора покажуваат дека просечната пензија во Црна Гора во август 2021 година изнесува точно 293,05 евра, а во земјата има вкупно 114.131 корисник на пензија. Просечната пензија во Црна Гора во однос на 2013 година кога изнесувала 278 евра е повисока за 5,3 отсто.

Во Македонија просечната пензија е 255 евра
Потоа следува Македонија, каде, според Здружението на пензионери на Северна Македонија, просечната исплатена пензија во јуни годинава изнесувала 255 евра (15.705 македонски денари), што е за 77 отсто повеќе од пред осум години кога просечната пензија била 144 евра.

Во Србија, според податоците на Републичкиот фонд за пензиско и инвалидско осигурување на Република Србија, просечната пензија во август оваа година изнесува 29.368 динари, или 249,9 евра. Тоа е за 14,1 отсто повеќе од 2013 година, кога просечната пензија во Србија изнесуваше 219 евра.

Назад е Босна и Херцеговина, каде, според последните податоци, пензионерите месечно добиваат во просек по околу 215 евра, што е за 25,7 отсто повеќе од пред осум години, кога просечната пензија изнесуваше 171 евро.

Според податоците на Сојузниот завод за пензиско и инвалидско осигурување, просечната пензија во Федерацијата БиХ во септември годинава изнесувала 428,22 километри или 218,9 евра, а бројот на корисници на пензија изнесува 427.428. Дека просечната пензија во таа БиХ покажуваат и податоците од Фондот за пензиско и инвалидско осигурување на Република Српска. субјект во септември годинава изнесува 414,12 км или 211,7 евра.

Пензиите во многу други земји во Европа се многу повисоки од платите на пензионерите во балканскиот регион. За споредба, просечната месечна пензија во Германија е околу 1.290 евра, во Италија 1.100 евра, Чешка 599,8 евра, Словенија 549 ​​евра…

Пензионерите во тешка економска состојба
И пензионерите во Босна и Херцеговина посочуваат дека живеат во многу тешка економска состојба, која во последните месеци дополнително се влошува поради поскапувањето на основните прехранбени производи.

Мурат, пензионер од Сараево, истакнува дека пензионерите во Босна и Херцеговина живеат тешко.

„Мојата пензија во 2014 година беше 430 KM, а сега е 470 KM. Имам 41 година работно искуство. Што да кажам? Споредете ги само цените на производите тогаш и сега. Цените само пораснаа многу во последните два -три месеци и немам што да и кажам на нашата влада. Можам само да кажам нека се срамат“, изјави овој пензионер.

Пензионерот Хедија, исто така, рече дека ситуацијата за населението на пензионерите во БиХ, но и во другите земји во регионот, се влошува секоја година.

„Пензионерите живеат многу лошо. Ние пензионерите умираме, на вода и леб сме, млеко ако можеме да купиме, ако не – немаме млеко. Ова е хорор. Плаќам 37 км за таблети, за шеќер и за циркулација. Да живеат тие што имаат добри плати, а ние полека ќе умреме“, рече Хедија.

Пензионерката Злата од Сараево, која има пристојна пензија и која, како што вели, се движи меѓу пензионерите со најниски пензии, но и со оние кои имаат повисоки пензии, истакнува дека пензионерското население во Босна и Херцеговина главно живее во многу тешки услови.

„Тоа не може да се случи. Пензионерите живеат многу тешко. Сега е време да имам пари, но не можам да ги купам затоа што се е скапо“, истакна овој пензионер, додавајќи дека и покрај тешката економска состојба во која се наоѓаат, пензионерите плаќаат најплатени комуналии.

„Штета што тие бенефиции се укинаа бидејќи минималната пензија се плаќаше помалку затоа што беше ослободена за одреден процент, но и тоа беше укинато.

Промовирани огласи »

Следниот понеделник доаѓа промената на времето од летен на зимски режим.

На 31 октомври стрелките на часовникот ќе треба да се поместат за 1 час назад.

Зимското сметање на времето секогаш почнува последниот викенд во октомври и трае до последниот викенд на март.

Поместувањето на стрелките во Западна Европа е воведено во почетокот на 1970-тие години со образложение дека со тоа се „продолжува“ денот, се овозможува заштеда во потрошувачката на електрична енергија, се зголемува продуктивноста, се подобрува приспособувањето на луѓето и работниот ден го прави поефикасен.

Преминувањето на летно и зимско време за првпат е забележано во 1916 година во земјите на северна Европа, а досега воведено е во околу 70 земји, главно на северната хемисфера.

Со оглед дека ЕУ планира да го укине поместувањето од Октомври оваа година, ова е најверојатното последното преминување од летен во зимски мод.

Стрелките на часовникот не се поместуваат секаде во светот во исто време. Така, САД и Канада во 2007 година воведоа зимското сметање на времето да почнува во првата недела во ноември и да завршува во втората недела во март.

Поместувањето на времето во поголемиот дел случаи се извршува ноќта меѓу сабота и недела за да не предизвика поголеми проблеми за луѓето кои одат на работа.

Русија целосно го укина зимското сметање на времето во 2011 година, а Исланд е единствената европска земја која не воведе зимско и летно сметање на времето.

Промовирани огласи »

Во првите девет месеци од годинава на македонските аеродроми се превезени за 57 проценти повеќе патници во однос на истиот период од 2020, односно за 52 проценти помалку споредено со првите три квартали од 2019 година.

Првите знаци на закрепнување на авиосообраќајот по значителниот пад поради ковид пандемијата се забележани по омасовувањето на вакцинацијата против Ковид-19, во втората половина од јуни и јули, сè до средината на август. Стабилизација на секторот и среднорочно и долгорочно закрепнување, како што оценуваат од ТАВ Македонија, операторот со македонските аеродроми, ќе има кога условите за влез во различни земји кои се поврзани со Ковид-19 ќе се изедначат за сите државјани на сите држави.

Од најавите на авиокомпаниите досега, знаеме дека ќе имаме четири нови дестинации од Меѓународниот аеродром Скопје до крајот на 2021 година, вели за МИА, Метин Батак, генерален директор на ТАВ Македонија, во пресрет на воведувањето на зимскиот ред на летање.

Зимскиот распоред на летови ќе почне на крајот од овој месец, во моментов, како што наведува Батак, е во подготовки и наскоро ќе бидеме во можност да кажеме до точно колку дестинации ќе се лета од скопскиот аеродром од крајот на октомври годинава до крајот на март следната 2022 година.

Летови од Скопје и до Болоња, Торино и Билунд, на пазарот влегува и „Изиџет“

Три нови дестинации ќе воведе Виз ер во декември, од Скопје до Болоња, Торино и Билунд. Една нова дестинација, од Женева до Скопје, ќе биде отворена од Изиџет, британската нискобуџетна авиокомпанија, која со отворањето на оваа рута на почетокот на ноември 2021 година практично првпат ќе влезе на македонскиот пазар. Заедно со наведените наведените нови дестинации на Виз ер од Скопје, во декември 2021, унгарската нискобуџетна авиокомпанија ќе отвори и нова авиолинија од охридскиот аеродром до германскиот град Фридрихсхафен, информира Батак.

Најголемиот дел од откажаните авиолинии со почетокот на пандемијата во 2020 година беа вратени на распоредот на летање по повторното отворање на двата аеродроми во јули 2020 година, и потоа во 2021 година. Сепак некои од дестинациите, како Доха со Катар ервејс и Дубаи со Флај Дубаи, што беа опслужувани од Скопје пред пандемијата, сè уште не се вратени.

И покрај тоа што сме среде пандемија, оваа година отворивме две нови авиолинии, односно две нови дестинации од Меѓународниот aеродром Скопје кон Русија – Москва и Санкт Петербург. Ова е прв пат пат после 20 години, Скопје и Македонија да бидат директно поврзани со Русија по воздушен пат. Овие авиолинии имаат голем потенцијал и ние се надеваме дека авиосообраќајот на овие рути ќе се развива и натаму, изјави Батак.

Доколку имаат потреба да патуваат со авион, како што вели, луѓето не се двоумат. Тие ги преземаат неопходните здравствени и безбедносни мерки и патуваат и од туристички и од економски причини.

-Единствената пречка за патувањата со авион се различните рестрикции наметнати од различни земји поради Ковид-19, коишто се менуваат често и го усложнуваат целиот процес на авионско патување, за патниците, но исто така и за играчите во авијацијата – аеродромите и авиокомпаниите. Кога различните рестрикции поради Ковид-19 ќе се укинат од страна на различни земји, или кога условите за влез во различни земји кои се поврзани со Ковид-19 ќе се изедначат за сите државјани на сите држави, тогаш ќе ја видиме стабилизацијата во авијацискиот сектор и тогаш можеме да очекуваме среднорочно и долгорочно закрепнување на авиосообраќајот, посочува Батак.

Се почитуваат протоколите на аеродромите, апел патниците да пристигнуваат три часа пред полетување

Генералниот директор на ТАВ Македонија вели дека патниците ги следат правилата за заштита од Ковид-19 воведени од ТАВ Македонија, на двата македонски аеродроми, Меѓународниот аеродром Скопје и Аеродромот Свети Апостол Павле Охрид.

Од почетокот на пандемијата имаше две промени на заштитните мерки. Првата промена почнавме да ја применуваме од јули 2020, кога повторно ги отворивме двата аеродрома после 3,5 месеци, период во кој беа затворени. Тогаш воведовме нов протокол за управување со аеродромите во услови на пандемија, за кој навремено ги информиравме јавноста и патниците, објаснувајќи им ги здравствените и санитарните мерки за движење низ аеродромските згради. Дополнително, постојано ги потсетувавме патниците на овие мерки, преку сите наши комуникациски канали, како и преку нови знаци и информативни табли и друг вид на визуелни известувања во терминалните згради и нивната околина. Патниците ги усвоија ваквите мерки и генерално ги следеа, вели Батак.

Од 19-ти август оваа година, потсетува, со цел да бидеме во склад со Одлуката на Влада од 17-ти август 2021, ТАВ Македонија воведе нови правила за влез во терминалните згради на двата аеродрома, согласно кои патниците можат да влегуваат само со вакцинален сертификат или сертификат кој покажува дека прележале Ковид-19, или пак медицински доказ дека се негативни на Ковид-19 (ПЦР-тест или брз антигенски тест). Повторно, ја информиравме јавноста за оваа промена и поставивме нови знаци пред и во терминалите. Така што, патниците ги следат овие правила, тие се навикнаа на нив, особено затоа што истите важат речиси за сите затворени објекти во земјава, согласно Одлуката на Владата.

Сепак, посочува, има сфера во која би сакале да видиме подобрување, од аспект на практицирањето на условите за патување наметнати од Ковид-19, а таа е поврзана со навременото пристигнување на патниците на нашите шалтери за регистрација.

Уште еднаш, сакаме да ја потсетиме јавноста и сите патници, дека шалтерите за регистрација на патници и багаж отвораат три часа пред полетување, а затвораат еден час пред полетување. Имајќи предвид дека за време на процесот на регистрација, ние како аеродромски оператор сме обврзани да им ги провериме патните документи, кои се многубројни како резултат на рестрикциите од странските земји поради Ковид-19, апелираме до патниците да пристигнуваат на аеродромот три до четири часа пред полетување, односно три часа пред полетување да приоѓаат кон шалтерите за регистрација, кога тие практично ќе се отворат, со цел да го избегнат ризикот да го пропуштат својот лет, изјави Батак.

Иако правилата за влез во странските земји не се во доменот на работењето на ТАВ Македонија, како аеродромски оператор, сепак, секогаш ги потсетуваат патниците да ги проверуваат сите последни, односно најнови барања поврзани со Ковид-19 од странските земји кон коишто планираат да летаат.

Им нагласуваме на патниците дека треба да ги направат овие проверки пред да ги купат авионските билети и повторно да ги направат пред да се упатат кон аеродромите, и тоа со амбасадата на земјата која е нивна крајна дестинација и со авиокомпанијата од која ги купиле авионските карти.

Рестрикциите за патување од различни земји, поврзани со Ковид-19, се менуваат многу често, некогаш прекуноќ. Како аеродромски оператор и покрај тоа што ние не сме телото кое ги поставува овие правила, ние сме обврзани да ги следиме, и тоа го правиме преку најновите инструкции кои ги добиваме од авиокомпаниите и од државите/граничните власти на земјите кадешто патниците патуваат, порачува Батак.

Од јануари до септември превезени 994 237 патници, реализирани 11 203 лета

Податоците на ТАВ Македонија покажуваат дека во првите девет месеци од годинава, односно во периодот јануари-септември, двата македонски аеродроми, Меѓународниот аеродром Скопје и Аеродромот Свети Апостол Павле Охрид, опслужиле вкупно 994 237 патници, што е 57-процентно зголемување во однос на истиот период од 2020. Во исто време, вкупниот број на патници за првите девет месеци од годинава е намален за 52 проценти, споредено со истиот период од 2019 година, која се смета за референтна година во авијацијата, бидејќи до почетокот на пандемијата бележеа постојан пораст на патничкиот сообраќај.

Како што вакцинацијата од Ковид-19 стана масовна во светски рамки и почна во земјава годинава, така и ние ги видовме првите знаци на закрепнување на авиосообраќајот, особено во втората половина од јуни и јули, сè до средината на август, кога ЕУ/Шенген државите ги кренаа рестрикциите за македонските државјани, бидејќи со малиот број на заразени од Ковид-19 Македонија во тој период беше во т.н. зелена зона/листа на држави. Потоа повторно, од втората половина на август, како што бројките на заразени со Ковид-19 почнаа да растат, така ЕУ\Шенген државите ги вратија на сила рестрикциите за македонските државјани. Тие забрани се различни во секоја земја и сите видови на административни барања кои одат со рестрикциите, се менуваат често, информира Метин Батак, генерален директор на ТАВ Македонија.

На двата аеродрома во периодот јануари-септември годинава се реализирани 11.203 лета, што претставува 61 процент зголемување споредено со истиот период од 2020 година, но е за 34 проценти помалку споредено со истиот период во 2019 година.

Промовирани огласи »

Костимите од серијата „SQUID GAME“ ќе бидат еден од главните трендовски костими за Ноќта на вештерките оваа година. Корејската драма што многу неодамна го погоди Нетфликс, покрај тоа што е супер во тренд, најдоброто нешто во врска со костимот на Squid Game за Ноќта на вештерките е тоа што е неверојатно лесно да се реплицира.

Се што навистина ви е потребно е зелена, нумерирана тренерка за да бидете натпреварувач и црвен комбинезон со маска за да бидете чувар. Или, вие би можеле да бидете мистериозниот фронтмен во црно кој ја гледа играта како се развива од страна.

Нашиот список на костими „Squid Game“ целосно ќе ви помогне да ја освоите Ноќта на вештерките 2021 година, затоа подгответе се да земете прекривка за лице и да излезете со комбинезон - играта може да започне!

Squid Game Costume Jumpsuit with Belt+Gloves+Masks Squid Game Cosplay Squid Guard Zipper Full Body One Piece Suit (Square Mask, M)

 

 

 

 

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »