Промовирани огласи »

На социјалните мрежи во Германија кружат гласини дека Европската унија ќе им забрани на сопствениците на стари автомобили да ги поправаат, па дури и сака да ги експроприра за да ги промовира електричните возила. Колку вистина има во тие тврдења?

„ЕУ сака да забрани поправка на сите возила постари од 15 години“ и „Експропријација на автомобили во име на заштитата на климата“ се насловите на објавите на германските социјални мрежи и предлогот на Европската комисија за нови прописи за рециклирање возила и прописи за електрични возила.

Уште во јули 2023 година, Европската комисија препорача нова директива за отстранување на возилата на крајот на животот со цел да се подобри нивното собирање, обновување и рециклирање.

Со новата регулатива се бара и да се спречи извозот на неисправни возила кои претставуваат опасност за животната средина и здравјето. Отпадните возила се експлицитно дефинирани како возила што станале отпад во смисла на Законот за циркуларна економија.

Поттикнете ги поправките, а не забранувајте ги

Адалберт Јанц, портпарол на Европската комисија, изјави за АФП дека нема ништо во предлогот што ќе забрани поправки на автомобили постари од 15 години или на автомобили од која било возраст.

Некои од предложените аранжмани се повеќе фокусирани на поддршка за поправка на автомобили, тврди Јанц. Но, друга компонента на нацртот предизвика иритација бидејќи содржи низа препораки според кои треба да се оценува поправливоста на возилата.

Сепак, тоа не значи дека автомобилот автоматски се смета за отпадно возило што треба да се отстрани доколку не ги исполнува овие услови. Наместо тоа, мора да има индивидуална одлука во секој случај.

Што е отпадно возило?

Поточно, станува збор за автомобил кој повеќе не може да се регистрира поради технички дефект и мора соодветно да се отстрани. Текстот содржи и предлози за критериумите според кои автомобил се смета за старо возило - меѓу другото, ако изгорел или сопственикот веќе не може да се идентификува, но и ако рокот за технички преглед е надминат за повеќе од две години.

Последната точка особено предизвика критики. Според германските прописи за отпадни возила, кои се веќе на сила денес, таквите возила потоа мора да се предадат на овластен собирен пункт, овластен собирен пункт или овластена компанија за демонтирање, во спротивно постои ризик од казни.

Сепак, постојат бројни исклучоци за историски возила (олдтајмери), т.е. оние кои првпат се пуштени во промет пред најмалку 30 години и се добро сочувани. Според Федералната управа за моторен транспорт, речиси 800.000 возила спаѓаат во оваа категорија во 2023 година.

Автомобили исклучени од Законот за право на поправка

Всушност, Европската комисија првично планираше да ги прошири можностите за поправка на автомобили со Законот за право на поправка. Но, тие беа исклучени од конечниот закон што неодамна беше усвоен, иако главниот известувач, Рене Репаси, конкретно се залагаше за нивно вклучување.

Портпаролот на политиката за внатрешен пазар на групата ЕПП Андреас Шваб, исто така, истакна дека веќе постои функционален пазар за поправки во автомобилскиот сектор.

Но, од каде тврдењето дека ќе се забрани поправка на сите возила постари од 15 години? Ема Бабин, адвокатка за животна средина и енергија во француската адвокатска фирма Gossement Avocats, изјави за АФП дека „овој 15-годишен период не се појавува во текстот“.

Можното објаснување лежи во фактот што Европската комисија во својата регулатива за електрични возила навела дека просечниот животен век на еден автомобил е 15 години. Ова очигледно беше толкувано така што ЕУ им пропишува крај на животот на автомобилите, а тоа значи дека постарите веќе не можат да се поправаат или препродаваат.

Но, ЕУ негираше такво толкување. „Ништо во овој предлог не го спречува сопственикот да има право да го поправа автомобилот, без разлика на неговата старост“, објави на Фејсбук претставништвото на ЕУ во Германија.

Промовирани огласи »

Процесот обично трае до четириесет дена по мотор, а превозникот проценува дека процесот ќе трае следните осумнаесет месеци,

Wizz Air продолжува да се бори со приземјување на своите авиони како резултат на проблеми со моторот Прат и Витни на авионите од новата генерација, што го принуди авиопревозникот привремено да откаже десетици линии за време на летната сезона 2024 година, која започнува на 31 март. и да ги намали закажаните фреквенции на неговата мрежа.

Микроскопската контаминација пронајдена во одредени типови мотори бара компанијата да го повлече авионот и да го расклопи моторот за да го реши проблемот. Процесот обично трае и до четириесет дена по мотор, а превозникот проценува дека процесот ќе трае следните осумнаесет месеци, пишува Biznisinfo.ba.

Иако Wizz Air почна да добива компензација од производителите на мотори, околу 45 авиони во моментов се приземјени и новите испораки нема да можат да го ублажат ударот. Како резултат на тоа, базата „Виз ер“ во Скопје летово ќе лета со пет наместо со шест авиони, додека белградската база ќе одржува три наместо четири авиони.

Wizz Air привремено ќе ги откаже летовите од Скопје до Луксембург, воведени на крајот на минатата година, сезонската линија од Белград до Закинтос воведена минатото лето, летовите од Љубљана до Лондон Лутон, од Ниш до Виена и Дортмунд, како и од Дубровник до Виена и Краков.

Фреквенциите според првичниот план ќе се намалат во целост, што ќе влијае на операциите од речиси сите градови до кои лета во поранешна Југославија, вклучително и Тузла и Бањалука.

Сепак, намалувањата на фреквенцијата не се толку големи во споредба со летото 2023 година и првенствено одразуваат отстапување од планираното зголемување на летовите што превозникот требаше да го спроведе оваа година.

„Визер“ ќе продолжи со воведувањето на својата нова линија меѓу Скопје и Салцбург, која ја пушта како одговор на државниот тендер што го доби за воведување нови линии од Македонија.

Најголемиот конкурент на Wizz Air, Ryanair, веќе одговори со воведување на „спасувачка рута“ за погодените патници. Во соопштението на компанијата се вели: „Рајанер уште еднаш го спасува денот бидејќи Wizz Air ги намалува своите линии, со дополнителни 21 рута до/од Унгарија, Романија, Луксембург, Србија и Словенија, покрај деветнаесетте полски линии кои неодамна беа сече. Како најсигурна и најевтина авиокомпанија во Европа, ние сме среќни да бидеме домаќини на патниците на Wizz Air на нашите редовни летови, вклучително и од Ниш до Виена, од само 19,99 евра“.

Сè уште се можни дополнителни промени на фреквенцијата бидејќи Wizz Air продолжува да се справува со последиците од приземјувањето на своите авиони, објавени уште во септември минатата година.

Wizz Air истакна: „Сите засегнати клиенти се известени. Патниците кои веќе купиле билети имаат неколку опции. Можете да резервирате друг лет, да добиете 100% рефундирање на цената на билетот или да користите кредит од 120% од Wizz Air“, објави Ex-Yu Aviation News.

Пословни.хр

Промовирани огласи »

Министерот за внатрешни работи Панче Тошковски во изјава за „Слободен Печат“  потврди дека налепниците „НМК“ се пристигнати и од утре ќе започне нивна дистрибуција до техничките прегледи ширум државата.

Иако претходно беше изјавено дека налепниците ќе се продаваат од 30 до 50 ден, министерот Панче Тошковски изјави дека ќе бидат на товар на државата.

Тендерот за набавка на налепниците „НМК“ го доби фирмата „Квантум дооел Скопје“, а производител на табличките е германската фирма „ЕХА Хофман“.

Според димензиите, МВР по различна цена ги набавува налепниците. Па така за налепница со димензија 99×42 МВР плаќа 35 денари, за налепниците со димензии 85×40 милиметри цената е 41 денар, налепниците со димензии 63×37 милиметри чинат 35 денари и налепниците со најмала димензија изнесува 29,5 денари за две налепници.

Промовирани огласи »

Министерот за внатрешни работи Панче Тошковски во изјава за „Слободен Печат“  потврди дека налепниците „НМК“ се пристигнати и од утре ќе започне нивна дистрибуција до техничките прегледи ширум државата.

Иако претходно беше изјавено дека налепниците ќе се продаваат од 30 до 50 ден, министерот Панче Тошковски изјави дека ќе бидат на товар на државата.

Тендерот за набавка на налепниците „НМК“ го доби фирмата „Квантум дооел Скопје“, а производител на табличките е германската фирма „ЕХА Хофман“.

Според димензиите, МВР по различна цена ги набавува налепниците. Па така за налепница со димензија 99×42 МВР плаќа 35 денари, за налепниците со димензии 85×40 милиметри цената е 41 денар, налепниците со димензии 63×37 милиметри чинат 35 денари и налепниците со најмала димензија изнесува 29,5 денари за две налепници.

Повеќе вести...
барај огласи за вработување » барај останати огласи »